beantwoord

NPO2 en SBS6 slecht signaal op glasvezel Analoge TV

• 28 mei 2017
  • 3 reacties
  • 524 keer bekeken

Op mijn adres (Nijmegen) heb ik sinds ongeveer 22 mei 2017 een probleem met het ontvangen van de zenders NPO2 en SBS6 via de analoge coax aansluiting van het glasvezelmodem. Het beeld is schokkerig en blokkerig. Het geluid is wel goed. Ik heb het glasvezelmodem tot drie maal hertstart, maar het probleem blijft. Modem kapot?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 30 mei 2017, 10:07

Hi Jan-Willem en OMolenaar, schokkerig beeld is natuurlijk niet om aan te zien. Heb begrepen dat er een storing speelde met het uitzenden van deze twee zenders. Gisteren aan het eind van de middag is deze storing afgemeld. Kunnen jullie bevestigen dat NPO 2 en SBS 6 weer vlekkeloos werken?
Bekijk reactie

3 reacties

Op mijn adres (Amersfoort) hetzelfde probleem. Heb alle kabels nagelopen, modem opnieuw opgestart, maar dat mocht niet baten. NPO2 geeft een vertraagd beeld, terwijl SBS6 blokkerig en schokkerig is. Lijkt dus geen modem issue te zijn. Hopelijk wordt dit snel verholpen.
Reputatie 7
Badge +7
Hi Jan-Willem en OMolenaar, schokkerig beeld is natuurlijk niet om aan te zien. Heb begrepen dat er een storing speelde met het uitzenden van deze twee zenders. Gisteren aan het eind van de middag is deze storing afgemeld. Kunnen jullie bevestigen dat NPO 2 en SBS 6 weer vlekkeloos werken?
Inmiddels zijn de zenders in Amersfoort weer goed! Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Reageer