beantwoord

NPO1 HD bestaat niet

• 31 januari 2019
  • 7 reacties
  • 172 keer bekeken

Begin januari hebben we doorgekregen dat we de HD-kanalen op 1 kregen.
Op 15 januari is dat inderdaad omgezet en sindsdien zijn de 701 en verder kanalen weg, en is vanaf kanaal 2 NPO2 HD inderdaad te vinden.

Kanaal 1 bestaat echter niet! Als ik 1 kies op de afstandsbediening, gaat hij naar kanaal 2, kom ik op NPO2 uit en in het display van de Arris staat ook een 2. Ga ik dan een kanaal omlaag, dan zit ik op kanaal 1475.

Het volgende geprobeerd:
  • fabrieksinstellingen terugzetten -> geen resultaat
  • Software wissen via harde reset -> een fractie van een seconde kwam hij terug op NPO1 HD, maar meteen door naar NPO2 HD en hetzelfde probleem.
Gelukkig bestaat NPO1HD Glas nog op kanaal 661, maar handig is het niet.

Heeft iemand anders hier last van? Kunnen mijn zenderlijsten opnieuw worden ingeladen?
icon

Beste antwoord door pkrijnen 3 februari 2019, 21:32

Thx, NPO1HD stond inderdaad als verborgen. Wat tamelijk bizar is omdat we de verborgen lijst nog nooit hebben aangeraakt. Wisten de pincode niet eens. Is vanzelf gebeurd bij het omzetten naar HD op 1.
Bekijk reactie

7 reacties

Het meest voor de hand liggend zou zijn dat de oorspronkelijke sd kanalen verborgen staan of dat er sprake is van een eigen lijst.
Geen eigen lijst. En het gaat alleen om NPO1HD.
Duidelijk vanaf kanaal 2 en verder heb je alles alleen kanaal 1 zelf ontbreekt. Dat is iets voor de technische afdeling denk ik. In het overzicht via de gids ontbreekt deze dus ook?
Klopt!

Reputatie 5
Badge +8
Hi P, welkom hier. Als je omhoog scrolt zie je NPO1 ook niet? En als je naar Menu > Intsellingen > Zenders verbergen gaat, zie je daar niet dat NPO1 verbeorgen staat?
Thx, NPO1HD stond inderdaad als verborgen. Wat tamelijk bizar is omdat we de verborgen lijst nog nooit hebben aangeraakt. Wisten de pincode niet eens. Is vanzelf gebeurd bij het omzetten naar HD op 1.
Reputatie 5
Badge +8
Dat is inderdaad vreemd, helemaal omdat dit tot zover ik weet, niet eerder is voorgekomen. Wel fijn dat het nu is opgelost. 🙂

Reageer