beantwoord

NPO 1 extra gaat verder als 2 zenders ( NPO Zappelin en NPO plus) na 25 december.

• 25 december 2018
  • 11 reacties
  • 3331 keer bekeken

NPO 1 extra gaat verder als 2 zenders op 25 december. Op Telfort dus nu alleen NPO Zappelin te zien... Krijgen we NPO 1 extra ook nog of is er weer alleen maar een kinderzender erbij?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 december 2018, 15:50

Hoi Avalon, welkom bij ons op het Forum. Ik begrijp dat je op zoek bent naar NPO 1 extra. Deze is nu gesplitst en gaat alleen online verder zoals Galdor68 al aangeeft. De zender NPO 3 Extra. Deze is te zien op kanaal 76, onderdeel van het Pluspakket.
Bekijk reactie

11 reacties

NPO 1 Extra gaat verder op het kanaal van NPO 3 Extra die vanaf nu alleen online te zien zal zijn.
Ik vermoed dat dit kanaal in het pluspakket zal blijven.
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/aankondiging-npo-3-extra-gaat-alleen-online-verder-79883
Reputatie 1
Ik ben npo 1 extra ook kwijt, moet ik om dat te bekijken nu een plus pakket aanschaffen?
Reputatie 8
Badge +17
Als er nog niet eerder gebruik is gemaaktvan het pluspakket dan kan men het de eerste gratis krijgen en op het eind van deze gratis periode gewoon uitzetten
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Avalon, welkom bij ons op het Forum. Ik begrijp dat je op zoek bent naar NPO 1 extra. Deze is nu gesplitst en gaat alleen online verder zoals Galdor68 al aangeeft. De zender NPO 3 Extra. Deze is te zien op kanaal 76, onderdeel van het Pluspakket.
Weer een zender weg dus.. en een kinderzender terug , dat terwijl ik geen kinderen heb... Btw NPO is toch een publieke zender? betaald met geld van ons allen... en dan weer in een betaald pakket zetten? beetje bizar naar mijn mening
NPO Extra is geen publieke zender zoals de reguliere NPO kanalen dit zijn. Aangezien de subsidie kraan verder dicht gaat zal ook de NPO op andere manieren aan inkomsten moeten komen. Er is wel een zender weg maar NPO heeft het gedeelde kanaal opgesplitst zoals uitgelegd dus er blijven 3 kanalen alleen anders ingevuld. In de toekomst zullen nog wel meer zenders en kanalen wegvallen door dat we net z'n allen steeds minder lineair zoals dat heet kijken en meer terugkijken via de gids of door middel van opnames.

Op dit moment is het nieuwe NPO1 extra de top 2000 op kanaal 28 gratis te zien. Het zou Telfort sieren als NPO1 Extra in het basispakket komt maar het zal om financiele redenen wellicht niet gebeuren.

Persoonlijk zie ik inderdaad liever de comnerciëlen in een extra pakket verdwijnen maar ook dat zal om diverse redenen niet snel gebeuren.
Reputatie 1
Men wordt eerst lekker gemaakt, en dan verdwijnt de zender naar het pluspakket.
Maar weer eens verder kijken of er een aanbieder is die de zender wel in het basispakket heeft.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/pluspakket.htm

Op bovenstaande link staat "npo 1 extra" gewoon in het basispakket.
Maar dan bedoelen jullie dus npo zappelin.

Het lijkt mij eigenlijk eerlijker om de klant te vertellen wat hij werkelijk te zien krijgt.
@Anneke2013 NPO 1 Extra deelde dat kanaal(58) met NPO Zapp Extra op dat kanaal was het inderdaad onderdeel van het basispakket. NPO zelf heeft dit alles her in gedeeld dus in zoverre heeft Telfort hier geen invloed op en treft Telfort geen blaam.
Wel moeten we nu afwachten of het nieuwe NPO 1 Extra kanaal(76) naar het basispakket verhuisd.
@Galdor68 Dus als ik het goed begrijp bepaalt NPO wat Telfort op kanaal 58 doorgeeft, en wanneer? Het lijkt mij eerder een keuze van Telfort zelf, mogelijk met financiële motieven. Voor mij persoonlijk is nu een aantrekkelijke zender (NPO 1 Extra) vervallen; ik behoor al geruime tijd niet meer tot de doelgroep van Zapp Extra. Telfort wordt steeds minder aantrekkelijk.
@Bellen In dit geval is het inderdaad een keuze van NPO zelf ze hadden ook Zappelin op het NPO3 extra kanaal kunnen zetten. Zie hier op de NPO site

Wat op welk kanaal zet is zelfs geen keuze van Telfort maar van de leverancier van het televisie content en dat is KPN. De enige keus is hoe de pakketten eruit zien niet op welk kanaal een omroep zit.

Reageer