Nog steeds haperend beeld

• 30 december 2015
  • 7 reacties
  • 915 keer bekeken

Hallo Michael,

Ik heb nog steeds een haperend beeld. Althans draadloos. Heb modem al eens gereset, maar helpt niets. Verbonden met draad gaat allemaal prima.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Thedragon76, zie privébericht.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Thedragon76! Vreemd dat je kampt met haperend beeld. En dat juist terwijl je al zoveel zaken hebt weten uit te sluiten. Ook ik kan niet echt de vinger op de zere plek leggen aangezien er meerdere oorzaken kunnen zijn voor dit euvel. Maak alsjeblieft jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar in een privébericht. Na ontvangst hiervan zal ik kijken naar jouw specifieke situatie.
Ook ik heb Haperend Beeld sinds dec 2015.

Mijn modem Zytel P-2812HNU F1 staat 1mtr van het ISRA punt, En is nieuw sinds een week. (vorige was zelfde model)
De RJ11 kabel tussen ISRA en Modem is een half jaar geleden al eens vervangen.
Ik heb 2 digitale ontvangers beide motorola VIP1853. Beide zijn verbonden met het modem door een rechtstreekse kabel. (een van 10 mrt en een van 20 mtr)

Het oude modem was op, ik had vaak geen wifi op mijn telefoons en sinds dec 2015 ook haperend beeld en soms resulterend in de storing dat er geen verbinding was met modem (zwart beeld blauw storingsvenster).

Met het nieuwe modem zijn de wifi problemen opgelost maar het haperend beeld blijft.
Harde reset van modem en ITV ontvangers herstellen naar fabr. inst. en software verwijderen helpt niet

Het haperend beeld is op beide TV's. Dus een slechte kabel of ITV ontvanger is zeer onwaarschijnlijk.
Het modem is nieuw, dus ook onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt.
De RJ11 telefoonkabel is een half jaar geleden vervangen op verzoek van de klantenservice.

Rest mij alleen nog het isra punt of een instabiele verbinding vanuit server telfort.
En misschien interferentie in de kabel omdat alle kabels door 1 pvc buisje van de woonkamer naar de kelder gaan.

Graag een reactie
Reputatie 8
Badge +18
Voor nieuwe firmware zie onderstaande link echter ik weet niet zeker of telfort de nieuwste erop heeft staan kijk anders even bij KPN

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/televisie/installeren/hulp-bij-installeren/tvverbindingsset/software-tvverbindingsset-opnieuw-installeren.htm
@Marvel01
Ik raad je aan de devolo software te installeren en dan je devolo's te upgraden, dit lost veel van dit soort problemen op.
Tenminste ik ga er van uit dat je devolo's hebt.

Gebruik je deze alleen voor iTV of ook om je computers mee te verbinden?
j

Het zegt mij zo niets, maar ik laat mijn zoon er even naar kijken.
Badge
@Marvel01
Ik raad je aan de devolo software te installeren en dan je devolo's te upgraden, dit lost veel van dit soort problemen op.
Tenminste ik ga er van uit dat je devolo's hebt.

Gebruik je deze alleen voor iTV of ook om je computers mee te verbinden?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi marvel01! Bedankt voor je bericht. Da's niet zo mooi. Heb je de Draadloze Verbinding Set (DVS) ook gereset? Ik denk niet dat een reset van het modem effect heeft als je al aangeeft dat het bekabeld wél goed werkt. Ik verwacht dat het probleem te maken heeft met de werking van de DVS. 🙂

Reageer