beantwoord

Nieuwe Telfort ITV app werkt niet meer op IPad 2 met iOS. 9.3.5

• 30 november 2018
  • 11 reacties
  • 692 keer bekeken

Reputatie 1
Kreeg gisteren mail van Telfort dat nieuwe ITV app uit is en dat deze niet meer werkt op IPad 2 met iOS 9.3.5
dit houdt dus in dat onze twee IPad niet meer te gebruiken zijn voor Itv vooral thuis en op vakantiebijzonder vervelend
ik. Vind dit zeer kwalijke zaak van degene die hier verantwoordelijk voor is en overweeg sterk om mijn abonnementen bij Telfort op te zeggen
hopelijk vind Telfort hier een correcte oplossing voor al die mensen die nog in bezit zijn van. Een iPad 2
mischien is dit wel een Interressant Item om dit bij bv Kassa. Oid onder de aandacht te brengen
Gr Bert
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 2 december 2018, 10:56

Hoi Ba1001556575, het klopt inderdaad dat we gaan stoppen met het ondersteunen van de oude app. Dit is zeer jammer, dat begrijp ik goed. Je kan gewoonweg geen tv meer kijken via jouw iPad2. We doen dit echter niet zomaar. Het heeft onder ander te maken met een stukje veiligheid. In iOS 9 zijn er een aantal security issues die niet kloppen, we willen niet dat er zomaar informatie gepakt kan worden. Daarnaast geeft Apple advies voor welke versies we ondersteuning het beste kunnen bieden, zij geven aan vanaf iOS 11, wij doen het vanaf iOS 10. Te gebruiken met de nieuwe app. Hier zijn vele nieuwe componenten toegevoegd. Wanneer wij nog iOS 9 zouden ondersteunen, zou de nieuwe app veel trager worden en zou iedereen daar wat van merken, daarbij is de nieuwe app anders geschreven waardoor de code beter onthouden kan worden en er dus minder kans is op bugs/issues. Vandaar dat de oude app niet meer ondersteund wordt helaas. Ik snap ook dat je hier niet mee bent geholpen, maar ik kan zo niets veranderen aan de situatie spijtig genoeg.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Ba1001556575, het klopt inderdaad dat we gaan stoppen met het ondersteunen van de oude app. Dit is zeer jammer, dat begrijp ik goed. Je kan gewoonweg geen tv meer kijken via jouw iPad2. We doen dit echter niet zomaar. Het heeft onder ander te maken met een stukje veiligheid. In iOS 9 zijn er een aantal security issues die niet kloppen, we willen niet dat er zomaar informatie gepakt kan worden. Daarnaast geeft Apple advies voor welke versies we ondersteuning het beste kunnen bieden, zij geven aan vanaf iOS 11, wij doen het vanaf iOS 10. Te gebruiken met de nieuwe app. Hier zijn vele nieuwe componenten toegevoegd. Wanneer wij nog iOS 9 zouden ondersteunen, zou de nieuwe app veel trager worden en zou iedereen daar wat van merken, daarbij is de nieuwe app anders geschreven waardoor de code beter onthouden kan worden en er dus minder kans is op bugs/issues. Vandaar dat de oude app niet meer ondersteund wordt helaas. Ik snap ook dat je hier niet mee bent geholpen, maar ik kan zo niets veranderen aan de situatie spijtig genoeg.
Dus als ik het goed lees is de app in het geheel niet meer bruikbaar, geen ondersteuning is in mijn beleving iets anders dan niet bruikbaar zijn. Een windows xp computer heeft geen ondersteuning meer maar zijn prima bruikbaar net als de software daarop uiteraard loop je iets meer risico.
Reputatie 8
Badge +19
Dus als ik het goed lees is de app in het geheel niet meer bruikbaar, geen ondersteuning is in mijn beleving iets anders dan niet bruikbaar zijn. Een windows xp computer heeft geen ondersteuning meer maar zijn prima bruikbaar net als de software daarop uiteraard loop je iets meer risico.
Het komt in beide gevallen op hetzelfde neer...
Geen ondersteuning betekent zoveel als dat wanneer de app gestart wordt deze checkt welk device en welke versie besturingssysteem wordt gebruikt.
Als dit niet overeenkomt met de parameters die in de app zijn opgenomen dan gaat de app 'op zwart'.
Dat werkt overigens voor elke app zo...
Niet voor elke app er zijn genoeg genoeg oudere apps die op oudere telefoons of tablets nog prima werken, vooral met android is dit handig omdat je daar nog makkelijker aan oudere versies van apps kan komen. Het is maar net wat voor soort app het is.
Reputatie 8
Badge +19
...vooral met android is dit handig omdat je daar nog makkelijker aan oudere versies van apps kan komen.
Precies... want die oudere apps hanteren nog oudere parameters v.w.b. geschiktheid van het OS en beveiliging.
Het is geen 'rocket science'... 😉
Dus de voor ios 9 geschikte itv app moet gewoon kunnen werken op een ipad 2 dat bedoel ik dus met een wezenlijk verschil tussen iets niet ondersteunen of totaal niet meer bruikbaar.

Wat ik in het antwoord van Bart lees gaat veel verder.

Maar goed de ipad 2 heeft voor Apple zijn beste tijd gehad kortom we zullen eerder naar Apple moeten wijzen dan naar Telfort.
De ipad2 stamt na wat zoekwerk nog uit 2011 kortom ook niet zo heel gek dat Apple zelf met de ondersteuning stopt.
Reputatie 8
Badge +19
Dus de voor ios 9 geschikte itv app moet gewoon kunnen werken op een ipad 2 dat bedoel ik dus met een wezenlijk verschil tussen iets niet ondersteunen of totaal niet meer bruikbaar.
Maar wat versta jij dan onder 'bruikbaar'..?
Als een app niet (meer) ondersteund wordt dan werkt hij gewoon niet.
Wat wil je er dan nog meer mee doen..?
Dat ding is gemaakt om TV te kijken...

Wat ik in het antwoord van Bart lees gaat veel verder.

Tot hoever dan..?
De nieuwe app zal gewoon niet werken onder iOS9 en wel onder (vanaf) iOS10.
Dat een oudere app voor iOS9 nog wel werkt op een device dat iOS9 ondersteund lijkt me duidelijk.
Naar jouw situatie vertaald Telfort ondersteund geen fritzbox maar deze is wel bruikbaar.

Met bruikbaar bedoel ik precies wat er staat gewoon tv kunnen kijken.
Het gaat mij niet om de nieuwe app maar om de combinatie ipad 2 en ios 9 en de daarvoor geschikte app
Zoals ik het begrijp kan de huidige app voor ios 9 geeneens meer verbinding maken met het TV platform.
Dus zal de app op zich wel werken maar niet meer bruikbaar omdat deze geen streams meer binnen krijgt.

Dit lijkt op hetzelfde als het afbouwen van de oude propositie. Gewoon boem stekker eruit jammer maar helaas. Heb je zelf een ontvanger gekocht helaas kan naar de kringloop.
Reputatie 8
Badge +11
Helaas klopt het inderdaad dat de app niet meer bruikbaar is. 😞 Deze wordt helemaal offline gehaald, dit om de redenen die ik al eerder hierboven heb benoemd.
Duidelijk en helder en deels begrijpelijk, wel jammer voor klanten die om wat voor reden dan ook niet zo makkelijk een nieuwer model kunnen bekostigen.
Reputatie 8
Badge +11
Het is zeker jammer. Dat ben ik met je eens. Veiligheid is echter wel heel belangrijk, dat is toch wel een belangrijke reden waar deze beslissing uit voor is gekomen.

Reageer