beantwoord

Nieuwe app werkt niet op oudere Android versies

• 14 december 2018
  • 27 reacties
  • 550 keer bekeken

Badge
Ik heb een Lenovo Yogabook met Android 7 de oude Telfort app werkte perfect.
Maar deze wordt nu niet meer ondersteund en moet ik de nieuwe versie installeren.
Echter deze werkt niet op mijn Yogabook.
Aangezien ik niet de enige ben die hier klachten over heeft vraag ik me af of jullie hier iets aan gaan doen?
Ik gebruik mijn Yogabook zeer intensief als 2de scherm.
Hoe gaan jullie dit oplossen?

Steven
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 februari 2019, 15:47

Ik heb nog geen reactie van je gezien @Steven Ooms, wel heb ik nogmaals contact gehad met de ontwikkelaars. Als het met het verlagen van de beeldkwaliteit ook geen verbetering gaf, zijn er helaas geen andere mogelijkheden om de app volledig op jouw tablet te laten werken.
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Steven, als je de Yogabook zoveel gebruikt kan ik me voorstellen dat je dat graag wilt blijven doen. Ik heb voor je gekeken maar dat apparaat staat inderdaad niet bij de Ondersteunde Android smartphones en tablets. Als het apparaat een MediaTek chipset heeft kan het zijn dat het niet in de lijst staat en wel werkt. Als ik de specificaties van de Lenovo Yogabook opzoek wordt daar geen gebruik van gemaakt. Deze tablet lijkt daardoor helaas niet geschikt voor de nieuwe iTV Online app.
Badge
Maar waarom maken jullie geen app die op alle androids werkt? Of laten jullie de oude app niet draaien? Die deed het perfect. Don't fix if it aint broken ....
Reputatie 8
Badge +19
Inderdaad nogal sneu dat een vrij nieuwe en kwalitatief hoogwaardige tablet (mét Android 7 nota bene) niet meer wordt ondersteund... 🤔 en blijkbaar alleen omdat deze niet op een Mediatek processor draait maar op een Intel Atom.
Een voor iTV-online geschikte tablet aanschaffen wordt op deze manier een loterij...

Je kan proberen of een oudere versie nog wil werken, ik vond deze versie 6.2.2. als APK bestand maar als deze niet werkt, er staan meerdere (nog oudere) versies op internet.
Wel eerst de huidige versie verwijderen en de oude versie instellen op 'niet updaten'.

https://apkdownloadforandroid.com/com.telfort.mobile.android/
Badge
Thanks enterprise ik ga het proberen... En anders toch maar op zoek naar een andere oplossing
Reputatie 8
Badge +19
Thanks enterprise ik ga het proberen... En anders toch maar op zoek naar een andere oplossing
Als hij niet direct wil downloaden of installeren ga dan naar de tabletinstellingen en pas daar de toestemming hiervoor aan onder 'Beveiliging/ Downloaden uit onbekende bronnen toestaan'.
Reputatie 8
Badge +11
Waarom die keuze is gemaakt is mij ook niet duidelijk, maar ik heb die vraag bij de ontwikkelaars neergelegd. Zodra ik daar een antwoord op heb deel ik het met jullie.
Je kunt proberen of de app die Enterprise noemt nog werkt, het kan zijn dat de achterliggende systemen daarvoor inmiddels niet meer beschikbaar zijn.
Reputatie 8
Badge +19

Je kunt proberen of de app die Enterprise noemt nog werkt, het kan zijn dat de achterliggende systemen daarvoor inmiddels niet meer beschikbaar zijn.

Die kans bestaat inderdaad...
Badge
Ik had de oude app al een keer teruggezet, maar kreeg nu een melding dat hij niet meer ondersteund wordt. En dat ik moest upgraden. Dus ben bang dat het over is. Tenzij de techies het toch wel gaan ondersteunen. Maar zal wel te maken hebben met de snelheid van de chipset ofzo. Om genoeg te kunnen bufferen voor een vloeiende playback.. gaat vooral mis met de opnames namelijk.
Reputatie 8
Badge +19
Dan is het inderdaad over lijkt het...
Reputatie 8
Badge +11
Hi Steven en Enterprise, ik heb een antwoord gekregen van de ontwikkelaars. De app wordt getest op de meest gebruikte smartphones & tablets. Voor Android zijn er duizenden apparaten, waardoor die niet allemaal getest kunnen worden. De app wordt wel op oudere Android versies ondersteund, we ondersteunen het vanaf versie 4.4 en nieuwer. Met Android 7 zit je wat dat betreft wel goed dus.
De ontwikkelaars vragen ook waar je precies tegenaan loopt bij het gebruik van de nieuwe app, kan je niet inloggen, kan je geen zender opstarten of gebeurt er iets anders?
Badge
De app opent en ik kan mijn opnam content zien. Als ik wil afspelen start alles normaal maar na een tijdje stoppen de beelden en gaat het geluid door. Als ik dan iets terug ga speelt het weer ietsje verder todat hetzelfde zich herhaald. Verder vooruit resulteert in eeen eindeloos draaiend wieltje
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, het is dus niet dat de app het volledig niet doet. Die indruk kreeg ik in eerste instantie namelijk. Je noemt nu specifiek het afspelen van de opnames, werkt het bekijken van rechtstreekse tv wel goed?
Badge
Dat werkt vooralsnog wel. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet zoveel gebruik. Hoogstens eennpaar minuten. Dus dat heb ik niet uitgebreid getest.
Reputatie 8
Badge +11
Als je het niet zoveel gebruikt snap ik dat je dat niet uitgebreid test. Wel veranderd het de situatie van het topic, de app werkt dus wel op jouw Lenovo Yogabook. Alleen specifiek de opnames spelen niet goed af, wat natuurlijk lastig genoeg is maar het is wat anders dat de app helemaal niet werkt.
Heb je dit met alle opnames van meerdere zenders? Of juist met specifieke zenders en uitzendingen?
Badge
Dit is met alle opnames
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk. Zou je de app dan eens opnieuw kunnen installeren en kijken of je dit ook ervaart op andere mobiele apparaten? Je zou de app bijvoorbeeld tijdelijk op je telefoon kunnen installeren om het te testen. Ik hoor het graag van je.
Badge
Op mijn telefoon een Nokia 6 (2017) heeft geen problemen met de app. En de app op de yogabook heb ik nu opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, dan ligt het niet aan de opnames zelf. Ik heb de ontwikkelaars een nieuw bericht gestuurd, zodat we kunnen kijken of er iets gedaan kan worden aan de opnames op een specifiek apparaat. Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Steven Ooms, ik heb een reactie gekregen van de ontwikkelaars. Door de feestdagen duurde dat iets langer dan ik had verwacht maar ik ben je niet vergeten :)
Als je via de programmagids een uitzending probeert te kijken via Terugkijken, wat gebeurt er dan?
Badge
Ook daar gaat het op een gegeven moment haperen. Als je de uitzending gewoon afspeelt. Als je "doorspoelt" is het meteen verkeerd dan speelt geluid en blijft het beeld staan
Reputatie 8
Badge +11
Merci, ik heb het weer doorgegeven en zodra ik daar een reactie op heb laat ik het weer aan je weten!
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Steven Ooms, daar ben ik weer. De conclusie van de ontwikkelaars is dat je alle soorten video wel kunt afspelen, maar het blijft niet spelen. Zou je bij de instellingen de Beeldkwaliteit lager kunnen zetten en kijken hoe het dan gaat?
Badge
Beeld kwaliteit stond op gemiddeld en heb ik naar lager gezet. Ik kon 2 minuten kijken en kreeg vervolgens een draaiend wieltje te zien. Vervolgens haperde de film nog een paar keer en toen was het over, het beeld bleef hangen en ging niet meer verder.
Reputatie 8
Badge +11
Daarmee is het nog niet verholpen dus, dit was weer bij een opgenomen programma neem ik aan? De rechtstreekse tv blijft net als voorheen nog wel goed afspelen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen reactie van je gezien @Steven Ooms, wel heb ik nogmaals contact gehad met de ontwikkelaars. Als het met het verlagen van de beeldkwaliteit ook geen verbetering gaf, zijn er helaas geen andere mogelijkheden om de app volledig op jouw tablet te laten werken.

Reageer