beantwoord

Nieuwe afstandsbediening vertoond dezelfde problemen

• 21 maart 2020
  • 12 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen week overleed mijn oude afstandsbediening. Als ik een knop indrukte bleef die maar doorgaan. Dus de 1 werd 11111111111111111 etc. Na aanvraag ontving ik gisteren een nieuwe afstandsbediening. Deze vertoond nu dezelfde kuren. Is er misschien een ander mogelijk probleem wat ik niet heb kunnen ontdekken?

De batterijen heb ik vervangen, tv-kastje opnieuw opgestart en zelfs mijn Experiabox gereset in de hoop dat dit zou helpen. Maar helaas heeft die nog steeds kuren en tv kijken is dus een ramp, want hij blijft daardoor verspringen van zender naar zender als je wil zappen, of hij blijft heen en weer springen door de tv-gids. Graag hulp bij het oplossen van dit probleem.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 23 maart 2020, 10:54

Niet genoeg verbetering dus @VeraH. Ik stuur je meteen een nieuwe tv-ontvanger toe, die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8

In dit geval heb ik dan toch sterk het vermoeden dat niet de afstandbediening het probleem was/is, maar de TV-ontvanger zelf, die slecht reageert op commando's. Dus zou de volgende actie nu dan beter zijn door Telfort de TV-ontvanger te laten uitwisselen door een ander exemplaar.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @VeraH, welkom bij ons op het forum. Als de nieuwe afstandsbediening precies hetzelfde doet als de vorige, lijkt het inderdaad niet in de afstandsbediening te zitten. Je zegt dat je de Experia Box al een reset hebt gegeven, heb je dit ook gedaan met de tv-ontvanger? De Experia Box staat los van het signaal van de afstandsbediening, dat gaat puur tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger. Als je die nog geen reset hebt gegeven, lijkt het me verstandig om dat eerste te doen. Dat kan door deze stappen te volgen: tv-ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Hoe gaat het daarna?

Reputatie 1

Hoi @VeraH, welkom bij ons op het forum. Als de nieuwe afstandsbediening precies hetzelfde doet als de vorige, lijkt het inderdaad niet in de afstandsbediening te zitten. Je zegt dat je de Experia Box al een reset hebt gegeven, heb je dit ook gedaan met de tv-ontvanger? De Experia Box staat los van het signaal van de afstandsbediening, dat gaat puur tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger. Als je die nog geen reset hebt gegeven, lijkt het me verstandig om dat eerste te doen. Dat kan door deze stappen te volgen: tv-ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Hoe gaat het daarna?

Hallo Jasper,
Ik heb ook de tv-ontvanger gereset. Dit zorgde voor een kleine verbetering maar nog steeds zijn er momenten dat hij blijft hangen om het zo maar te zeggen.

Reputatie 8
Badge +11

Niet genoeg verbetering dus @VeraH. Ik stuur je meteen een nieuwe tv-ontvanger toe, die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Niet genoeg verbetering dus @VeraH. Ik stuur je meteen een nieuwe tv-ontvanger toe, die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Nee, helaas is de verbetering niet goed genoeg.
Bedankt voor het opsturen. Ik laat weten hoe het resultaat is.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @VeraH, ik zie dat de ontvanger was bezorgd op een PostNL servicepunt en daar inmiddels is opgehaald. Hoe gaat het nu als je naar een andere zender wilt zappen?

Reputatie 1

@Jasper - Telfort Ik was nog niet aan installeren toegekomen. Dat ga ik vanavond/eind van de middag doen. Dus dan weet ik meer.

Vraagje: Kan ik wachten met terugsturen totdat dit hele coronagebeuren klaar is? Ik val in de risicogroep, en ik wil niet weer iemand om een boodschap sturen. Die hulp wil ik graag bewaren voor boodschappen etc.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is geen enkel probleem @VeraH, blijf alsjeblieft binnen. Ik val zelf ook in de risicogroep, dus ik weet hoe je je voelt.

Daardoor wat mij betreft ook geen haast om de nieuwe ontvanger aan te sluiten, ik ben gewoon benieuwd of we het hebben opgelost :slight_smile:

Reputatie 1

Daardoor wat mij betreft ook geen haast om de nieuwe ontvanger aan te sluiten, ik ben gewoon benieuwd of we het hebben opgelost :slight_smile:

Daar gaan we wel vanuit toch? Maar ik laat het weten. Ik hoop vanavond even tijd te hebben. Wil het zelf ook wel weten eerlijk gezegt.

Reputatie 8
Badge +11

Ik ga er ook vanuit Vera, maar het is altijd prettig om een bevestiging te hebben :wink:  En anders kunnen we samen verder kijken.

Reputatie 1

Ik ga er ook vanuit Vera, maar het is altijd prettig om een bevestiging te hebben :wink:  En anders kunnen we samen verder kijken.

Ik heb maar een kort antwoord, maar het gaat je blij maken:
“DOET HET!”

Dank voor de hulp. De oude komt zo snel mogelijk na al deze ellende jullie kant op.

Reputatie 8
Badge +11

Dat maakt mij inderdaad blij Vera. Graag gedaan, fijn dat het is opgelost :slight_smile:  Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
En blijf voorzichtig in deze ellende.

Reageer