Nieuw abonnement maar geen nieuwe tv-ontvanger

• 17 februari 2017
  • 5 reacties
  • 426 keer bekeken

Vanwege aankoop nieuwe woning hebben wij noodgedwongen (je schijnt op dit adres geen nieuw abonnement te kunnen afsluiten) abonnement van oud-bewoners overgenomen. Wij hebben dus zelf een nieuw abonnement, en ik had daarbij wel verwacht dat we dan een nieuw tv kastje zouden krijgen om ook bijvoorbeeld Netflix te kunnen kijken.... Het abonnement is gisteren ingegaan. Vandaag gebeld, maar om zo'n ander nieuwer type kastje te krijgen moeten we nu een jaar wachten tot ons abonnement verlengbaar is... Dat terwijl ik overal lees dat er na januari 2015 bij een nieuw abonnement een nieuw kastje geleverd wordt. Waarom moeten wij hier dan een jaar op wachten? Wij hebben toch ook een nieuw abonnement afgesloten?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Webcare Telfort leest altijd mee en zodra je topic aan de beurt is reageren ze wel
Het is een een beetje onduidelijk zoals ik het lees zijn er nu twee abonementen op het nieuwe adres, terwijl je schreef geen nieuw abonneme t te kunnen afsluiten? Hebben jullie dit ook via de telfort postcode check getest?
Dat nieuwe abonnement staat dat op jullie oud adres?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dieke, welkom op het forum! Graag ontvang ik je naam en adresgegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het is een een beetje onduidelijk zoals ik het lees zijn er nu twee abonementen op het nieuwe adres, terwijl je schreef geen nieuw abonneme t te kunnen afsluiten? Hebben jullie dit ook via de telfort postcode check getest?
Dat nieuwe abonnement staat dat op jullie oud adres?

De postcode check geeft aan dat deze postcode niet herkend wordt. En alhoewel wij al 10 jaar glasvezel hebben in deze straat kunnen wij niet anders krijgen dan telfort. De netwerkbeheerder is de gemeente en op de een of andere manier kun je na afsluiting van een abonnement geen glasvezel meer beschikbaar krijgen in ons dorp. Zo zijn er al diverse personen na aankoop van een nieuw huis de boot in gegaan omdat het glasvezel door de oude bewoners was opgezegd en zij dus geen aansluiting meer kunnen krijgen, terwijl alle kabels er liggen en de verbindingen gewoon werken. De enige oplossing is overname van een abonnement.... Maar daar ben ik nu al sinds eind november mee bezig... Inmiddels staat alles op mijn naam, maar hebben we nog steeds niet ons eigen telefoonnummer... 't Is allemaal errug ingewikkeld schijnbaar. Telfort heeft alleenrecht hierin en soms heb ik het idee dat ze dat maar al te goed weten.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Dieke! Met het abonnement dat je hebt overgenomen is het niet mogelijk om Netflix te ontvangen. De TV-ontvanger die op dit type abonnement wordt gebruikt ondersteunt geen Netflix. Om Netflix te kunnen ontvangen zou je over moeten stappen naar een ander type glasvezel abonnement. Ik zie inderdaad ook dat je postcode niet wordt herkend en ga dit verder laten uitzoeken en kom binnen twee werkdagen hier op terug. Mijn collega heeft nummerbehoud voor je ingevoerd. Binnen 5 werkdagen zul je weer gebruik kunnen maken van je oude nummer. Ik kijk dan uit naar jouw bevestiging.

Reageer