beantwoord

Niet tevreden over nieuw modem

• 18 januari 2016
  • 25 reacties
  • 477 keer bekeken

Sinds 22 december 2015 van Amino over op Experia V8 en ik heb er eigenlijk spijt van, maar kan niet terug. De Amino 140 ging kapot en kreeg een nieuwe, maar werd aangeraden over te gaan naar de Experia. Aldus gedaan en vrijwel direct de ene storing na de andere tot en met totaal geen beeld en geluid. Mijn frustratie gebotvierd in een mail aan Telfort, want alle 'oplossingen' geven geen resultaat. Regelmatig, soms om de 5 minuten word ik verzocht te zappen, kabels te controleren etc. Ik heb Telfort laten weten dat ik het zat ben en een oplossing eis. Ik ben niet de enige, zo merk ik hier. Mijn postcode is 7061 en ik zie er meer in Oost-NL (Reggefiber gebied...). Ik verdenk de Experiabox V8 of Reggefiber en overweeg voor eigen rekening dan maar over te gaan op de Fritz!Box 7490, maar ik heb geen idee of daarmee het probleem is opgelost. Ook het vervangen kan de UTP Cat5e kabels voor Cat6 helpt niet. Ik vermoed nu dat het probleem of in de glasvezel aansluiting zit of in de glasvezel buitenshuis. Telfort reageerde vandaag met de belofte 'iets' te doen. Iki bewaar nog even mijnj geduld, maar roep anders lotgenoten op tot verzet.
icon

Beste antwoord door Leonardo101 26 januari 2016, 17:22

Hi Stephen,

Sinds maandag geen problemen meer met netwerkfout. Het lijkt alemaal stukken beter te gaan sinds ook de oplossing van Joost van Guidion. Neemt niet weg dat het uiteraard fantastisch zou zijn als Telfort wat modem/router betreft die andere KPN-dochter XS4All zou volgen met de AVM Fritzbox 7490 in plaats van de Experia V8 doos. Ik begrijp de positie van Telfort als voornamelijk een marketing organisatie/dochter van KPN waardoor jullie neem ik aan, niet helemaal 'zelfstandig' beslissingen kunnen nemen over beschikbaar te stellen apparatuur, maar toch. Wie weet. Ik zou er wel voorte vinden zijn, ook met bijbetaling, want ik ga er vanuit dat Telfort glasvezel ook met de Fritzbox werkt.
Dank in ieder geval voor de moeite en support.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Leonardo, ik betreur het dat je problemen ervaart met glasvezel sinds de overstap naar het nieuwe abonnement. Ben je inmiddels geholpen? Zo niet, dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht zodat ik kan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Er is geen of slechts lichte verbetering sinds mijn post. Sterker nog, mij is gebleken dat de 'vijand' meekijkt en luistert, want vandaag stond er een verkoper van Vodafone bij mij voor de deur die me wist uit te leggen wat de problemen van Telfort zijn in mijn straat/stad. Hij adviseerde dus om Telfort de deur uit te doen en probleemloos over te stappen naar Vodafone. Ik weet van vrienden in een dorp verderop die zeer tevreden zijn met Vodafone en niet de problemen kennen die ik al wekenlang ondervind met Telfort, of eigenlijk beter met KPN. Ik ben op Telfort overgestapt indertijd vanwege het combivoordeel met ook 2 abonnementen voor mobiele telefoon. Maar dat voordeel is dus maar betrekkelijk als de tv-kwaliteit achter blijft. Kortom: ik wil storingvrij tv-kijken en wat mij betreft met Telfort.

Hallo Leonardo, ik betreur het dat je problemen ervaart met glasvezel sinds de overstap naar het nieuwe abonnement. Ben je inmiddels geholpen? Zo niet, dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht zodat ik kan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Opdringerige colportage van Vodafone.
Zou voor mij reden zijn de persoon aan de deur al te wantrouwen, laat staan het bedrijf dat hij vertegenwoordigt.
Kom op zeg, beetje aan de deur staan te jengelen om 'n product te verkopen. We leven in 2016. Dacht dat die praktijken achterhaald waren inmiddels.
Zou voor mij reden zijn de persoon aan de deur al te wantrouwen, laat staan het bedrijf dat hij vertegenwoordigt.
Kom op zeg, beetje aan de deur staan te jengelen om 'n product te verkopen. We leven in 2016. Dacht dat die praktijken achterhaald waren inmiddels.

Ik was ook zeer verbaasd en heb dus laten weten er geen prijs op te stellen.:@
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Leonardo, bedankt voor jouw gegevens. Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega en een paar handelingen hebt uitgevoerd. Is het probleem hiermee verholpen?
Hallo Leonardo, bedankt voor jouw gegevens. Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega en een paar handelingen hebt uitgevoerd. Is het probleem hiermee verholpen?

Hi Stephen,
Inderdaad. Ik heb een reset van alle apparatuur gedaan naar fabrieksinstellingen en ik kreeg de indruk at het beter is geworden na een half uur tv-kijken (Australian Open). Ik heb nog niet de directe kabelverbinding van Experia naar tv-ontvanger getest. Dat doe ik als het later op de dag weer mis mocht gaan. Daarvan ga ik nu even niet uit (rond 14.45 uur vandaag). Ik houd ieder op de hoogte.
__________________________________________________________________________________________________________

I dont need Google...my wife knows everyting 🆒

Dankzij - ik mag wel zeggen een geniale als eveneens praktische oplossing van de technische expert van Guidion - is het probleem de wereld uit. TV en internet werken nu storingsvrij hoewel ik de indruk heb dat het internet lichtjes langzamer is geworden. Gebruik is gemaakt van aanwezige telecom infrastructuur die in iedere woning voor handen is maar vaak, zeker in mijn geval, niet wordt gebruikt.

Dankzij - ik mag wel zeggen een geniale als eveneens praktische oplossing van de technische expert van Guidion - is het probleem de wereld uit. TV en internet werken nu storingsvrij hoewel ik de indruk heb dat het internet lichtjes langzamer is geworden. Gebruik is gemaakt van aanwezige telecom infrastructuur die in iedere woning voor handen is maar vaak, zeker in mijn geval, niet wordt gebruikt.

Ik was dus even te euforisch. Probleem slechts tijdelijk, 48 uur, opgelost. Zelfde weer terug. Kan niet anders dan aan of apparatuur of KPN-platform liggen (glasvezel).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Leonardo, bedankt voor jouw privébericht. Ontvang je nog steeds dezelfde netwerkfout of werkt alles weer inmiddels? Ik kijk uit naar jouw reactie. Daarna zoek ik graag voor je uit of de door jouw voorgestelde opstelling van de apparatuur mogelijk is.
Hi Stephen,

Sinds maandag geen problemen meer met netwerkfout. Het lijkt alemaal stukken beter te gaan sinds ook de oplossing van Joost van Guidion. Neemt niet weg dat het uiteraard fantastisch zou zijn als Telfort wat modem/router betreft die andere KPN-dochter XS4All zou volgen met de AVM Fritzbox 7490 in plaats van de Experia V8 doos. Ik begrijp de positie van Telfort als voornamelijk een marketing organisatie/dochter van KPN waardoor jullie neem ik aan, niet helemaal 'zelfstandig' beslissingen kunnen nemen over beschikbaar te stellen apparatuur, maar toch. Wie weet. Ik zou er wel voorte vinden zijn, ook met bijbetaling, want ik ga er vanuit dat Telfort glasvezel ook met de Fritzbox werkt.
Dank in ieder geval voor de moeite en support.
Reputatie 8
Als Telfort de Fritz!box als modem/router zou leveren, wordt het abonnement natuurlijk een stuk duurder.
Dat zullen de meeste "huis- tuin- en keukengebruikers" niet zien zitten. Is zo'n Fritz!box ook overkill.
Telfort is nu eenmaal de "budget" tak van KPN.
En toch is, op de keper beschouwd, XS4all goedkoper. Mijn abonnement voor internet en iTV op basis glasvezel is Euro 46 per maand. Niet echt budget zou ik zeggen als XS4all Euro 41 is en geen 'budget'...?. Dankzij combi voordeel kom ik ook op Euro 41, maar dan wel zonder Fritzbox. Het is dus betrekkelijk. Overigens lijkt me het reclame budget van Telfort aanzienlijk groter dan van vrijwel alle andere aanbieders. Er moet dus 'ergens' op worden bespaard denk ik dan maar waarom op kwaliteit...? Afijn, voorlopig zal ik het er mee moeten doen of toch maar voor eigen rekening de Fritzbox aanschaffen en/of voorlopig het abonnement uitzitten. Overigens zie ik Telfort niet direct als B-merk van KPN. Uit ervaring weet ik dat Telfort in ieder geval sneller, vriendelijker en beter service biedt dan moeder KPN.
Reputatie 8
Met mijn combi-voordeel maak ik gebruik van het in dat geval "gratis" HBO-pakket of zo je wil wel betaald HBO en "gratis" een mobiel SIM-only abonnement (een van die twee vallen in mijn geval tegen elkaar weg).
Hoi Babylonia,
In ieder geval is bij mij plots na geruime tijd technische mankementen te hebben gehad alles probleemloos. Toch vermoed ik dat er in de infrastructuur van KPM/Telfort technische propblemen zijn geweest, gezien ook het aantal identieke reacties/klachten uit verschillende delen van het land. In ieder geval heb ik nu geen reden meer om via dit forum mijn beklag te doen. Ik hoop dat het zo blijft uiteraard.
Vriendelijke groet, Leonardo

Het mag dan opdringerig zijn, veel slechter dan ik het nu met Telfort heb kan het niet. Sorry, maar ik begin maar weer eens te zeiken omdat het weer eens niet opschiet. Al eens eerder heb ik gevraagd waarom mijn internet snelheid zo langzaam is, up amper 15Mbs en down zelfde, terwijl mijn abonnement 50 Mbs up en down is. Nu merk ik vanmorgen na een speedtest dat het zelfs is afgezakt naar een schamele 3 Mbs (werkelijk!) en dat vind ik op z'n zachts gezegd schandelijk. Ruim 30 seconden voor het switchen van een pagina. Daarvoor heb ik niet betaald. Het is een echte aanfluiting. Zo gaat het niet langer en als er geen verbetering in komt, ook al na de ellende sinds mijn overstap, zie ik me genoodzaakt om stappen te ondernemen om van mijn abonnement af te komen. Zoals het nu gaat is het onacceptabel. Ik vraag me nu echt af of ik niet wordt besodemieterd door Telfort/KPN.
Reputatie 8
Volgens de status pagina van storingen:
https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud.htm

Storing: Internet, TV en Vast Bellen in diverse regio’s
Met een rood bolletje erbij, dus nog niet opgelost.

Merkte vanmorgen wel dat ik geen TV had. Na opnieuw inladen software TV-set up box was dat verholpen.

Snelheid internet heb ik niets te klagen (nooit eigenlijk).
2x speedtest van zojuist (50/50 abonnement)

Merkte vanmorgen wel dat ik geen TV had. Na opnieuw inladen software TV-set up box was dat verholpen.

Dat ziet er mooi uit, maar daarvan kan ik tot nu toe alleen maar dromen. Zulke mooie cijfers heb ik sinds mijn 'lidmaatschap' van Telfort nog niet meegemaakt. Ik check het regelmatig en blijkbaar woon ik in een verkeerde regio waar steeds de klappen vallen. Dit houd ik niet lang meer vol en zoals gezegd, als het niet op zeer korte termijn verbeterd kap ik ermee. Dan toch maar naar Ziggo, want mijn vertrouwen in glasvezel heb ik al voor 75% verloren.
Reputatie 8
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je geduld een keer opraakt.

Met het in de loop van de tijd doorlezen van berichten hier op het forum merk ik inderdaad dat sommige regio's meer te kampen hebben met storingen in de achterliggende netwerkstructuur dan andere regio's.

Glasvezel is hier nog maar ruim een half jaar geleden gelegd. Dus alles "nieuw". Misschien scheelt dat ??
In die tijd heb ik werkelijk nog nimmer een storing op het internet zelf gehad, wel met TV.
(Wat afgezien van de grotere landelijke storing in oktober, waar het iets meer tijd in beslag nam, met opnieuw inladen software erna altijd was verholpen).

Met internet speedtests kom ik echt altijd boven de 50 Mbps uit.
Download meestal niet zo fraai als vanmorgen, (doorgaans net boven de 50 Mbps),
Upload kom ik echter steevast tussen 55-57 Mbps.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je geduld een keer opraakt.

Met het in de loop van de tijd doorlezen van berichten hier op het forum merk ik inderdaad dat sommige regio's meer te kampen hebben met storingen in de achterliggende netwerkstructuur dan andere regio's.

Glasvezel is hier nog maar ruim een half jaar geleden gelegd. Dus alles "nieuw". Misschien scheelt dat ??
In die tijd heb ik werkelijk nog nimmer een storing op het internet zelf gehad, wel met TV.
Met speedtests kom ik echt altijd boven de 50 Mbps uit.
Download meestal niet zo fraai als vanmorgen, (doorgaans net boven de 50 Mbps),

Upload kom ik echter steevast tussen 55-57 Mbps.

Hoi Babylonia,

Ik woon in het gebied waar glasvezel al meer dan drie jaar geleden is aangelegd door Reggefiber en zwaar werd gepromoot. In mijn woonplaats had Regefiber zelfs een kantoor waar je demo's kon bijwonen en alle mogelijke informatie over de 'voordelen' van glasvezel kon krijgen. Ik werd dus overtuigd maar tot nu is het me ronduit tegen gevallen. Veel aanloop problemen, zelden of nooit de beloofde snelheid - maar er wel voor betalen - en niet het gevoel hebben als klant serieus te worden genomen. Het lijkt soms wel of Telfort, en KPN nog meer, niet begrijpen dat ze van betalende klanten afhankelijk zijn en dat het geen gunst is als iemand een abonnement afsluit. Het blijft een zakelijke transactie waarin geleverd moet worden. Als klant betaal ik voor een dienst en als die niet of onvoldoende wordt geleverd houdt het op.
Ik heb gekeken naar het overzicht van de storingen van vandaag en er worden slechts 'regio's' vermeld, zonder specifiek te zijn. Verder kan het niet zo zijn dat na elke storing of onopmerkzaamheid van de service provider ik als klant allerlei resets moet uitvoeren om het zootje weer aan de gang te krijgen. Feitelijk moet ik dus vast stellen dat het hele gedoe met glasvezel, internet, bellen en iTV volstrekt onvolwassen en onbetrouwbaar is. En dat met de stand van de techniek anno 2016.
Er is geen of slechts lichte verbetering sinds mijn post. Sterker nog, mij is gebleken dat de 'vijand' meekijkt en luistert, want vandaag stond er een verkoper van Vodafone bij mij voor de deur die me wist uit te leggen wat de problemen van Telfort zijn in mijn straat/stad. Hij adviseerde dus om Telfort de deur uit te doen en probleemloos over te stappen naar Vodafone. Ik weet van vrienden in een dorp verderop die zeer tevreden zijn met Vodafone en niet de problemen kennen die ik al wekenlang ondervind met Telfort, of eigenlijk beter met KPN. Ik ben op Telfort overgestapt indertijd vanwege het combivoordeel met ook 2 abonnementen voor mobiele telefoon. Maar dat voordeel is dus maar betrekkelijk als de tv-kwaliteit achter blijft. Kortom: ik wil storingvrij tv-kijken en wat mij betreft met Telfort.

Hi Stephen,
Mijn tv problemen zijn inmiddels sinds afgelopen maandag opgelost. Kijk maar eens naar mijn internet problemen!

http://www.speedtest.net/my-result/5040951879

Dit is trouwens geen uitzondering. Het is zelden sneller. Met veel geluk kom ik zo af en toe op 18Mbs. Als het zo blijft ontvangt Telfort binnen twee weken een sommatie om mijn abonnement te beeindigen wegens wanprestatie.

Hoi Babylonia,

Kijk hier maar eens naar. Dan snap je mijn ergernis
Reputatie 3
Aangezien je tv problemen zijn opgelost zou je zeggen dat de glasverbinding ok is. Als ik het zo lees moet het in je experiabox zitten. Is deze al eens vervangen? Verder is Vodafone inderdaad verkeerd bezig, wat een onzin, het enige dat zij leveren is een ander modem. Zelf zit ik ook bij Telfort en heb Vodafone aan huis gehad. Ze beloofden zelfs ook analoge tv hetgeen ze helemaal niet aanbieden. Die colporteurs hebben geleerd om te reageren op klachten en alles te beloven. Walgelijk.

Hoi Babylonia,

Kijk hier maar eens naar. Dan snap je mijn ergernis

Hoi Babylonia

Vanmorgen, zaterdag rond 10.15 uur dit resultaat, maar nog altijd niet wat ik volgens mijn contract moeten hebben namelijk 50 down en 50 up. Het lijkt er dus niet op.
http://www.speedtest.net/my-result/5041894082
Aangezien je tv problemen zijn opgelost zou je zeggen dat de glasverbinding ok is. Als ik het zo lees moet het in je experiabox zitten. Is deze al eens vervangen? Verder is Vodafone inderdaad verkeerd bezig, wat een onzin, het enige dat zij leveren is een ander modem. Zelf zit ik ook bij Telfort en heb Vodafone aan huis gehad. Ze beloofden zelfs ook analoge tv hetgeen ze helemaal niet aanbieden. Die colporteurs hebben geleerd om te reageren op klachten en alles te beloven. Walgelijk.

Ik moet ook geen Vodafone, maar van Telfort word ik niet vrolijk. Ik heb al veel gezegd over de Experiabox V8 die volgens mij het beste bij het oud vuil thuis hoort. Het ding is inmiddels antiek en niet meer bij de tijd. Soms heb ik internet snelheden die nog erger zijn dan in de vorige eeuw met een sipel modempje op je telefoonlijn. Wel de volle mep betalen. Ik overweeg nu een schadevergoeding. Lukt dat niet dan zie ik me genoodzaakt stappen te ondernemen om van Telfort af te komen. Tenzij ik krijg waar ik recht op heb en voor betaal.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Leonardo, hierbij sluit ik dit topic en stel ik voor om verder te gaan in je andere topic.