beantwoord

niet alleen haperend beeld

• 8 oktober 2013
  • 24 reacties
  • 3461 keer bekeken

Hallo,

Gisteravond hebben we de helpdesk gebeld vanwege haperend beeld én het niet kunnen downloaden van trailers in 3D.
Die meneer heeft ons het zwarte kastje laten resetten en zou na een kwartier terugbellen.
Dat heeft ie niet gedaan, maar vandaag heb ik contact gehad met een andere meneer.
Helaas had hij geen verstand van een smart tv (evenals ik), dus raadde hij me aan om hulp te zoeken op dit forum.

Wat er gebeurd is dit:
Ik ga op de tv naar de apps.
Dan klik ik de 3D app aan en probeer een filmpje te laden.
Soms zie je dat er even iets gebeurd, maar je ziet ook wel dat ie probeert te laden wat niet lukt.
In elk geval komt er vrij snel in beeld te staan "storing in netwerk of service".
Die app werkt wel, want van heel veel mislukte pogingen is het 2 keer wél gelukt.

En verder is er natuurlijk dat haperende beeld.
Ik zal nog eens alles op dit forum gaan lezen over die klacht, maar het komt erg vaak voor.
Wij hebben gisteren dus het zwarte kastje gereset en vorige week zijn die witte klossen die in het stopcontact zitten opnieuw gereset.
Het modem staat in de meterkast waar de telefoonkabel binnenkomt.
icon

Beste antwoord door doortje 11 oktober 2013, 14:15

@Tuut-Tuut,

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Een kabel leggen is onmogelijk, aangezien ik dwars over zou moeten steken, dus ik ga kijken of er een Wifi verbinding mogelijk is.
Misschien een versterker?

Toen het pakket thuis kwam heb ik in de handleiding van Telfort gelezen dat internet en tv verbindingen niet door elkaar gebruikt kunnen worden.
Vandaar dat onze router er nog tussen zat, maar blijkbaar had dat geen zin.

Alleen nog een ding wat me niet duidelijk is, Tuut-Tuut.
Jij schrijft:
Modem - LAN poort 1 - PC
Hier kan je dus perfect mee internetten, dit werkt dus is OK.

Maar in het modem zit geen kabel in poort 1, enkel in poort 4 van ethernet.
Ken je de uitleg op de kaarten die Telfort in haar pakket meestuurt?
Voor de tv hebben we die precies gevolgd en als je dan kijkt op een andere kaart, waar uitgelegd wordt hoe je internet (en ook vaste telefoon) aan moet sluiten, dan lees je bij stap 1 voor internet drie verschillende opties.
In ons geval is dat;
"situatie 2       Hoofdstopcontact
Pak de kabel met oranje stekkers en de telefoonstekker.
Steek de telefoonstekker in de hoofdaansluiting.
Klik nu de kabel in de telefoonstekker en klik het andere uiteinde van de kabel in de grijze DSL-poort van het modem."

Dat is de reden waarom er bij ons geen internetkabel in poort 1 zit, maar in de DSL-poort.
Denk je dat dat nog verschil maakt voor de tv ontvangst?
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je smart TV heeft een correct werkende internetverbinding nodig.
De netwerkkabel dient in poort 1 of 2 van je modem te zitten.
Let Op! het is dus niet mogelijk om een internetsignaal over de zelde kabel of adapter te laten lopen welke gebruikt wordt om ITV op de TV te zien.

Kan je een duidelijke uitleg geven hoe jouw netwerk is samengesteld, zoiets als hieronder:

MODEM - Lan 1 - Computer
MODEM - Lan 2 - Laptop
Hallo Tuut-Tuut,

Dank je voor je antwoord.
Heel duidelijk zijn is een klein beetje lastig, ik heb echt geen benul van die dingen. Maar ik doe mijn best.
In het midden van het modem zit een geel gedeelte waar ethernet op staat gedrukt.
In de eerste poort zit een gele kabel en in de vierde zit een wit/grijze kabel.
(Is Lan hetzelfde als poort?)

De laptop is draadloos.
Nog vergeten te schrijven dat die kabels de kabels zijn die in het alles-in-een pakket zaten en dat we de gebruiksaanwijzing hebben gevolgd.
Sinds vorige week hebben we die smart tv in huis en het pakket hebben we sinds 3 maanden.
Reputatie 8
Badge +16
Hoe is je TV verbonden met het modem?
Is dit alleen via de ITV decoder of heb je ook nog een netwerkkabel tussen je modem en TV zitten?

Nogmaals probeer een zo duidelijk mogelijk beeld te geven, anders wordt het helpen redelijk lastig.
Het is draadloos, er loopt geen kabel van de tv naar het modem in de meterkast.

De stekker van de tv gaat in de adapter die vlakbij de tv in een stopcontact zit.
Verder gaat er van de tv een hdmi kabel naar de tv-ontvanger.
Reputatie 8
Badge +16
Het is draadloos, er loopt geen kabel van de tv naar het modem in de meterkast.

De stekker van de tv gaat in de adapter die vlakbij de tv in een stopcontact zit.
Verder gaat er van de tv een hdmi kabel naar de tv-ontvanger.

De draadloze adapter, op welk poort nummer van het modem is deze aangelsloten
De tv ontvanger, op welk poort nummer van het modem is deze aangesloten
De draadloze adapter in de meterkast is aangesloten op poort nummer 4.(grijs/witte kabel).
De tv ontvanger is aangesloten op dsl (witte kabel met oranje stekker). Dit is de telefoonlijn waar het signaal op binnenkomt. Bedoel je dat?
De gele kabel zit in poort 1 en die is aangesloten op een linksys router.
Reputatie 8
Badge +16
Zo moet het zijn:

Modem - Poort 1 - Internetaansluiting van je TV
Modem - Poort 4 - draadloze adapter 1 - draadloze adapter 2 - ITV decoder - HDMI aansluiting TV

Daarnaast vraag ik me even af wat de Linksys router doet in jouw netwerk
Welke kleuren de kabels hebben vind ik niet echt belangrijk echter moeten het wel netwerkkabels zijn:

Deze dus
http://img.plasma-discounter.nl/getimage/8883c0f3-627b-4ba1-b08a-fdfdd443ca8e.jpg

En niet zoiets als dit:

http://www.pc-helpforum.be/attachments/f184/23214d1356432109-verbonden-met-beperkte-toegang-rj11.jpg
Dat van die router is een goede opmerking.
Morgen zal ik die er tussenuit halen en kijken of er iets verandert.

De kabels zijn meegeleverd in het Telfort pakket, ik neem aan dat dat de juiste zijn.
De router er tussenuit gehaald en de hele boel doet het nog steeds, dus de router is overbodig.
Fijn dat je dat opmerkte Tuut-Tuut.

Ik heb het stappenplan om aan te sluiten er weer bijgehaald en dan zou er alleen een ethernetkabel op poort 4 aangesloten moeten zitten.
Er staat ook in dat je internet en tv verbindingen niet door elkaar kunt gebruiken.
Ik neem aan dat het in dit geval anders is.
Toch een beetje lastig allemaal voor iemand die niet meer van deze tijd is.:rolleyes:
Daarom ben ik blij met hulp. Ikga nu proberen uit te zoeken wat de internetaansluiting van de tv is.
Ik snap er niks van.
Waar moet ik de kabel vandaan halen die in poort 1 moet?
We hebben draadloos.

Dus maar weer de helpdesk gebeld.
Meneer kon weer niet helpen, doorverbonden met de mensen die helpen bij het aansluiten en daar wordt gezegd dat de tv zelf verbinding moet maken.
"U moet dat maar even zelf uitzoeken".
Leuk antwoord hoor!
Is het nu echt teveel moeite om iemand op weg te helpen?
Verkopen kunnen ze wel, maar voor de rest kun je in de str*nt zakken.
Ik ben na al die jaren Telfort klant geweest te zijn die lui spuugzat.
Reputatie 8
Badge +16
Welk merk en type TV heb je? Als dit voor mij duidelijk is kan ik kijken hoe jouw aansluitingen moeten worden gemaakt.
Badge +1
Jouw tv zou een netwerkaansluiting moeten hebben. Deze heeft dezelfde vorm als de aansluitingen op het modem (de gele) en de aansluitign op de achterkant van het iTV kastje.

Het beste zou zijn om de tv met een lange netwerkkabel (kun je bij elke computerwinkel kopen) aan te sluiten op poort 1 of 2 van je modem.
Omdat een plaatje soms meer zegt dan duizend worden heb ik er maar even een plaatje van gemaakt.

In dit voorbeeld loopt er 1 (gele) kabel vanaf poort 4 naar een stroomkastje. Het stroomkastje maakt via het stroomnet contact met het andere kastje, vanwaar er weer een (gele) netwerkkabel naar het iTV kastje loopt.
Ik heb voor de kabel van de TV naar poort 1 een grijze kabel getekend. Uiteraard mogen de kabels bij jouw andere kleuren hebben, zolang je het schema maar volgt.
Badge +1
Als een (lange) netwerkkabel naar de tv geen optie is, kun je gebruiken maken van twee setjes met stroomkastjes (ook wel "draadloze verbindingsset" genoemd).
Het zou er dan zo uit kunnen komen te zien als op dit plaatje:

edit: zie net dat de kleurtjes niet helemaal goed zijn overgekomen, hoop dat het toch begrijpbaar is...
@Tuut-Tuut,
Het is een Samsung uit de F8000 serie.

@Pruygje,

Hallo, fijn dat je wilt helpen.
Wij hebben de draadloze verbindingsset, juist omdat we geen kabels kunnen gebruiken.
Alles is keurig aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing van Telfort.
Dat was heel gemakkelijk, maar er wordt nergens gesproken over die kabel die in poort 1 zou moeten gaan.
Er wordt enkel gesproken over poort 4.
Het internetsignaal voor de tv wordt vanaf het modem verzonden over het elektriciteitsnetwerk van je huis.
"De internetverbinding voor de tv komt zo dus uit het stopcontact".

Ik weet niet of het belangrijk is, maar we hebben een all-in-one pakket en alles komt binnen via adsl.
We hebben gewoon beeld op tv, kunnen gewoon internetten op de pc en kunnen ook bellen, alles lukt dus.

Alleen hapert het beeld, moeten we regelmatig de ontvanger resetten (knopje achterop uit- en aanzetten) en kunnen we de tv niet gebruiken zoals ie bedoeld is.
Maar inmiddels heb ik Samsung gebeld en daardoor heb ik ontdekt dat de smart hub niet ondersteund wordt door Telfort, waardoor ik functies niet kan gebruiken zoals die bedoeld zijn.

Dus heb ik een nieuw topic gestart met de vraag of ik daardoor mijn abonnement versneld kan opzeggen.
@Tuut-Tuut,

Ik heb gezien dat je aan webcare hebt gevraagd mijn andere topic op slot te doen.
Kun jij me dan hier antwoord geven op die vraag?

10-10-2013 13:10 1Volgens onze televisie wordt de smart hub niet ondersteund door Telfort.
Heel vervelend en daar is ook niet over gesproken bij het afsluiten van het nieuwe abonnement.
Ik vraag me af of ik nu eerder kan opzeggen.
Reputatie 8
Badge +16
De informatie die je geeft over merk en type is summier maar ik ga het proberen uit te leggen.

Het signaal van Telfort is opgedeelt in 2 delen, deel 1 is internetverkeer, dit is beschikbaar op LAN poort 1, 2 en soms poort 3 van het modem.
Het 2e deel van het signaal is het ITV signaal, dit is alleen bestemd voor transport van je TV signaal en is beschikbaar op LAN poort 4 en soms poort 3 van het modem.

Door deze scheiding is het niet mogelijk om een ITV signaal op poort 1,2 en soms poort 3 te krijgen.
Omgekeerd is het dus ook niet mogelijk om te internetten op het signaal vanuit poort 4 en soms 3 van het modem.

Als ik kijk naar de situatie bij jouw thuis heb je de volgende indeling

Modem - LAN poort 1 - PC

Modem - LAN poort 4 - Adapter voor verzending signaal via het stopcontact - ITV decoder - TV
Hier kijk je dus TV, werkt, is helaas nog wat blokkerig, maar OK.

Nu heeft jouw TV naast de standaard TV opties ook nog eens de mogelijkheid om te internetten.
Hier wordt het lastig! Zoals ik hierboven uitgelegd heb kan je niet internetten over het signaal uit LAN poort 4.
Kabel bij het modem wisselen naar LAN poort 1 is een optie, echter kan je dan weer geen ITV kijken.

Als ik kijk in de handleiding van de F8000 serie zie ik vanaf bladzijde 40 de uitleg voor het instellen van de netwerksettings van jouw TV.
Aangezien je maar 1 signaal heb tussen je modem en de TV, en deze alleen geschikt is voor het doorgeven van je ITV signaal zijn er 3 opties.

Optie 1:
Extra set adapters voor signaal over stroom netwerk kopen (met de kans dat het signaal gaat storen) en dat dit dan niet gaat werken.

Optie 2:
Een lange netwerkkabel kopen en deze aansluiten op LAN poort 2 van het modem en de LAN aansluiting op je TV.
Met deze optie zal jouw TV absoluut gebruik kunnen maken van de extra mogelijkheden.

Optie 3:
Ik weet niet zeker of jouw TV deze optie heeft, maar op bladzijde 44 van de handleiding staat de uitleg om via Wi-Fi een internetverbinding tot stand te brengen. Randpleeg dus het menu van jouw TV of je deze mogelijkheid heb, en volg stap voor stap de handleiding om een Wi-Fi verbinding te maken.

Als ik niet duidelijk genoeg ben lees ik dit graag.
Reputatie 8
Badge +19

10-10-2013 13:10 1Volgens onze televisie wordt de smart hub niet ondersteund door Telfort.
Heel vervelend en daar is ook niet over gesproken bij het afsluiten van het nieuwe abonnement.

Heb je zelf bij het afsluiten van het abonnement hier dan specifiek over doorgevraagd..?
Reputatie 8
Badge +16

Heb je zelf bij het afsluiten van het abonnement hier dan specifiek over doorgevraagd..?

@Enterprise:
Deze discussie is overbodig gezien het feit dat het technisch gewoon mogelijk is.
@Tuut-Tuut,

Een kabel leggen is onmogelijk, aangezien ik dwars over zou moeten steken, dus ik ga kijken of er een Wifi verbinding mogelijk is.

Toen het pakket thuis kwam heb ik in de handleiding van Telfort gelezen dat internet en tv verbindingen niet door elkaar gebruikt kunnen worden.
Vandaar dat onze router er nog tussen zat, maar blijkbaar had dat geen zin.

Jij schrijft:
Modem - LAN poort 1 - PC

Voor de tv hebben we die precies gevolgd en als je dan kijkt op een andere kaart, waar uitgelegd wordt hoe je internet (en ook vaste telefoon) aan moet sluiten, dan lees je bij stap 1 voor internet drie verschillende opties.
In ons geval is dat;
"situatie 2       Hoofdstopcontact
Klik nu de kabel in de telefoonstekker en klik het andere uiteinde van de kabel in de grijze DSL-poort van het modem."

Dat is de reden waarom er bij ons geen internetkabel in poort 1 zit, maar in de DSL-poort.
Reputatie 8
Badge +16
Even knippen en plakken

@Tuut-Tuut,

Een kabel leggen is altijd mogelijk, kwestie van lange kabel en netjes wegwerken langs de muur/plint, ik weet het, het kost tijd en geld maar dan heb je ook een optimale verbinding.

Wi-Fi kan alleen als jouw TV inderdaad Wi-Fi ondersteund.

Versterker is niet zinvol, kan alleen maar meer storing/complicaties opleveren.

@Tuut-Tuut,

Jij schrijft:
Modem - LAN poort 1 - PC

Je maakt waarschijnlijk gebruik van Wi-Fi om je PC met je modem te verbinden?

@Tuut-Tuut,
In ons geval is dat;
"situatie 2 Hoofdstopcontact

Nee, dat maakt geen verschil, zoals hierboven al genoemd, maak je voor je PC mogelijk gebruik van Wi-Fi.

Voor je ITV signaal heb je een kabel in Poort 4 zitten die is verbonden met de draadloze adapter.
Even knippen en plakken

@Tuut-Tuut,

Een kabel leggen is altijd mogelijk, kwestie van lange kabel en netjes wegwerken langs de muur/plint, ik weet het, het kost tijd en geld maar dan heb je ook een optimale verbinding.

Neuh, kan echt niet (meer).
De vloertegels liggen zó hoog dat ik op de ene plaats een deur zou moeten inkorten om er onderdoor te kunnen gaan en dan zou op een andere plaats de voordeur niet meer open kunnen.
Dus de enige optie zou zijn;kabel over de grond, deur open laten en dwars de hal oversteken en dat is natuurijk niet zo prettig.
Tja, toentertijd leek het geen probleem dat de tegels zo hoog lagen... er was immers wifi.;)

Mag ik je hartelijk bedanken voor alle tijd die je in mijn probleem hebt gestoken.
Ik ga ermee aan de slag en mocht ik er niet uitkomen, dan meld ik me weer.
Reputatie 8
Badge +16
Ik hoor graag hoe het afloopt....overigens er zijn huizen met een kruipruimte......
Het kan even duren denk ik.
En dat laatste..., zelfs dát niet.:)

Ik weet nu ook weer waarom er een router stond.
Mijn mobieltje.  Dus maar weer aangesloten.
*Zucht*, ik ben echt een ouwetje wat niet met de tijd is mee gegaan.

Reageer