beantwoord

Netflix Optisch Uit geluid steeds naar 5.1 ipv 2.0

• 17 juni 2019
  • 51 reacties
  • 2912 keer bekeken

Reputatie 1
Bij iedere nieuwe aflevering van een serie valt het geluid volledig weg.
Door met de AB handmatig te geluidskeuze weer van English 5.1 naar English 2.0 te zetten komt het geluid weer terug....tot de volgende intro of aflevering.

En als het geluid het doet (na handmatig 2.0 kiezen) zitten er regelmatig kraakjes in het (digitale) geluid.

Equipment: Arcadyan 2260 en Q Acoustics Media 4 Soundbar (via optische kabel aangesloten op Arcadyan)
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 juni 2019, 12:05

Hoi @ba1001030288, bij elke nieuwe aflevering dus geen geluid. Als je dan wel geluid hebt via 2.0 hoor je regelmatig kraakjes. Ergens gaat er dus iets niet goed.

Dit zou in de doorgifte kunnen zitten, maar ook in de instellingen. Ik ben heel benieuwd hoe het geluid reageert als je de ontvanger eens een reset geeft. Let er wel op dat je daarna weer moet inloggen in Netflix.

Mocht dat niet werken, zou je dan eens naar de geluidsinstellingen willen kijken op de ontvanger? Als je deze aanpast veranderd er dan iets in het geluid?
Bekijk reactie

51 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @ba1001030288, bij elke nieuwe aflevering dus geen geluid. Als je dan wel geluid hebt via 2.0 hoor je regelmatig kraakjes. Ergens gaat er dus iets niet goed.

Dit zou in de doorgifte kunnen zitten, maar ook in de instellingen. Ik ben heel benieuwd hoe het geluid reageert als je de ontvanger eens een reset geeft. Let er wel op dat je daarna weer moet inloggen in Netflix.

Mocht dat niet werken, zou je dan eens naar de geluidsinstellingen willen kijken op de ontvanger? Als je deze aanpast veranderd er dan iets in het geluid?
Reputatie 1
Bart, de ontvanger is geheel ge-reset naar fabrieksinstellingen.
In het geluidsinstellingen menu staat Optical uitgang op Stereo. Ook wanneer ik hier voor 5.1 kies is er geen verbetering, nog steeds bij iedere aflevering 5.1 ipv stereo en dus geen geluid. En na handmatig omschakelen naar 2.0 geluid met gekraak.
Reputatie 8
Badge +12
Welke instellingen verander je precies? Die van de ontvanger in het blauwe menu of in de Netlfix app zelf? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk.
Reputatie 1
Ik verander in de Netflix app bij iedere nieuwe aflevering in het opties menu linksboven de Audio en Ondertiteling instelling. Daar zet ik Audio keer op keer van 'Origineel 5.1' terug naar 'origineel'.

Series die geen 5.1 audiospoor hebben (sommige documentaires of kinderprogramma's) gaan dus wel goed. Maar helaas zijn dat er niet veel.

Na handmatig omschakelen van 5.1 naar 'origineel' heeft het geluid nog last van kraken.

Kortom, de Netflix app is echt een drama.
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +12
Heel vreemd. Dus je veranderd het steeds in de Netflix app. Dit is ook wat Netflix zelf aangeeft. Maar dit zou wel onthouden moeten worden lijkt mij.

Nu zag ik ook dat je schreef dat in de ontvanger het optical geluid op stereo staat. Dit is op de ontvanger zelf toch? Als je deze nou ook eens op Dolby zet? Gaat het dan wel goed?
In principe zou je de voorkeuren een stap eerder voor de hele serie moeten kunnen instellen niet per aflevering, dit werkt niet altijd even goed vooral niet bij in het Nederlands in gesproken films en series.

Voor deze soundbar zal de tv ontvanger op stereo moeten staan.
Reputatie 1
De geluidsinstellingen van de decoder staan op optical-stereo.

Wanneer ik Optical-Dolby kies dan heb ik geen geluid bij reguliere zenders.

Dat kan kloppen gezien de specificaties het enige andere zou een manco in het optical kabeltje zijn vuil of breuk, dan zou het wel altijd waarneembaar moeten zijn.
Reputatie 8
Badge +12
Dat hadden we inderdaad al verwacht, toch wilde we het even testen. Nu heb ik even overlegd en weten zo even niet waar het vandaan komt. Daarom zijn we benieuwd of de ontvanger de boosdoener is. Ik heb je daarom een nieuwe ontvanger gestuurd. Ik ben heel benieuw naar jouw bevindingen. Binnen twee werkdagen krijg je deze thuisgestuurd. Hoor dan graag weer van je.
Reputatie 1
Beste Bart,
Helaas nog niets ontvangen, ik hou de post in de gaten.

Avast bedankt
Reputatie 1
Nieuwe decoder ontvangen, ik ga er meteen mee aan de slag
Weet iemand waar ik op de Artis decoder de Netflix app vind? Er is geen kanaal 200....
Reputatie 1
Geen kanaal 200??? Waar is Netflix gebleven?

De decoder nu al twee maal een factory reset gegeven (instellingen, gele knop, twee keer ja kiezen) maar geen resultaat...
Reputatie 8
Badge +12
Dat is gek. Probeer eens een reset. Dan wordt de nieuwste software ingeladen. Je kan het ook via menu vinden. Via apps op tv. Lukt dat?
Reputatie 1
Bart, na twee keer een factory reset en opnieuw inladen van de software nog steeds geen Netflix.

Wel een rigoureuze manier om de problemen met Netflix op te lossen... 😉
Als je naar apps op tv gaat of het on demand menu zie je dan wel Netflix.
Reputatie 1

Reputatie 1
Niet in On Demand, ook niet in Apps.
De decoder is net nieuw uit doos.
Dat is heel raar je hebt ook tot 2 keer de software opnieuw geinstalleerd las ik.
Nu was dit wel wat ik had verwacht eerlijk gezegd. Dit zit ergens achterliggend fout dat zullen de technici moeten oplossen.
Reputatie 1
Galdor, heb jij deze issue geëscaleerd naar de technici of moet ik hier zelf actie op ondernemen?
Galdor, heb jij deze issue geëscaleerd naar de technici of moet ik hier zelf actie op ondernemen?
Dat zal @Bart - Telfort moeten oppakken of een andere Telfort medewerker ik ben gewoon klant.
Reputatie 8
Badge +12
Heel erg vreemd zeg. dit herken ik niet. Ik ben dus verder opzoek geweest. Wat ik nu gedaan heb is de ontvangers verwijderd uit de administratie. Deze kun je nu weer aanmelden met jouw abonnementsnummer + pincode welke je kan vinden in Mijn Telfort of de brief die je hebt gekregen bij het afsluiten van het abonnement.

Op deze manier maakt de ontvanger een hele schone nieuwe verbinding met het netwerk. Heb je daarna Netflix?
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +12
Bij On demand zit je verkeerd voor Netflix. Deze staat tussen de apps op tv. Maar daar stond deze ook niet tussen toch? Kanaal 200 is ook niet verborgen? En heb je nadat je de ontvanger opnieuw hebt aangemeld deze nog weer een reset gegeven? Als dat alles niet helpt, zal ik nogmaals een nieuwe ontvanger sturen.
Reputatie 1
Netflix is na een factory reset nu weer aanwezig, goed opgelost met hulp van Bart.
Echter de originele problemen zijn er nog, dus steeds naar 5.1 geluid, handmatig voor 2.0 kiezen bij iedere aflevering. En het Netflix geluid bevat nog steeds gekraak, alhoewel nu iets minder. Het is niet de bekabeling, want alle gewone zenders geven perfect geluid over de optisch kabel. De optische kabel is al een keer vervangen, de decoder nu dus ook.

Reageer