beantwoord

netflix op interactive tv van telfort alles in 1 glasvezel abonnement van 2015

• 30 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1066 keer bekeken

Ik gebruik nu naar volle tevredenheid telfort glasvezel alles in 1 abonnement voor 2015. In mijn abonnement zit interactieve tv. Het enige wat ik wil dat ik mijn interactive tv de netflix app kan aanzetten. De netflix app is nu niet zichtbaar. Volgens jullie moet ik dan overstappen naar het nieuwe abonnement. Maar daarmee krijg ik nieuwe experia modem en andere tv ontvanger. Ik heb de experiabox niet nodig voor mijn internet en bellen. Dat geeft alleen maar aanleiding tot storingen.
vanuit mijn genesix glasvezelkastje zijn nu 3 kabels aangesloten. 1 voor internet die via een Sweex router mijn bedrage home netwerk aanstuurt. 1 kabel naar een telefoonlijn met 2 telefoontoestellen en 1 kabel naar mijn analoge/digitale tv met amino A140 tv ontvanger. dit moet vooral zo blijven, alleen wil de netflix app op mijn interactive tv. misschien heb ik dan een andere ontvanger nodig ?, maar jullie willen niet omruilen. Ik heb voldoende snelheid in mijn internet en wifi in mijn hele huis.
Als jullie nu mijn klanttevredenheid prefereren boven de techniek denk ik dat het mogelijk moet zijn in mijn bestaande abonnement een netflix app te installeren. Waar een wil is is ook een weg.
Met vriendelijke groet

Marcel van der Stap
icon

Beste antwoord door Enterprise 30 januari 2018, 12:10

[...]
Als jullie nu mijn klanttevredenheid prefereren boven de techniek denk ik dat het mogelijk moet zijn in mijn bestaande abonnement een netflix app te installeren. Waar een wil is is ook een weg.

Was het maar zo simpel...
Het oude glasvezelnetwerk is hiervoor niet geschikt en de nieuwe ontvangers werken simpelweg niet op het oude netwerk.

Als je een Smart-TV hebt dan kan je daar vanuit een LAN-poort van de Sweex router een ethernetkabel naar toe trekken en deze aansluiten op de ethernetpoort van de TV.
Dan de Netflix app installeren in het Smartmenu op de TV...
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +19
[...]

Was het maar zo simpel...
Het oude glasvezelnetwerk is hiervoor niet geschikt en de nieuwe ontvangers werken simpelweg niet op het oude netwerk.

Als je een Smart-TV hebt dan kan je daar vanuit een LAN-poort van de Sweex router een ethernetkabel naar toe trekken en deze aansluiten op de ethernetpoort van de TV.
Dan de Netflix app installeren in het Smartmenu op de TV...
beste Enterprise Helaas heb ik geen smart tv en als ik de talloze klachten heb gelezen over de conflicten die de experiabox v10 veroorzaakt ( of kan veroorzaken) in mijn bekabelde home netwerk denk ik dat het niet verstandig is om nu over te stappen. Of zie ik dat verkeerd ?
groeten
mvadesta
Reputatie 8
Badge +19
beste Enterprise Helaas heb ik geen smart tv en als ik de talloze klachten heb gelezen over de conflicten die de experiabox v10 veroorzaakt ( of kan veroorzaken) in mijn bekabelde home netwerk denk ik dat het niet verstandig is om nu over te stappen. Of zie ik dat verkeerd ?
groeten
mvadesta

Tja, overstappen moet een bewuste keuze zijn waarbij je je realiseert wat er veranderd in de wijze van aanbieden van je glasvezelverbinding en de (on)mogelijkheden die dat met zich meebrengt.
Je hebt dan bijvoorbeeld geen coaxverbinding meer (aparte radiozenders en een DVB-C tuner) maar de radio-en TV zenders komen binnen via de TV-ontvanger zelf.
Lees daarom onderstaand topic nog eens goed door.

https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

Klachten over de Experiabox V10 hebben grotendeels te maken met de wifi-problemen maar staan los van het functioneren van het TV-signaal en je lokale netwerk, dat functioneert prima, zeker als je de TV-ontvanger bekabeld aansluit.
Bijkomend nadeel is dat je geen moderne smart-TV hebt want je zal dan ook via de SCART-aansluiting geen HD-TV kunnen zien, dat kan alleen met een HDMI-aansluiting.
Het kan overigens wel met SCART want die aansluiting zit ook nog op de nieuwe ontvanger.
Klachten over de Experiabox V10 hebben grotendeels te maken met de wifi-problemen maar staan los van het functioneren van het TV-signaal en je lokale netwerk, dat functioneert prima, zeker als je de TV-ontvanger bekabeld aansluit.
Bijkomend nadeel is dat je geen moderne smart-TV hebt want je zal dan ook via de SCART-aansluiting geen HD-TV kunnen zien, dat kan alleen met een HDMI-aansluiting.
Het kan overigens wel met SCART want die aansluiting zit ook nog op de nieuwe ontvanger.

Het probleem is de experiabox. Ik heb een bekabeld homenetwerk met als onderdeel een bekabeld wifi access point aangesloten waardoor ik in mijn hele huis en zelfs in mijn voor en achtertuin een stabiele wifi verbinding heb. De komst van de experiabox veroorzaakt verstoring, waardoor het nieuwe glasvezelabonnement voor mij onbruikbaar/ongewest is
Ik heb nu al interactieve tv van telfort maar in het abonnement van voor 2015. vanuit mijn glasvezelkast heb ik een internetverbinding met mijn amino A 140 ontvanger. Ik begrijp alleen niet waarom wel netflix op mijn tv kan kijken als ik mijn wifi aangestuurde iPad met een hdmi kabel verbindt met mijn tv en het niet kan via de netwerk kabel van mijn abonnement . Nu zitten er nu ook al 2 apps in (buienradar en nu.nl)
groeten
mvadesta

Reageer