beantwoord

Netflix en YouTube starten niet

• 8 juni 2020
  • 17 reacties
  • 283 keer bekeken

Reputatie 1

Als mijn Sony KTV uitgeschakeld is geweest en ik weer wil kijken moet ik alle instellingen opnieuw invoeren omdat Netflix en You tube niet meer functioneren met de knop op de afst, bed. 

Iemand hiermee bekend ?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 juni 2020, 08:35

De apps op de tv zelf lijken nog niet echt soepel te gaan dus, heb je het tv toestel al met een kabel aan kunnen sluiten en kijken of dat het verbetert? De NW-1-5 is een melding van Netflix zelf, dat de verbinding niet optimaal is. Met een kabel kan dat mogelijk verbeteren.

Op die Motorola hebben we die apps inderdaad niet, ik zou die ook voor je kunnen vervangen door een nieuwer model. Dan kan je Netflix en YouTube via onze tv-ontvanger kijken en hoef je de apps op het tv toestel niet meer te gebruiken, de knoppen op de afstandsbediening ook niet. Als je dat wilt kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel en hieronder aangeven dat je dat wilt :slight_smile:

Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JCSJ, welkom bij ons op het forum. Dat de apps het niet meer doen na het opnieuw opstarten van het tv toestel is lastig! Welke apps gebruik je daarvoor precies? Is dat op onze tv-ontvanger, of op het tv toestel zelf? Als het goed is worden de apps op onze ontvanger niet beïnvloed door het aan- of uitzetten van de tv namelijk, vandaar deze vraag. Als het de apps op het tv toestel zelf zijn kunnen wij er weinig over zeggen, dan is het een vraag waar Sony meer over kan vertellen.

Zou je kunnen vertellen hoe je de apps precies gebruikt?

Reputatie 1

Ha Jasper.

Dank voor je reactie/antwoord. Ik ben in ieder geval al blij dat iemand reageert. Voor mij is dit medium helemaal nieuw en het is erg fijn dat het blijkbaar werkt. Ik kocht drie weken geleden een Sony KTV van de XG70 serie. Daarin zitten Netflix en You Tube. Met extra knoppen op de afst. bed. zijn die in te schakelen. Dat lukte ook,  eenmaal verbonden met internet na de installatie. 

De problemen openbaren zich nadat de tv uitgeschakeld is geweest. Dan geeft You Tube steeds de mededeling “controleer uw netwerk aansluiting”   En Netflix een andersoortige foutmelding.  Na opnieuw alles opnieuw verbinden werkt het weer enz. enz. 

Ik heb het modem al gereset, de ontvanger aan- en uit gezet ent. Niets helpt tot nu toe. Verder gelukkig geen problemen en het is ook niet urgent, alleen maar een beetje storend !  Heb je hier iets aan ?  Vriendelijke groet,

jan  

Hoe is de TV met het netwerk verbonden, klopt mijn vermoeden dat dit via wifi is? 

Dan zit daar hoogstwaarschijnlijk het probleem, ik had ditzelfde verschijnsel met een Samsung smart TV, bekabeld aansluiten was hier de oplossing.

Reputatie 8
Badge +11

Als ik je goed begrijp zijn dat inderdaad de apps op het tv toestel zelf, niet op onze tv-ontvanger. Net als Galdor ben ik benieuwd hoe het tv toestel is verbonden met de Experia Box.

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de apps op onze ontvanger gebruikt (via kanaal 200 voor Netflix of 201 voor YouTube), houden die wel geluid?

Reputatie 1

Ha  Jasper en Galdor.

Fijn dat jullie zo betrokken meedenken en hulp bieden. De tv is met wifi verbonden. Kanaal 200 en 201 blijven netjes zwart. Via de helpdesk van Sony kreeg ik het advies een reboot uit te voeren en terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Tot nu toe na een keer of vijf opnieuw starten heb ik weer toegang tot zowel Netflix als You Tube. En lijkt het probleem opgelost.

Maar zonder jullie hulp zou ik zo ver niet gekomen zijn en wie weet doe ik nog wel eens een beroep op jullie.

Vriendelijke groeten,

jan

Mooi dat het is opgelost, ik zou als het mogelijk is wel adviseren de TV bedraad aan te sluiten. Er zijn uiteraard altijd redenen om dit wel via wifi te doen.

Dat 200 en 201 zwart blijven is niet goed, of neem je geen TV af van Telfort? Mogelijk heb je nog een ouder model TV ontvanger.

Reputatie 8
Badge +11

Goed om te lezen dat het is opgelost via de tv @JCSJ :slight_smile:  Dat maakt het kijken weer een stuk makkelijker en fijner.

Kanaal 200 en 201 horen inderdaad niet zwart te blijven, als het een tv-ontvanger van ons is die nieuwe is dan de Motorola 1853 zal je op die zenders een scherm moeten zien van Netflix/YouTube. Zie je die niet?

Reputatie 1

Ik heb een Motorola VIP 1853. Tot nu toe reageert You Tube naar behoren maar Netflix nog niet helemaal Krijg storingen met code NW-2-5. Via HOME menu meestal wel weer te starten, maar echt probleemloos schakelen nog niet vaak gelukt.

Reputatie 8
Badge +11

De apps op de tv zelf lijken nog niet echt soepel te gaan dus, heb je het tv toestel al met een kabel aan kunnen sluiten en kijken of dat het verbetert? De NW-1-5 is een melding van Netflix zelf, dat de verbinding niet optimaal is. Met een kabel kan dat mogelijk verbeteren.

Op die Motorola hebben we die apps inderdaad niet, ik zou die ook voor je kunnen vervangen door een nieuwer model. Dan kan je Netflix en YouTube via onze tv-ontvanger kijken en hoef je de apps op het tv toestel niet meer te gebruiken, de knoppen op de afstandsbediening ook niet. Als je dat wilt kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel en hieronder aangeven dat je dat wilt :slight_smile:

Reputatie 1

Dag Jasper

Je doet wel erg veel moeite voor mij. Dat waardeer ik. Eerlijk gezegd heb ik altijd wel goede ervaringen gehad met Telfort. Eén van de redenen dat ik nog niet ben over gestapt. 

Wat zijn de kosten van een nieuwer model Motorola ?   Ik hou de optie "bekabelen “ achter de hand. Daarvoor is toch wel wat extra werk nodig wat ik met WIFI mogelijk kan voorkomen.

Overigens zijn de verbindingen niet dramatisch slecht maar wel storend als het even tegen zit.

Vriendelijke  groet,

jan 

De enige "kosten" zijn de moeite om de oude bij een Postnl punt terug te sturen wat verder kosteloos is.

Reputatie 1

Dag Jasper.

Het lijkt me dat ik met een nieuwe kastje helemaal bij de tijd ben. Als je me vertelt welke stappen ik moet ondernemen om er een in het bezit te krijgen dan ga ik dat doen.

Dank je wel en fijn weekend,

jan

Reputatie 8
Badge +11

Financieel gezien kost het inderdaad niets, alleen wat tijd om de nieuwe aan te sluiten en de oude terug te sturen :slight_smile:

Ik heb je bij deze een nieuwe toegestuurd, binnen enkele werkdagen zal je deze ontvangen. Nadat je die hebt aangesloten kan je de Netflix en YouTube via zenders 200 en 201 vinden, of via de menu knop. Laat je weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Super !!  Dank je wel en ik houd je op de hoogte.

Reputatie 1

Zojuist nieuwe tv-ontvanger geleverd gekregen. Wat er nog ontbreekt is een abonneenr. en een pincode die in een begeleidende brief of mail toegestuurd zouden worden.

Reputatie 1

Ha Jasper.  Inmiddels werkt alles. Ik heb een nieuwe pincode aangevraagd en daarmee is alles OK

\Ik kan nu ook kanalen 200 en 201 ontvangen.

Grote pluim voor jou en Telfort. Tot nu toe altijd geholpen !!

vriendelijke groet,

jan

Reputatie 8
Badge +11

Dat ging mooi snel dus @JCSJ, dat is fijn om te lezen. Ook dat het nu goed werkt is heel fijn :slight_smile: Veel kijkplezier op deze manier, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.

Reageer