Na half 2 snachts geen itv op laptop

• 8 maart 2012
  • 154 reacties
  • 27578 keer bekeken

Badge
Hallo

Waarom kan ik thuis na half 2 snachts niet meer op de laptop gebruik maken van itv?
Dit is de 2e nacht op rij dat ik niet kan kijken.
Ik krijg dan alleen de itv-reclame te zien.
Ook het opnieuw inloggen geeft geen resultaat.
Heb cookies opgeruimt, schijfopruiming gedraait, ccleaner gedraait, dit alles zonder resultaat.
Als ik smorgens vroeg de laptop dan weer aan zet kan ik zonder probleem kijken.
Waar ligt dit aan?

mvg

154 reacties

Badge +1
Je hebt de zoekfunctie van het forum goed gebruikt "wing" .
Maar die "maand verder" is een jaar geleden. :)

Hopelijk voor je pakt morgen Webcare dit topic weer op........
@themart, (en de rest)

Het lijkt op de authentificatie mis te gaan, waarom dit alleen s'nachts gebeurt is ook nog onduidelijk. Helaas is er verder nog geen reactie op terug gekomen.

Ik hoop maandag weer wat meer informatie te kunnen geven.

Henk

Ik denk eerder dat het ligt aan authorisatie (juiste rechten) dan authentificatie (identificatie abonnee). Inloggen lukt namelijk altijd wel en er wordt ook teruggekoppeld wanneer je een verkeerde pincode opgeeft. Maar automatisch inloggen zoals overdag werkt niet, dus dat is misschien wel een authentificatieprobleem. Automatisch inloggen werkte ruim een maand geleden wel, dus dat staat misschien los van het probleem van het 's nachts geen tv meer kunnen kijken.

Werken jullie samen met jullie collega's van KPN? Ik zag dat op hun forum ook het probleem van het "niet verbonden zijn met het thuisnetwerk" probleem ook af en toe gemeld wordt.
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Bedankt weer voor jullie aanvullingen, ik zet het nogmaals door voor nader onderzoek.

Henk
@Henk

Ik ben pas kort bezig met dit probleem, en heb diverse dingen geprobeerd, mede omdat ik zelf redelijk ingeburgerd ben in de ict.

Weet niet of het al bekend is, maar ik heb gemerkt dat je inderdaad langer, geloof 1 x zelfs tot ca 3:30, kunt kijken.
Maar ik heb ook geconstateerd dat als je van zender wisseld, het tv kijken dan over is. Ook als je de webpagina danwel de app, afsluit en opnieuw start, ook dan is het kijken over, met de alom bekende gevolgen/melding. Dit gebeurd alleen na de uitval tijd dus ergens rond 1 uur. Lag er bij mij gister om 0:50 al weer uit....
Je hebt de zoekfunctie van het forum goed gebruikt "wing" .
Maar die "maand verder" is een jaar geleden. :)

Hopelijk voor je pakt morgen Webcare dit topic weer op........

Oeps. :o Je hebt gelijk, had meerdere topics tegelijk open en niet gezien dat dit topic van een jaar geleden is.

Hoe dan ook. Dit topic komt het meest in de buurt van de problemen die sinds Pasen dit jaar ervaar met ITV 's nachts. Toevallig dat dit probleem vorig jaar ook ongeveer maart/april speelde? 

Nogmaals, het ligt niet aan internet, bekabeld of WIFI. Al het overige werkt namelijk wel. Overdag detecteerd de app en via de browser automatisch het abonnementsnummer en wordt automatisch ingelogd. 's Nachts niet. Maar ook na handmatig inloggen krijg je de genoemde melding. Programmagids werkt bijvoorbeeld wel. Dus authentificatie probleem is het ook niet, want dan zou inloggen ook een foutmelding moeten geven. Toch?
Badge +1
Zo gek ik de verwarring niet gezien de laatste regel in de post van Webcare op 15-03-2012.

Oorzaak is nog niet duidelijk dus onderzoek loopt nog. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Hugo

Je zou dan verwachten dat er nog een post volgt.....

Dus authentificatie probleem is het ook niet, want dan zou inloggen ook een foutmelding moeten geven. Toch?

Lijkt me ook!
Misschien kan morgen Webcare nog eens aanschuiven in dit topic voor de oplossing van je probleem 🙂
Hoe kan het dat als ik beneden zit dat ik wel gewoon tv online kan kijken op mijn laptop maar zodra ik naar mijn slaapkamer ga ben ik opeens uitgelogt? Hoe kan dit want soms kan ik wel gewoon op mijn kamer tv kijken op de laptop en dan weer niet?

Groeten
Reputatie 1
Werderom eengoedemorgen,  ben wederom net wakker en meteen getest of ik alweer tv kon kijken via de app.
Het is nu 07:53 en nog steeds geen uitzending.  Wat een drama begint dit te worden zeg,  We betalen er toch met z'n allen voor! 
Reputatie 1
En ja hoor!  Het is nu 01:48 en de stekker is er wederom weer uit bij telfort! 
En jawel hoor... Na middernacht weer iTV Online op tablet onbenaderbaar.

Er zit structuur in Telfort Webcare! lol

Ook iTV op de laptop/netbook getest en daar vraagt hij ook om inloggen, ipv dat hij automatisch inlogd zoals hij normaal overdag doet.

Ofwel: compleet iTV Online ligt eruit na middernacht/rond 01.00. Er wordt dus iets bij jullie gedeactiveerd of iets dergelijks. M'n normale tuner blijft het gewoon doen, heb nu Freaknacht met Nachtegiel aanstaan en dat werkt.

Dus raarrrrrr, vertel het maar, hoe kan dit en hoe lossen jullie het op?
Badge
om 0:15 lag itv op de laptop er al uit hier.
de tv en ontvanger stonden toen ook gewoon aan.
Badge
Werderom eengoedemorgen,  ben wederom net wakker en meteen getest of ik alweer tv kon kijken via de app.
Het is nu 07:53 en nog steeds geen uitzending.  Wat een drama begint dit te worden zeg,  We betalen er toch met z'n allen voor! 

Ik hoop ook dat ze binnen Telfort, met enig aansturen van Henk, nu langzamerhand ook iets verder gaan komen.

Want het 'ik geef de meldingen door', zou nu op zich weinig extra meer moeten toevoegen. Of dat het toevallig om 02.00 wel eens werkt, doet ook weinig meer.

Er is nu door vele personen, op meerdere momenten geconstateerd dat het er op een bepaald punt, dat enigszins variabel is, 's nachts de online TV/app eruit vliegt en ook op een variabel punt ergens in de ochtend weer aan gaat.

Sterker nog: ik durf haast te beweren dat er de een of andere techneut is, die dit proces (ik zeg niet dat het opzet is dat het uitgeschakeld wordt, het zal iets zijn met een reset voor cache van het systeem of iets dergelijks) heeft ingeregeld zodat het niet overdag plaats zal vinden. Zou dit overdag plaatsvinden dan zou je veel meer klachten krijgen.

Dat is in ieder geval mijn theorie. Maar nu moet Telfort iets meer gaan doen dan ervaringen verzamelen en het intern melden. Het moet tijd worden dat iemand er als een Sherlock op gaat zitten. Niet als een van z'n meldingen in de mailbox, maar full time. Zodat het daadwerkelijk opgelost wordt.

Henk, als er nu niet eens aan de gebruikerskant, mensen hun laptops/tablets gekeken wordt, maar aan serverkant? Er moet iets te zien zijn rond die tijden wat in de logs exact gebeurd. Dat kan niet anders. Dit soort zaken MOET worden geregistreerd aan Telfort zijde.

Lijkt me verstandiger, anders gaat dit nog jaren zo door...

Heeft echter naar mijn mening niets met ICS of JB te maken, gezien dat de app het normaal doet. Met flesje wijn heb ik het tot iets over 04.00 gemaakt, en toen nog geen TV via de app op de tablets. De normale iTV motorola tuner op TV natuurlijk wel zoals eerder aangegeven. 

Met iOS en Mac OS X heeft het ook niks te maken. Buiten de nachtelijke uren, werkt ITV Online ook daar ook op. 

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd uit te zoeken op welke momenten het ITV Online eruit ligt. Wat ik gemerkt heb, is dat zolang je 's nachts niet van zender wisselt en de app of browser niet afsluit, het blijft wel blijft werken. Zodra je dit wel doet, krijg je dus de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit en geen verbinding hebt. Inloggen lukt wel, maar niet altijd automatisch, zoals overdag.
Badge +2
01.00 geprobeerd, maar is hetzelfde liedje. Werkt niet meer!!
Badge
[quote]
Heeft echter naar mijn mening niets met ICS of JB te maken, gezien dat de app het normaal doet. Met flesje wijn heb ik het tot iets over 04.00 gemaakt, en toen nog geen TV via de app op de tablets. De normale iTV motorola tuner op TV natuurlijk wel zoals eerder aangegeven. 

Met iOS en Mac OS X heeft het ook niks te maken. Buiten de nachtelijke uren, werkt ITV Online ook daar ook op. 

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd uit te zoeken op welke momenten het ITV Online eruit ligt. Wat ik gemerkt heb, is dat zolang je 's nachts niet van zender wisselt en de app of browser niet afsluit, het blijft wel blijft werken. Zodra je dit wel doet, krijg je dus de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit en geen verbinding hebt. Inloggen lukt wel, maar niet altijd automatisch, zoals overdag.
[/QUOTE

Ik zal het handmatig inloggen dan nog eens proberen, lukte laatste keer niet.. Alsnog lastig als je bij zender wisselen app weer opnieuw moet opstarten en handmatig de hele boel weer moet invoeren voordat het weer werkt dan.

@Henk, jij inmiddels iets kunnen uitvinden achter de schermen over dit probleem?
Reputatie 4
Badge +3
@themart, (en de rest)

Het lijkt op de authentificatie mis te gaan, waarom dit alleen s'nachts gebeurt is ook nog onduidelijk. Helaas is er verder nog geen reactie op terug gekomen.

Ik hoop maandag weer wat meer informatie te kunnen geven.

Henk
Reputatie 8
Badge +17
Gezien het tijdstip dat je deze post doet; misschien hetzelfde symptoom als hier:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/na-half-2-snachts-geen-itv-op-laptop-25705/
We zien jullie verzoeken voor authenticatie binnenkomen en deze worden voor zover nu te zien is correct beantwoord aan het TV platform van KPN. Oorzaak is nog niet duidelijk dus onderzoek loopt nog. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

Authenticiatie specifiek voor tablet/iTV online of algemeen, ook voor stream via tuner? Want die laatste loopt dus wel, dat is het probleem niet. Blijft specifiek op tablet een probleem en het is echt structureel. Voor zover ik weet zit er geen autoblock/restrictie aan de tijd dat m'n tablet op een stream kan ;-)

Als de tablet aanmelding/inlog op iTV online correct beantwoord wordt door het TV platform van KPN, dan is het vrij vaag hoe inlog toch niet tot stand komt. Ben benieuwd naar update binnen dit onderzoek!
Reputatie 1
Volgens mij trekken ze s'nachts gewoon de stekker eruit.  Geen webtv of apptv na 2!
Reputatie 1
Badge
zit je nog wel op je eigen wifi  of van de buren anders is er geen verschil met boven en beneden
En ja hoor... Het is weer zo laat, iTV online via tablet ligt eruit.

Het is nu 0.26.

Telfort Webcare, komt u er maar innnnnnn!
Badge
Was de laatste keer dus na 04.00 zie post boven... Maar zou raar zijn, want wat winnen ze erop door de stekker eruit te trekken haha en dat zou Henk dan snel uit moeten kunnen vinden als het een vast patroon is lijkt mij...
[bericht gewijzigd]
Net een vrolijk bericht gepost dat het voor het eerst sinds lange tijd is dat ITV Online het op dit tijdstip nog werkt. En natuurlijk, nadat ik weer verder wilde kijken, toch weer die foutmelding dat ik niet met het thuisnetwerk verbonden ben. Grrr.
Reputatie 4
Badge +3
Dat er aan gewerkt wordt is een feit, kreeg een telefoontje van Telfort of ik nog last had van het probleem.  Heb het jammer genoeg de laatste week niet kunnen testen dus ik kon de goede man niet verder helpen. Maar toch een goede sevice van Telfort, dat dan weer wel. :D

We proberen nog steeds het probleem, uiteraard, voor jullie op te lossen.

Zou één van jullie wellicht kans zien op een avond te testen? Mocht het niet werken is een reboot van het modem mogelijk een oplossing.

Ik lees dit graag van jullie!

Henk
Badge
Misschien hebben ze dag/nacht stroom daar 🙂

Reageer