Na half 2 snachts geen itv op laptop

• 8 maart 2012
  • 154 reacties
  • 27578 keer bekeken

Toon het eerste bericht

154 reacties

[bericht gewijzigd]
Net een vrolijk bericht gepost dat het voor het eerst sinds lange tijd is dat ITV Online het op dit tijdstip nog werkt. En natuurlijk, nadat ik weer verder wilde kijken, toch weer die foutmelding dat ik niet met het thuisnetwerk verbonden ben. Grrr.
Reputatie 4
Badge +3
@all,

Helaas nog geen update mogen ontvangen. Zelf vanochtend vroeg getest op mijn mobiele telefoon én een tablet maar werkten allebei om 06.30.

Ik zet dit en jullie bevindingen nog steeds door en ben er scherp op!

Henk
Badge
@all,

Helaas nog geen update mogen ontvangen. Zelf vanochtend vroeg getest op mijn mobiele telefoon én een tablet maar werkten allebei om 06.30.

Ik zet dit en jullie bevindingen nog steeds door en ben er scherp op!

Henk

Gisterochtend, ik was op een raar tijdstip wakker geworden, zo rond 04.15 a 04.30. Half slapend even de Telfort TV app aangetapt op m'n Android tablet, weer geen inlog/TV.

Jij dus om 06.30 wel TV, laatst iets later geen TV. Hij slaat uit ergens tussen 01.00 en 02.00 gemiddeld, soms iets later.

Het lijkt dus, afgaande op hetgeen bekend is, ongeveer voor een uur of gemiddeld 5 's nachts eruit te liggen. Gemiddeld zeg ik, want het is lastig in te schatten hoeveel met de schommelingen in uit- & aangaan van ongeveer een uur speling het exact is.
Reputatie 4
Badge +3
@themart,

Zelf getest om 02.00, geen problemen geconstateerd op telefoon én tablet. Heeft één van jullie nog kunnen testen? :)

Henk
@themart,

Zelf getest om 02.00, geen problemen geconstateerd op telefoon én tablet. Heeft één van jullie nog kunnen testen? :)

Henk

Ja, de tweede nacht dat het eens niet tussen 1 en 2 uur eruit lag, maar ergens rond 3:00. 
@Henk

Ik ben pas kort bezig met dit probleem, en heb diverse dingen geprobeerd, mede omdat ik zelf redelijk ingeburgerd ben in de ict.

Weet niet of het al bekend is, maar ik heb gemerkt dat je inderdaad langer, geloof 1 x zelfs tot ca 3:30, kunt kijken.
Maar ik heb ook geconstateerd dat als je van zender wisseld, het tv kijken dan over is. Ook als je de webpagina danwel de app, afsluit en opnieuw start, ook dan is het kijken over, met de alom bekende gevolgen/melding. Dit gebeurd alleen na de uitval tijd dus ergens rond 1 uur. Lag er bij mij gister om 0:50 al weer uit....
Reputatie 1
Werderom eengoedemorgen,  ben wederom net wakker en meteen getest of ik alweer tv kon kijken via de app.
Het is nu 07:53 en nog steeds geen uitzending.  Wat een drama begint dit te worden zeg,  We betalen er toch met z'n allen voor! 
Badge
Werderom eengoedemorgen,  ben wederom net wakker en meteen getest of ik alweer tv kon kijken via de app.
Het is nu 07:53 en nog steeds geen uitzending.  Wat een drama begint dit te worden zeg,  We betalen er toch met z'n allen voor! 

Ik hoop ook dat ze binnen Telfort, met enig aansturen van Henk, nu langzamerhand ook iets verder gaan komen.

Want het 'ik geef de meldingen door', zou nu op zich weinig extra meer moeten toevoegen. Of dat het toevallig om 02.00 wel eens werkt, doet ook weinig meer.

Er is nu door vele personen, op meerdere momenten geconstateerd dat het er op een bepaald punt, dat enigszins variabel is, 's nachts de online TV/app eruit vliegt en ook op een variabel punt ergens in de ochtend weer aan gaat.

Sterker nog: ik durf haast te beweren dat er de een of andere techneut is, die dit proces (ik zeg niet dat het opzet is dat het uitgeschakeld wordt, het zal iets zijn met een reset voor cache van het systeem of iets dergelijks) heeft ingeregeld zodat het niet overdag plaats zal vinden. Zou dit overdag plaatsvinden dan zou je veel meer klachten krijgen.

Dat is in ieder geval mijn theorie. Maar nu moet Telfort iets meer gaan doen dan ervaringen verzamelen en het intern melden. Het moet tijd worden dat iemand er als een Sherlock op gaat zitten. Niet als een van z'n meldingen in de mailbox, maar full time. Zodat het daadwerkelijk opgelost wordt.

Henk, als er nu niet eens aan de gebruikerskant, mensen hun laptops/tablets gekeken wordt, maar aan serverkant? Er moet iets te zien zijn rond die tijden wat in de logs exact gebeurd. Dat kan niet anders. Dit soort zaken MOET worden geregistreerd aan Telfort zijde.

Lijkt me verstandiger, anders gaat dit nog jaren zo door...
Reputatie 4
Badge +3
All,

Zojuist een update gekregen van het storingsonderzoek wat loopt. Er wordt vooruitgang geboekt maar het is helaas nog onbekend wanneer er een oplossing aangedragen kan worden.

Er wordt met prioriteit aan gewerkt en ik zou jullie willen vragen (wanneer je nog/al wakker bent) het te testen en de bevindingen hier te plaatsen.

Mijn excuus voor de lange stilte en het ongemak.

Henk
Badge
All,

Zojuist een update gekregen van het storingsonderzoek wat loopt. Er wordt vooruitgang geboekt maar het is helaas nog onbekend wanneer er een oplossing aangedragen kan worden.

Er wordt met prioriteit aan gewerkt en ik zou jullie willen vragen (wanneer je nog/al wakker bent) het te testen en de bevindingen hier te plaatsen.

Mijn excuus voor de lange stilte en het ongemak.

Henk

Er wordt vooruitgang geboekt, maar het is onbekend wanneer er een oplossing aangedragen kan worden... Dat duidt erop alsof het probleem in ieder geval bekend is, correct Henk?

Ook het noemen van wanneer de oplossing komt, geeft impliciet aan dat men weet wat het probleem is. Heb je wat achtergrond info hierover?
Reputatie 4
Badge +3
@themart, (en de rest)

Het lijkt op de authentificatie mis te gaan, waarom dit alleen s'nachts gebeurt is ook nog onduidelijk. Helaas is er verder nog geen reactie op terug gekomen.

Ik hoop maandag weer wat meer informatie te kunnen geven.

Henk
Reputatie 1
Het is nu 02:11 en ik kan nog steeds kijken. 
Reputatie 1
Het is nu 03:22 en nu ligt het plat,  ik kan niet meer kijken.
Weltrusten henk. ....
Van de week zowaar om 10 voor 8 deed hij het weer.
Maar ja vandaag,.... 23:38 uur lag hij er alweer uit! D.w.z NIET alleen s'nachts, lijkt wel steeds beter te worden!
Word nou toch wel eens echt tijd dat dit opgelost word!!!
Badge +2
Om 01.55 uur werkt hier alles nog prima.
Om 01.55 uur werkt hier alles nog prima.

Ja, en heb je hem ook uit gehad, zou een reden kunnen zijn, dat hij bij jou het nog deed.
Blijkbaar was je de enige, die reageerd tenminste.

Of zijn er misschien meerdere mensen die rond, of in ieder geval na 24.00, waar het nog werkte.

Was bij mij namelijk zowel de laptop als de tablet....
Ook hier werkt de app 's nachts niet. Het is nu 7:05 en ik krijg 'm nog niet aan de praat Meestal werkt de app rond deze tijd wel, ik kijk altijd het ontbijtnieuws om 6:45..
Badge +2

Ja, en heb je hem ook uit gehad,

Nee dat niet, ik dacht eraan om 01.50,  mijn tablet gepakt en de app opgestart. en alles werkte toen gewoon waarop ik besloot dat het bedtijd was. 😮
Badge
En hier zit ik na avondje stappen, 03.49 denk nog ff freaknacht op tablet kijken maar nee hoor...

Zelfde als altijd, abo code + pin niet ingevuld automatisch, logt niet in. Kan niks zien nie!

Dus hoop Henk dat er weer wat vooruitgang is binnenkort... Jammer!
Badge +2
01.00 geprobeerd, maar is hetzelfde liedje. Werkt niet meer!!
Badge +2
01.40, werkt nog steeds, ook na herhaaldelijk opstarten.
Badge
Afgelopen nacht rond 2.15 werkte het niet meer, had weer een gevalletje van niet kunnen slapen.... Dus net na jouw check uitgeschakeld Xilence 🙂
@themart, (en de rest)

Het lijkt op de authentificatie mis te gaan, waarom dit alleen s'nachts gebeurt is ook nog onduidelijk. Helaas is er verder nog geen reactie op terug gekomen.

Henk

Ik denk eerder dat het ligt aan authorisatie (juiste rechten) dan authentificatie (identificatie abonnee). Inloggen lukt namelijk altijd wel en er wordt ook teruggekoppeld wanneer je een verkeerde pincode opgeeft. Maar automatisch inloggen zoals overdag werkt niet, dus dat is misschien wel een authentificatieprobleem. Automatisch inloggen werkte ruim een maand geleden wel, dus dat staat misschien los van het probleem van het 's nachts geen tv meer kunnen kijken.

Werken jullie samen met jullie collega's van KPN? Ik zag dat op hun forum ook het probleem van het "niet verbonden zijn met het thuisnetwerk" probleem ook af en toe gemeld wordt.
@themart, (en de rest)

Henk

Ik denk eerder dat het ligt aan authorisatie (juiste rechten) dan authentificatie (identificatie abonnee). Inloggen lukt namelijk altijd wel en er wordt ook teruggekoppeld wanneer je een verkeerde pincode opgeeft. Maar automatisch inloggen zoals overdag werkt niet, dus dat is misschien wel een authentificatieprobleem. Automatisch inloggen werkte ruim een maand geleden wel, dus dat staat misschien los van het probleem van het 's nachts geen tv meer kunnen kijken.

Werken jullie samen met jullie collega's van KPN? Ik zag dat op hun forum ook het probleem van het "niet verbonden zijn met het thuisnetwerk" probleem ook af en toe gemeld wordt.

De applicatie voor Telfort & KPN is hetzelfde. Zie de screenshots in Google Play. Het is dezelfde software leverancier.

Voor wat betreft authenticatie of authorisatie; daar ben ik het met je eens. Het lijkt wel alsof de back-end systematisch tussen 01:00 - 07:00 eruit ligt.
Badge
Het is nu net 0.30 geweest en online app ligt er nu al uit... Vroegste wat ik in tijden gezien heb. Mogelijk was het al langer zo, ik probeer nu pas net de app aan te slingeren....

@Henk

Alweer een update vanuit de organisatie?

Reageer