Na half 2 snachts geen itv op laptop

• 8 maart 2012
  • 154 reacties
  • 27578 keer bekeken

Toon het eerste bericht

154 reacties

Badge

Nu is 's nachts het uitvallen van online TV/app wel structureel, dus als dit te lang aan gaat houden zouden Telfort gebruikers bijvoorbeeld maandelijks een deel van het abonnementsgeld in gaan houden omdat de service niet geheel werkt zoals verwacht. Dat is dan een stok achter de deur voor Telfort om het in orde te gaan maken.

Trek je altijd aan het kortste eind, je wordt afgesloten en je staat geregistreerd als wanbetaler.

Na aanleiding van dit topic het ook eens geprobeerd afgelopen nacht, maar om 1.40 uur kon ik nog zonder problemen kijken. 

Ligt eraan hoe goed je het juridisch onderbouwd en hoe je het communiceert richting Telfort:

http://www.advocaten.nl/overeenkomst-wanprestatie-en-nakoming/

"Indien één van de partijen de overeenkomst niet nakomt en hem dit kan worden toegerekend (dat wil zeggen: het is zijn schuld of het komt voor zijn risico) is er sprake van wanprestatie, ofwel contractbreuk, of een gebrek in de prestatie. Dit kan inhouden dat de schuldenaar helemaal niet presteert. Het is ook mogelijk dat er niet op tijd wordt gepresteerd of er kan sprake zijn van ondeugdelijk presteren Als er niet (adequaat) wordt gepresteerd, wordt de vordering van de schuldeiser opeisbaar.

De partij die wanprestatie pleegt moet vervolgens nog wel op de hoogte worden gebracht dat hij niet of niet adequaat gepresteerd heeft. Dit gebeurt door middel van een ingebrekestelling. Dit is een schriftelijke aanmaning waarbij de schuldenaar een laatste kans wordt geboden om aan zijn verplichtingen te voldoen en de wanprestatie op te heffen. De aanmaning moet een ‘fatale termijn’ bevatten (bijvoorbeeld 14 dagen of een maand) waarin de schuldenaar alsnog zijn verplichtingen kan nakomen. Deze termijn moet in elk geval redelijk zijn; de schuldenaar moet een eerlijke kans krijgen om alsnog te kunnen voldoen. Als dan alsnog niet gepresteerd wordt en de waanprestatie definitief is, is de schuldenaar in ‘verzuim’ en vanaf dat moment kan de schuldeiser een aantal juridische instrumenten aanwenden om zijn schade vergoed te krijgen. "

"De schuldeiser heeft in het geval van niet-nakoming een aantal instrumenten tot zijn beschikking om niet zelf met de schade te blijven zitten. Zo heeft hij de keuze uit de volgende mogelijkheden:

vorderen dat de andere partij alsnog de overeenkomst nakomt en de schade vergoedt die is geleden door het niet tijdige nakomen van de overeenkomst;
schadevergoeding vorderen in plaats van de prestatie die de andere partij diende te verrichten;
de overeenkomst ontbinden en vergoeding vorderen van de schade die is geleden doordat de overeenkomst niet is nagekomen, maar is ontbonden.
zijn eigen verplichtingen opschorten, zolang de wederpartij niet aan zijn verplichten voldoet."

En vervolgens zou opschorting de meest zinnige insteek zijn:

"Opschorting

Als een schuldenaar zijn verplichtingen uit een overeenkomst niet of niet tijdig nakomt, is de schuldeiser bevoegd zijn eigen verplichtingen opschorten. Dit betekent dat de schuldeiser wacht met het uitvoeren van zijn eigen prestatie uit een overeenkomst, totdat de wederpartij nakomt. Men kan pas opschorten als men een opeisbare vordering heeft. Hiermee wordt bedoeld dat duidelijk moet zijn dat er een vordering is. Uit de wet blijkt dat opschorting alleen mogelijk is als de tekortkoming de opschorting rechtvaardigt. Het kan onredelijk zijn om op te schorten als het gaat om een zeer geringe tekortkoming aan de kant van de wederpartij. "

Het kan dus wel, maar je moet wel alle stappen doorlopen. Vervolgens moet je ook goed in contact blijven met de wederpartij. Let wel: ikzelf zou al dat gedoe niet overhebben voor het huidige probleem van 's nachts veelal geen online TV, maar het is een optie.

En dat je om 01.40 nog zonder problemen online kon kijken, dat kan. En dan ligt het er ineens 5 minuten later of 20 min later uit. Of soms ook eens pas rond 04.00.
Badge +2
Leuk verhaal hoor, dat dan weer wel en dat je dan in je recht staat geloof ik ook nog wel,  maar intussen zit je weken zoniet maanden verstookt van internet, tv en bellen en zie dan weer maar eens het van een ander provider te krijgen als je eenmaal staat geregistreerd als wanbetaler.
Denk niet dat ze er warm of koud van worden als je zegt dat je minder gaat betalen voor een wanprestatie ook al onderbouw je het goed. Ook zij weten dat er geen rechtsbijstand verzekering maar 1 poot uitsteekt onder een bepaalt (schade) bedrag ofdat je zelf de advocaatkosten gaat ophoesten.
Dat is namelijk niet te betalen voor een normale sterveling. Zolang je alleen staat is het gewoon bukken en wachten totdat je genomen bent.
Badge
Leuk verhaal hoor, dat dan weer wel en dat je dan in je recht staat geloof ik ook nog wel,  maar intussen zit je weken zoniet maanden verstookt van internet, tv en bellen en zie dan weer maar eens het van een ander provider te krijgen als je eenmaal staat geregistreerd als wanbetaler.
Denk niet dat ze er warm of koud van worden als je zegt dat je minder gaat betalen voor een wanprestatie ook al onderbouw je het goed. Ook zij weten dat er geen rechtsbijstand verzekering maar 1 poot uitsteekt onder een bepaalt (schade) bedrag ofdat je zelf de advocaatkosten gaat ophoesten.
Dat is namelijk niet te betalen voor een normale sterveling. Zolang je alleen staat is het gewoon bukken en wachten totdat je genomen bent.

Ik zeg ook niet wat een organisatie zich er wel of niet van aantrekt, maar je hebt officieel de mogelijkheid.

Daarnaast: als je het volgens de regels doet, en het komt zover dat het tot een rechtzaak komt, wordt indien je alles correct gedaan hebt Telfort veroordeeld tot betaling van alle bijkomende kosten.

Dus helemaal aan het eind, trekt Telfort aan het kortste eind. Maar vanzelfsprekend, zij hebben je verbinding in handen en kunnen er in principe mee doen zoals het hun op dat moment goed dunkt. Dat is nu eenmaal de macht van de organisatie en de zwakte van de afnemer.

Echter, voor diegenen die het tot het gaatje willen spelen, het kan, de wet biedt de mogelijkheid.

Dat terzijde, nu is een Don Quichot tegen de windmolens, of zoals je wilt een David tegen Goliath wat lastig vechten. Echter, als een hele groep klanten dit samen ineens in dezelfde maand starten, met inhouden van een bedrag naar mate van redelijkheid van verlies van deel van de te genieten services (stel voor van 45 Euro een 5 Euro per maand inhouden) en deze groep is maar groot genoeg + daardoor aandacht van Kassa/Radar noem het maar op, dan is het veelal al sneller geregeld.

Nogmaals: voor mij is het euvel te gering om al die heissa aan te halen, maar het kan... Ik heb er vertrouwen in dat Henk het bij Telfort tot de bodem uit gaat zoeken en hopelijk dus binnenkort voor de nachtbrakers ook online TV op PC/laptop of via app op smartphone/tablet.
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Nog steeds druk bezig met het zoeken naar de oorzaak maar vooral de oplossing. Mijn excuus als het soms wat stil lijkt aan mijn kant, er wordt wel degelijk aan gewerkt!

Bedankt voor de aanvullende gegevens, wordt gewaardeerd! :)

Henk
Hoe kan het dat als ik beneden zit dat ik wel gewoon tv online kan kijken op mijn laptop maar zodra ik naar mijn slaapkamer ga ben ik opeens uitgelogt? Hoe kan dit want soms kan ik wel gewoon op mijn kamer tv kijken op de laptop en dan weer niet?

Groeten
Reputatie 8
Badge +17
Gezien het tijdstip dat je deze post doet; misschien hetzelfde symptoom als hier:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/na-half-2-snachts-geen-itv-op-laptop-25705/
Reputatie 1
Badge
zit je nog wel op je eigen wifi  of van de buren anders is er geen verschil met boven en beneden
Reputatie 4
Badge +3
@adamjeridi,

Ik heb jouw topic samen gevoegd met het lopende topic wat betreft de problemen met I-TV-online.

Dit houdt het overzichtelijk, zodra er een update is wordt dit hier geplaatst.

Henk
Badge
@All,

Nog steeds druk bezig met het zoeken naar de oorzaak maar vooral de oplossing. Mijn excuus als het soms wat stil lijkt aan mijn kant, er wordt wel degelijk aan gewerkt!

Bedankt voor de aanvullende gegevens, wordt gewaardeerd! :)

Henk

Zolang het maar op niet al te lange termijn toegaat naar dat het wel werkt, vind ik het verder wel best 🙂
Reputatie 1
Nou word het spannend. 
@adamjeridi,

Ik heb jouw topic samen gevoegd met het lopende topic wat betreft de problemen met I-TV-online.

Dit houdt het overzichtelijk, zodra er een update is wordt dit hier geplaatst.

Henk

ik hoop dan dat er snel iets word gevonden want dit loopt al een tijdje zo,we wachten maar geduldig af 🙂
Reputatie 1
Goedemorgen, ik ben vroeg wakker vandaag het is nu 06:10u ik denk ik ga maar even het nieuws kijken op mijn tab.
Maar nee hoor weer mis, geen uitzending!  Slaat nergens op! 
Badge
Goedemorgen, ik ben vroeg wakker vandaag het is nu 06:10u ik denk ik ga maar even het nieuws kijken op mijn tab.
Maar nee hoor weer mis, geen uitzending!  Slaat nergens op! 

Sorry dat je het nieuws niet kon kijken, het geeft wel een interessant inzicht: we weten al wanneer gemiddeld ongeveer het online kijken uit gaat 's nachts, maar gemiddeld hoe laat schiet het weer aan... Omdat overdag kijken via tablet/PC altijd gewoon werkt.

Als jij rond 06.10 nog steeds niet kon kijken, zal toch niet dat het spul er gemiddeld van 01.00 a 02.00 tot bijna 07.00 eruit ligt? Als er nog meer mensen zijn die 's ochtends de tablet wel eens aangooien voor het nieuws, graag je bevindingen...
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Ook deze informatie wordt weer doorgespeeld. Mochten jullie erg vroeg wakker zijn, en het willen testen, graag!

Henk
Badge
Vrijdagavond/nacht/zaterdagochtend met Freaknacht aan op de Motorola iTV tuner, probeer om 03.06 de Telfort app op tablet weer uit: logt niet in, zelfde probleem als altijd. Weet niet hoe lang ik nog op ben, maar zal straks nog eens checken... Ik verwacht echter toch zeker voor 06.00 dat het t niet ineens weer doet gezien post hierboven van Terrandroid
Badge
En om 04.15 logde de app nog steeds niet in :-)

Denk, ik meld het nog maar even Henk!
Badge +2
Om 01.35 geprobeerd maar het was het weer afgelopen met de pret. 😞.

[img]http://www2.picturepush.com/photo/a/13165045/220/Picture-Box/Telfort.jpg[/img]
Reputatie 4
Badge +3
All,

Ik zet het nogmaals door, bedankt voor jullie meldingen.

Ik probeer jullie morgen van een update te voorzien.

Henk
@Henk telfort, hier om 7.20 ook nog geen tv op de tablet....
Reputatie 1

Henk gaat het vast door zetten,  bedankt voor je reactie !
Badge

Zo, dat is dan best lang geweest dat het spul eruit lag...
Reputatie 1
Wat ook nog interressant is dat ik een extra zenderpakket heb en die kan ik niet eens kijken op mijn tab,  alhoewel
De zender icoontjes er wel gewoon tussen staan. Als ik bv natgeo wild aanklik gebeurt er niks.  Hetzelfde geld voor
Mijn smartphone. Waarom staat het wel aangegeven maar kan ik het niet kijken? 
Reputatie 8
Badge +10
Wat ook nog interressant is dat ik een extra zenderpakket heb en die kan ik niet eens kijken op mijn tab,  alhoewel
De zender icoontjes er wel gewoon tussen staan. Als ik bv natgeo wild aanklik gebeurt er niks.  Hetzelfde geld voor

Omdat extra zenderpakketten niet in het aanbod van iTV-online zitten...
Wat ook nog interressant is dat ik een extra zenderpakket heb en die kan ik niet eens kijken op mijn tab, alhoewel
De zender icoontjes er wel gewoon tussen staan. Als ik bv natgeo wild aanklik gebeurt er niks. Hetzelfde geld voor

Dat is volgens mij heel goed mogelijk, ik met standaard pakket kan ook niet alles kijken, je kunt ook wisselen van alle zenders, naar online zenders in de app
dan zou je bij mijdan, 33 kanalen moeten kunnen kijken 13Th meestal niet vanwege auteursrechten volgens de melding, misschien jou overige ook?...
Badge

Het staat aangegeven zodat je de gids kan bekijken en zodat je opname van een programma kan starten als het goed is. Je kan deze niet op de tablet terug kijken, maar wel op je iTV Motorola tuner.

Reageer