Na half 2 snachts geen itv op laptop

• 8 maart 2012
  • 154 reacties
  • 27576 keer bekeken

Toon het eerste bericht

154 reacties

Badge
Nee, het ligt zeker niet aan gebruikerszijde. Met name ook omdat ik getest heb dat zodra de app op de tablet niet meer inlogt/TV zenders laat zien, het ook niet op de URL op laptop/PC werkt. Die twee zijn klaarblijkelijk gelinkt en streamen vanaf dezelfde server bij Telfort.

En iTV via de Motorola tuner komt waarschijnlijk via een andere route vanaf Telfort, omdat die als enige wel blijft werken. Heb deze zowel aan gehad als standby, dat maakt geen verschil of het op tablet/via laptop wel/niet werkt.
Reputatie 8
Badge +10

En iTV via de Motorola tuner komt waarschijnlijk via een andere route vanaf Telfort, omdat die als enige wel blijft werken.

Op de modem komt iTV binnen via poort 4 (en poort 3 bij een abo voor twee TV's) d.m.v. een VLAN (virtueel LAN).
Dit signaal gaat dus 'door de router heen' rechtstreeks naar de TV-ontvanger.

iTV-online is gewoon een website die d.m.v. http de tv-beelden streamt.
Er zit ook zeker een minuut verschil (vertraging) tussen de directe iTV-beelden en de iTV-online beelden.

iTV en iTV-online werken dus volledig onafhankelijk van elkaar...
Hier nu dus weer hetzelfde probleem.
Verder geen verstand van de techniek hierachter, maar het probleem is dus nog niet opgelost.

M.v.g.
Zo even mijn voorbeeld van net dus: het was even puzzelen maar hij staat er, dit probleem dus:

https://forum.telfort.nl/attachment.php?attachmentid=526&stc=1&d=1367629626
Reputatie 1
Ik heb sind's gister interactieve tv,  was er zo blij mee ik besloot een tv marathon te houden. Aangezien mijn oogleden erg zwaar werden besloot ik lekker in bed verder te willen kijken. Nadat ik helemaal klaar in bed lag om te gaan kijken merkte ik ineens tot mijn verbazing dat de app op mijn tablet gèèn enkel tv zender meer kon bekijken!  Erg jammer, ben erg teleur gesteld. 
Badge
Afgelopen nacht er maar eens even voor opgebleven na een avondje online gamen. Op twee tablets tegelijkertijd. 

Tot 02.00 deze keer geen problemen, ik dacht, zou het dan werkelijk al opgelost zijn? Maar helaas, te vroeg gejuigd. Ik probeer het iets over 03.00 weer en zie hier het resultaat op twee tablets. Een maal een HP Touchpad 10 inch met custom rom (ICS) erop (waar de app het dus de hele dag gewoon doet) en eenmaal een Lenovo A2109 9 inch met stock rom (ICS) erop, waar de app het overdag ook normaal op doet. Ik wil de A2109 nog dual boot maken met Jelly Bean rom booten vanaf de extra SD kaart die er nu inzit, maar daarvoor heb ik root nodig die ik tzt erop ga uitvoeren maar nu nog niet.

Heeft echter naar mijn mening niets met ICS of JB te maken, gezien dat de app het normaal doet. Met flesje wijn heb ik het tot iets over 04.00 gemaakt, en toen nog geen TV via de app op de tablets. De normale iTV motorola tuner op TV natuurlijk wel zoals eerder aangegeven. Eerste screenshot is overigens van de HP Touchpad om 03.19, andere is na 4 uur op Lenovo. Zoals je kan zien loggen beide niet meer automatisch in op de thuis Telfort WiFi verbinding, maar vragen om inlog met abonummer & pincode. Wat overigens niet werkt als je dat invoert.

http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/MartsNewDump/Screenshot_2013-05-05-03-19-15_zps78dac93f.png

http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/MartsNewDump/Screenshot_2013-05-05-04-06-26_zps6b59c2b9.png

Heeft echter naar mijn mening niets met ICS of JB te maken, gezien dat de app het normaal doet. Met flesje wijn heb ik het tot iets over 04.00 gemaakt, en toen nog geen TV via de app op de tablets. De normale iTV motorola tuner op TV natuurlijk wel zoals eerder aangegeven. 

Met iOS en Mac OS X heeft het ook niks te maken. Buiten de nachtelijke uren, werkt ITV Online ook daar ook op. 

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd uit te zoeken op welke momenten het ITV Online eruit ligt. Wat ik gemerkt heb, is dat zolang je 's nachts niet van zender wisselt en de app of browser niet afsluit, het blijft wel blijft werken. Zodra je dit wel doet, krijg je dus de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit en geen verbinding hebt. Inloggen lukt wel, maar niet altijd automatisch, zoals overdag.
Badge
[quote]
Heeft echter naar mijn mening niets met ICS of JB te maken, gezien dat de app het normaal doet. Met flesje wijn heb ik het tot iets over 04.00 gemaakt, en toen nog geen TV via de app op de tablets. De normale iTV motorola tuner op TV natuurlijk wel zoals eerder aangegeven. 

Met iOS en Mac OS X heeft het ook niks te maken. Buiten de nachtelijke uren, werkt ITV Online ook daar ook op. 

De afgelopen dagen heb ik geprobeerd uit te zoeken op welke momenten het ITV Online eruit ligt. Wat ik gemerkt heb, is dat zolang je 's nachts niet van zender wisselt en de app of browser niet afsluit, het blijft wel blijft werken. Zodra je dit wel doet, krijg je dus de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit en geen verbinding hebt. Inloggen lukt wel, maar niet altijd automatisch, zoals overdag.
[/QUOTE

Ik zal het handmatig inloggen dan nog eens proberen, lukte laatste keer niet.. Alsnog lastig als je bij zender wisselen app weer opnieuw moet opstarten en handmatig de hele boel weer moet invoeren voordat het weer werkt dan.

@Henk, jij inmiddels iets kunnen uitvinden achter de schermen over dit probleem?
Reputatie 1
Volgens mij trekken ze s'nachts gewoon de stekker eruit.  Geen webtv of apptv na 2!
Badge
Was de laatste keer dus na 04.00 zie post boven... Maar zou raar zijn, want wat winnen ze erop door de stekker eruit te trekken haha en dat zou Henk dan snel uit moeten kunnen vinden als het een vast patroon is lijkt mij...
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Bevindingen weer doorgezet, ik zal proberen donderdag weer een update te plaatsen.

Henk
Reputatie 1
Ik kan nog steeds geen tv marathon houden in me bedje dus lijkt me een duidelijk patroon.
Misschien bespaart het telfort stroom aangezien ik net op het nieuws zag dat energiemaatschappijen
Geen groene stroom leveren. 
Badge
Ik kan nog steeds geen tv marathon houden in me bedje dus lijkt me een duidelijk patroon.
Misschien bespaart het telfort stroom aangezien ik net op het nieuws zag dat energiemaatschappijen
Geen groene stroom leveren. 

Lol

Groene of grijze stroom, maakt allemaal geen ene hol uit :-)

Maar wellicht donderdag meer info van Henk, het is zeker geen incidenteel en geisoleerd geval meer in ieder geval da's wel duidelijk...
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Om het onderzoek en de mogelijke oorzaken zo snel mogelijk te bepalen wil ik jullie om een aantal gegevens vragen;

- Type toestel
- OS + versie
- Tijdstip van aanmelding
- Foutmelding
- Abonnementsnummer

Graag ontvang ik deze gegevens in een privé bericht en mocht je willen meewerken (dit wordt later bepaald) ook een mobiel telefoonnummer waar we je op kunnen bereiken.

Henk
Badge
Zojuist je een PM gestuurd met gevraagde gegevens Henk, voor de volledigheid hier ook maar even plaatsen voor mensen die interesse hebben in het onderwerp/zelf het probleem ondervinden (zonder m'n abonummer 🙂 ):

Hierbij:

"Om het onderzoek en de mogelijke oorzaken zo snel mogelijk te bepalen wil ik jullie om een aantal gegevens vragen;

- Type toestel:   HP Touchpad (mijn eigen tablet)
- OS + versie: Android custom rom CM9 4.0.4 Ice Cream Sandwich
- Tijdstip van aanmelding: vele malen op verschillende tijden, maar grofweg na 01.00 a 01.30. Laatste keer pas na 04.00 (zie forum draadje met screenshots van 2 verschillende tablets)
- Foutmelding: geen directe foutmelding, maar tablet logt niet meer automatisch in (geen abonnementsnummer automatisch ingevuld/geen pincode
- Abonnementsnummer: 

Met nog 2 andere tablets op mijn verbinding getest:

Tablet 2

Type toestel: Lenovo A2109 van m'n ouders
OS + Versie: Android originele rom 4.0.4 Ice Cream Sandwich

Verder idem als bij tablet 1

Tablet 3

Type toestel: Samsung Galaxy Tab van m'n zus
OS + versie: Android originele rom 4.1 Jelly Bean

Verder idem als bij tablet 1

Ook vele malen als tablet het niet deed de laptop aangedaan en daar telfort.itvonline.nl ingetypt, daar logde het ook niet automatisch in met abonnementsnummer&pincode na 01.00 a 01.30, zoals het de rest van de dag wel doet. Laptop op Windows XP, Win 7 dual boot, beide besturingssystemen zelfde resultaat. Ook getest op iMac met Snow Leopard, werkt ook niet.

Ofwel: het is naar mijn mening apparaat en OS onafhankelijk, aangezien het op alle soorten tablets ICS/JB/iOS als ook besturingssystemen op PC/Mac niet meer inlogt/eruit vliegt 's nachts. Zoals ook anderen in dit topic met andere merk/type apparatuur dan ik hetzelfde probleem hebben. Het ligt echt ergens aan serverzijde Telfort, het komt nooit maar dan ook nooit overdag voor dat online tv niet in wil loggen/abonnementsnummer/pincode niet automatisch invuld en zelf start met de TV zender weergeven. Voor overige info, zie de posts in het draadje in het forum...

Sterkte ermee, ben benieuwd wat eruit gaat komen 
Net als TheMart ook mijn bevindingen via PM verstuurd met abo.nr en hier voor andere forumgenoten om dubbel werk te besparen. Ik sluit me geheel aan bij TheMart dat het apparaat en OS onafhankelijk is. Het probleem speelt ongeveer sinds het Paasweekend, dus uitzoeken welke updates of processen zijn veranderd lijkt me de meest logische plek startpunt van het onderzoek.  

Ik heb het getest op de volgende apparaten:

- Type toestel: iMac
- OS + versie: 10.8.3, WIFI
browser: Safari en Opera

- Type toestel: iPad, 1e generatie
- OS + versie: iOS 4.3.5, WIFI
niet de recenste versie van iTV Online app omdat die alleen werkt vanaf iOS 5

- Type toestel: iPad, 3e gen
- OS + versie: iOS 6.1.2
recenste iTV online app 2.3.3

- Type toestel: PC
- OS + versie: Windows XP SP3
browsers: Firefox, Internet Explorer, Opera. Ethernet-verbinding

- Type toestel: PC
- OS + versie: Windows 8
browsers: Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera. Ethernet-verbinding

Op al deze systemen:
- Tijdstip van aanmelding: 's nachts meestal tussen 1 en 2 uur. (voorbeeld 16-5-2013 om 1:10 en 2:55) Nu 's middags en voor 1:00 werkte alles wel. En vanochtend om 9:10 werkte het ook weer.
- Foutmelding: "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk." op de plaats waar overdag de melding "Het Opnemen pakket is op dit moment nog niet beschikbaar bij Telfort" staat.

De laatste dagen lijkt automatisch inloggen ook af en toe te haperen. Ik krijg via de app een popup "Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens." Deze melding negeer ik gewoon, want handmatig pincode invoeren en tv kijken prima.

Authentificatie is het probleem niet, want ook 's nachts verschijnt de welkomsmelding met mijn abo.nr. Ik vermoed dat er iets mis gaat met authorisatie door jullie tv provider. Misschien dat 's nachts alle abonneelijsten worden bijgewerkt o.i.d.?

En via de decoder werkt tv kijken ook 's nachts prima. Internetten, YouTube, al het overige werkt gewoon. Speedtest geeft ook geen afwijkende snelheden aan. Modem logs geven niks vreemds aan.

Succes met de zoektocht.
Reputatie 1
Voor mij was het snel  duidelijk, dit heeft niet met apparatuur of os te maken. Dit probleem
Ligt geheel bij telfort snel. 
Heb het zelfde probleem met laptop, ipad, iphone dat er s nachts geen verbinding gemaakt kan worden. Zijn er misschien standaard instellingen bij modem/router dat s nachts geen verbinding gemaakt kan worden?
Reputatie 1
En ja hoor!  Het is nu 01:48 en de stekker is er wederom weer uit bij telfort! 
Badge
Misschien hebben ze dag/nacht stroom daar 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Lijkt erop dat de server uit de lucht gaat voor een off-line back-up, dit is zo niet anno 2013, maar gezien het moederbedrijf KPN is dit niet verwonderlijk.
Reputatie 8
Badge +10
En ja hoor!  Het is nu 01:48 en de stekker is er wederom weer uit bij telfort! 

Ik heb nadat jij dit meldde ook even gekeken en inderdaad geen iTV online meer.
Het spul gaat blijkbaar plat want er vind geen herkenning meer plaats op basis van het IP-adres, dus geen abonneenummer en inlog meer te zien.
Oke dan, hier na bijna 15 maanden!!! mijn reactie. Ook ik heb een maand terug dit probleem bemerkt, omdat we de laptop in de slaapkamer wilde gebruiken.
En inderdaad op geen tablet pc of 1 van de 2 laptops geen tv, met en zonder draad, inloggen of de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit. Waarop ik de helpdesk gebeld heb, nu komt het,........
De help?desk aldaar laten me van alles uitproberen, waardoor ik dus meerdere malen moet bellen naar een betaalnummer a 10 c p/m. toen ben ik ook nog terug gebeld door de 2e lijns helpdesk, net zo slim!
Dit terwijl ik dus niet de enige ben, en het al ruim een jaar bekend is, en nog steeeds niet opgelost!
Ik vind dus dat ik en daarbij ieder ander die het veel later zoals ik bemerkt, gewoon keihard in de zeik genomen word en daarbij onnodig op onkosten word gejaagd!
Het lijkt mij een gegronde reden om mijn overeenkomst te beeindigen op grond van het niet leveren van diensten, of op z'n minst het abonnements bedrag te verlagen. En dan nog steeds gewoon in de reclame gebruiken als verkoop argument, vraag me af hoe Radar en Kassa hier over denken, waar valt dit onder oplichting, misleiding, of zijn ze bij Telfort echt zo stom!!???
Badge
Oke dan, hier na bijna 15 maanden!!! mijn reactie. Ook ik heb een maand terug dit probleem bemerkt, omdat we de laptop in de slaapkamer wilde gebruiken.
En inderdaad op geen tablet pc of 1 van de 2 laptops geen tv, met en zonder draad, inloggen of de melding dat je niet op het thuisnetwerk zit. Waarop ik de helpdesk gebeld heb, nu komt het,........
De help?desk aldaar laten me van alles uitproberen, waardoor ik dus meerdere malen moet bellen naar een betaalnummer a 10 c p/m. toen ben ik ook nog terug gebeld door de 2e lijns helpdesk, net zo slim!
Dit terwijl ik dus niet de enige ben, en het al ruim een jaar bekend is, en nog steeeds niet opgelost!
Ik vind dus dat ik en daarbij ieder ander die het veel later zoals ik bemerkt, gewoon keihard in de zeik genomen word en daarbij onnodig op onkosten word gejaagd!
Het lijkt mij een gegronde reden om mijn overeenkomst te beeindigen op grond van het niet leveren van diensten, of op z'n minst het abonnements bedrag te verlagen. En dan nog steeds gewoon in de reclame gebruiken als verkoop argument, vraag me af hoe Radar en Kassa hier over denken, waar valt dit onder oplichting, misleiding, of zijn ze bij Telfort echt zo stom!!???

Ik heb het al eens vaker gezegd: verwacht van elk telefonisch servicepunt, van zo ongeveer welk groot bedrijf dan ook (of het nu Telfort, Ziggo, UPC of andere branches betreft) niet veel. Want bedenk wel, als je een beetje opleiding hebt ga je niet aan een telefoon vragen zitten beantwoorden. Niet al te lullig bedoelt, maar zulke enorme belteams hebben meestal niet de meest heldere types zitten. Zijn mensen met een belschema voor hun neus om de 80% algemene en veel voorkomende problemen door te spreken met diegene die belt.

Vaak studenten, er zijn niet veel mensen die dat als beroepskeuze hadden en/of als vaste baan doen. Bijkomend probleem: bedrijven zijn zo groot geworden, dat de meeste medewerkers geen echte band meer hebben met het bedrijf. Dat is bij een klein bedrijf meestal wel anders, is iedereen meer betrokken.

De leercurve is dan ook niet best bij grote bedrijven. Iets wat bij een paar mensen bekend is, komt nauwelijks of nooit bij iedereen op het bureau terecht. Nu zou ik, als ik manager van het Telfort belteam, elke medewerker verplichten iedere ochtend het forum met de belangrijkste topics door te nemen omdat ze dan wel van de belangrijkste zaken af zouden weten...

Maar door het belschema komen ze terecht bij dezelfde 'oplossingen'. Lijntest, modem resetten, 2e lijn laten bellen etc etc. Afwerken van een lijstje.

Daarom pleit ik al enige tijd: laat het belteam iedereen doorsturen naar het forum. Zet minder mensen aan de telefoon en laat er meer Henk/Hugo/Jeroen's bijkomen voor het uitzetten van de vragen uit het forum binnen de organisatie. Want dat belteam geeft tig maal mensen fout advies, terwijl hier alle problemen ook al wel eens aan de orde zijn gekomen. Niet allemaal opgelost, maar het voorkomt wel dat hele aflopen van de lijst met een belmedewerker, een jaar verder zijn met Euro's aan belkosten en vooral: het voorkomt frustratie.

Helaas valt dit niet onder oplichting (daar moet opzet voor in het spel zijn en dat denk ik echt niet), misleiding moet je kunnen bewijzen, wordt ook lastig. Het komt inderdaad neer op niet al te proactief en snugger insteken van het belteam/manager van het belteam om het forum regelmatig te bekijken en informatie te delen. Zo moet het wiel steeds opnieuw worden 'uitgevonden'. En daarom is een forum zo belangrijk, een verhaal wat 1 x is geplaatst kan door duizenden mensen worden gelezen en het verhaal blijft hetzelfde. Contract ontbinden is een lastig ding, daarvoor moet je een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst kunnen bewijzen die ook nog eens van dermate omvang is dat je van hetgeen je afneemt nauwelijks gebruik kan maken.

Nu is 's nachts het uitvallen van online TV/app wel structureel, dus als dit te lang aan gaat houden zouden Telfort gebruikers bijvoorbeeld maandelijks een deel van het abonnementsgeld in gaan houden omdat de service niet geheel werkt zoals verwacht. Dat is dan een stok achter de deur voor Telfort om het in orde te gaan maken.

Dit soort dwangmiddelen mag ook volgens de wet door een consument gehanteerd worden, indien de uitvoerende organisatie het nalaat om e.e.a. binnen redelijke termijn voor elkaar te maken. Zitten nog wat andere zaken bij die je hier wel voor in acht moet nemen, maar als dit door blijft zeuren, is het een optie.

Echter, Henk van Telfort heeft er nu de aandacht vol op gevestigd als het goed is. Wellicht kan hij het belteam ook eens aansporen het forum in ieder geval 1 x per dag te raadplegen.
Badge +2

Nu is 's nachts het uitvallen van online TV/app wel structureel, dus als dit te lang aan gaat houden zouden Telfort gebruikers bijvoorbeeld maandelijks een deel van het abonnementsgeld in gaan houden omdat de service niet geheel werkt zoals verwacht. Dat is dan een stok achter de deur voor Telfort om het in orde te gaan maken.

Trek je altijd aan het kortste eind, je wordt afgesloten en je staat geregistreerd als wanbetaler.

Na aanleiding van dit topic het ook eens geprobeerd afgelopen nacht, maar om 1.40 uur kon ik nog zonder problemen kijken. 

Reageer