Na half 2 snachts geen itv op laptop

• 8 maart 2012
  • 154 reacties
  • 27576 keer bekeken

Toon het eerste bericht

154 reacties

Ik betaal ze niet om te slapen...

Blijft wel angstvallig stil aan Telfort zijde sinds de laatste paar dagen. Webcare, wakkerwordenwakkerwordenwakkerworden
Badge +2
Rustig aan, die mensen hebben ook weekend. Ze komen er vanzelf op terug.

Blijft wel angstvallig stil aan Telfort zijde sinds de laatste paar dagen. Webcare, wakkerwordenwakkerwordenwakkerworden
Rustig aan, die mensen hebben ook weekend. Ze komen er vanzelf op terug.

En dat weekend begon donderdag dus al? Overigens zijn er bij providers ook in het weekend mensen aan het werk.

Dat ze er vanzelf op terugkomen ongetwijfeld, echter gezien eerdere posts van Webcare bevreemd het mij dat ze er niet vanaf weten terwijl het toch duidelijk een structurele uitval is na middernacht. Ofwel: het is goed constant te blijven melden.
Badge
Bij telfort en andere providers werken ze ook in het weekend.
Oftewel de klantenservice die je telefonisch kan berijken.

Webcare is in het weekend nauwelijks tot niet actief aanwezig op het forum.

Nee het weekend begint ook voor hun niet op donderdag maar over het algemeen zorgen ze dat de meest urgente zaken eerst behandeld worden (bijv. mensen die helemaal geen verbinding hebben of dat soort gevallen) en ja soms hebben ze het daar erg druk mee en dan komen deze gevallen vaak iets langer onbeantwoord.

Met een beetje gedult zie ik dit aankomende week wel beantwoord worden.
Badge +7
Wegens omstandigheden is onze bezetting afgelopen vrijdag en vandaag niet zoals het hoort, mijn excuses daarvoor. Webcare post in het weekend (nog) niet op het forum, wel monitoren wij op spam en het naleven van de huisregels. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag van 09.00u tot 21.00u en op zaterdag van 10.00u tot 17.00u bereikbaar via 0900-9596. (10ct p/m)

V.w.b. het TV Online probleem;
Ik ben voor jullie op onderzoek uit en houd jullie hier op de hoogte. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
Update Telfort? We zitten alweer op woensdag, bijna donderdag.

Gisteravond zat ik rond 0.30 weer op de app, weer zelfde riedeltje.

Ofwel: dit moet traceerbaar zijn bij jullie, en het is niet verbindingsspecifiek. Kan me ook niet voorstellen dat het op centraleniveau ligt of er moet een intelligente systeemkast zijn aangelegd die alleen voor ons postcodegebied het eruit knalt.

Laat voor mij de enige mogelijkheid dat iTV online er 's nachts uitgegooid wordt om voor mij onverklaarbare reden bij Telfort. Dit moet terug te vinden zijn in beleid, of in de online dataserver qua logs.

Hoe zit dat nu? Baal er wel van, want kijk als ik niet in slaap kan komen in bed nog wel eens ff via de tablet ipv naar woonkamer te moeten.
Badge
Aan de postcode zal het niet liggen, want ik neem aan dat je niet bij mij in de buurt woont, en ik heb er ook nog steeds last van.

Maar je snijd wel een punt aan, waar ik aan heb zitten denken.
Kijken in bed naar itv op tablet en laptop.
Daar zal de knel zitten.
Als Telfort itv aanlaat staan voor laptop, tablet en pc, dan komen ze niet meer van de draadloze zendertjes en ontvangertjes af icl digitenne, die je nu nog nodig hebt op slaapkamer voor de extra tv.
Ook komen ze dan straks bijna niet van de 2e decodertjes af (die in omloop gaan komen las ik ergens op deze site.)
Waarschijnlijk komen ze daardoor ook niet met een snelle reactie 😉
Aan de postcode zal het niet liggen, want ik neem aan dat je niet bij mij in de buurt woont, en ik heb er ook nog steeds last van.

Maar je snijd wel een punt aan, waar ik aan heb zitten denken.
Kijken in bed naar itv op tablet en laptop.
Daar zal de knel zitten.
Als Telfort itv aanlaat staan voor laptop, tablet en pc, dan komen ze niet meer van de draadloze zendertjes en ontvangertjes af icl digitenne, die je nu nog nodig hebt op slaapkamer voor de extra tv.
Ook komen ze dan straks bijna niet van de 2e decodertjes af (die in omloop gaan komen las ik ergens op deze site.)
Waarschijnlijk komen ze daardoor ook niet met een snelle reactie ;)

Hahaha mooie conspirecy theory, maar gaat niet helemaal op.... Je kan/kon iig tot de aanstaande update geen 2e decoder gebruiken van Telfort. Daarnaast kan je straks de keuze maken tussen nieuwe situatie (2e tuner, HD kanalen en opnemen in cloud voor 5 Eu extra) of bellen en vragen huidige/oude situatie aan te houden met 1 tuner+gratis lokaal opnemen + iTV online. In dat laatste geval ben je sowieso geen klant voor de draadloze zendertjes 🙂 ).

Sowieso zou ik nooit een draadloze UTP set tussen modem en tuner zetten, veel te veel problemen. Nu ook 15 meter kabel van beneden naar woonkamer op 1e verdieping getrokken. Ik zeg altijd maar zo, cable=stable.

Verder zet ik geen TV op m'n slaapkamer, omdat t anders echt zo'n gewoonte wordt het ding aan te slingeren. Met tablet is er nog enigszins alleen de actie als ik echt niet in slaap kan komen.
En ja hoor... Het is weer zo laat, iTV online via tablet ligt eruit.

Het is nu 0.26.

Telfort Webcare, komt u er maar innnnnnn!
Badge +7
We zien jullie verzoeken voor authenticatie binnenkomen en deze worden voor zover nu te zien is correct beantwoord aan het TV platform van KPN. Oorzaak is nog niet duidelijk dus onderzoek loopt nog. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
We zien jullie verzoeken voor authenticatie binnenkomen en deze worden voor zover nu te zien is correct beantwoord aan het TV platform van KPN. Oorzaak is nog niet duidelijk dus onderzoek loopt nog. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

Authenticiatie specifiek voor tablet/iTV online of algemeen, ook voor stream via tuner? Want die laatste loopt dus wel, dat is het probleem niet. Blijft specifiek op tablet een probleem en het is echt structureel. Voor zover ik weet zit er geen autoblock/restrictie aan de tijd dat m'n tablet op een stream kan ;-)

Als de tablet aanmelding/inlog op iTV online correct beantwoord wordt door het TV platform van KPN, dan is het vrij vaag hoe inlog toch niet tot stand komt. Ben benieuwd naar update binnen dit onderzoek!

Hugo

Is er al een update over het onderzoek? We zijn nu al een maand verder en het probleem is nog altijd niet opgelost.

Overdag werkt ITV op de desktop en via de iPad app prima. 's Nachts werkt inloggen wel. Abonnementsnummer en pincode wordt herkend, maar online itv kijken gaat niet. Ik krijg de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk." TV kijken via de decoder werkt wel en WIFI, internet, alles werkt, behalve dus tv kijken via de browser en apps. Het precieze tijdstip dat het niet meer werkt, kan ik niet zeggen, maar ergens tussen 1 en 3 uur gaat het ergens mis lijkt het. 
Badge +1
Je hebt de zoekfunctie van het forum goed gebruikt "wing" .
Maar die "maand verder" is een jaar geleden. :)

Hopelijk voor je pakt morgen Webcare dit topic weer op........
Je hebt de zoekfunctie van het forum goed gebruikt "wing" .
Maar die "maand verder" is een jaar geleden. :)

Hopelijk voor je pakt morgen Webcare dit topic weer op........

Oeps. :o Je hebt gelijk, had meerdere topics tegelijk open en niet gezien dat dit topic van een jaar geleden is.

Hoe dan ook. Dit topic komt het meest in de buurt van de problemen die sinds Pasen dit jaar ervaar met ITV 's nachts. Toevallig dat dit probleem vorig jaar ook ongeveer maart/april speelde? 

Nogmaals, het ligt niet aan internet, bekabeld of WIFI. Al het overige werkt namelijk wel. Overdag detecteerd de app en via de browser automatisch het abonnementsnummer en wordt automatisch ingelogd. 's Nachts niet. Maar ook na handmatig inloggen krijg je de genoemde melding. Programmagids werkt bijvoorbeeld wel. Dus authentificatie probleem is het ook niet, want dan zou inloggen ook een foutmelding moeten geven. Toch?
Badge +1
Zo gek ik de verwarring niet gezien de laatste regel in de post van Webcare op 15-03-2012.

Oorzaak is nog niet duidelijk dus onderzoek loopt nog. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Hugo

Je zou dan verwachten dat er nog een post volgt.....

Dus authentificatie probleem is het ook niet, want dan zou inloggen ook een foutmelding moeten geven. Toch?

Lijkt me ook!
Misschien kan morgen Webcare nog eens aanschuiven in dit topic voor de oplossing van je probleem 🙂
Ik heb de vergelijkbare klacht gevonden, waarvan ik eerst dacht dat die ook in dit topic stond. Zie 
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/geen-verbinding-uw-thuisnetwerk-25831/#post287591

Heb deze klacht ook. Vindt altijd plaats net na 24.00 (begin van de nacht) als ik die avond of middag er voor TV via laptop of tablet gekeken heb.
Zolang ik de verbinding niet verbreek blijft interactieve TV op tablet of laptop werken. Zodra ik op zo'n apparaat de applicatie stop en weer begin, werkt het niet meer. Krijg steeds de mededeling dat dat in moet inloggen (dat is eerder op de dag niet zo) en als ik inlog dat ik niet op mijn thuisnetwerk zit.

De gewonen TV blijft wel werken.

Sinds eind maart TV via TElfort.

Alles thuis al geprobeerd (modem resetten, opnieuw programmeren, settop box uitschakelen), helpt niet.

De oorzaak van de storing moet bij Telfort of een van haar providers liggen. Uitermate irritant omdat ik dit abonnement met name genomen heb op via Tablet of laptop TV te kunnen kijken. Ik heb al een vraag via mail gesteld. Hoop dat Telfort het probleem snel oplost, zo heb ik er vaak niks aan.

Lost Telfort het met een weekje niet op, dan ontbindt ik het contract wegens wanprestatie.

Ook afgelopen weekend speelde dit probleem. Het is niet een vaste tijd, maar wel na middernacht. Ik dacht eerst dat Telfort na Pasen elke nacht updates aan het doorvoeren is. Maar elke nacht sinds Pasen, zelfs in de weekends? Dus het zal wel iets anders zijn. Maar wat...?
Badge
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/MartsNewDump/Screenshot_2013-04-22-01-44-10_zps2a694245.png

Afgelopen nacht na 01.30 met niet kunnen slapen weer datzelfde geneuzel na lange tijd niet meer gekeken te hebben om die tijd.

Ben destijds nog eens door een Telfort belteam klantenservice figuur gebeld maar die had geen idee waar ik het eigenlijk over had, nadat ik dit op het forum was begonnen in deze thread. Hij zei heb je er nog steeds last van? Ik zei laatste keer toen ik keek wel. Eigenlijk nog geen antwoord hoe dit kwam en waarom het altijd 's nachts is.

Dus Henk of Hugo, misschien toch nog eens een aandachtspunt voor jullie om tot de bodem uit te zoeken. Hoe kan dit nu? De Telfort iTV tuner blijft wel gewoon werken, maar tablet app/op PC ligt het eruit. Gooit iemand automatisch de stroom van die server af rond 01.30?
Even voorstellen, een nieuwe telfort klant hier... in de postcode 8900 reeks. Afgelopen twee nachten heb ik precies dezelfde problemen gehad. Na een uurtje of 01:00 / 02:00 houdt de tv app (iphone) er mee op. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de afwikkeling van dit verhaal.

Een incident of structureel ?

Geen idee hoe het hier werkt met webcare ? of technische ondersteuning. Maar ik laat de melding hier toch maar even achter, er zijn dus meerdere met dit probleem.
Even voorstellen, een nieuwe telfort klant hier... in de postcode 8900 reeks. Afgelopen twee nachten heb ik precies dezelfde problemen gehad. Na een uurtje of 01:00 / 02:00 houdt de tv app (iphone) er mee op. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de afwikkeling van dit verhaal.

Een incident of structureel ?

Geen idee hoe het hier werkt met webcare ? of technische ondersteuning. Maar ik laat de melding hier toch maar even achter, er zijn dus meerdere met dit probleem.

Dit topic is vorig jaar gestart en het is al ruim 2400 keer bekeken. Lijkt me duidelijk voor Telfort dat het geen incident is. 

Ik heb Telfort pas enkele maanden. Voor het Paasweekend werkte het wel. Met Pasen lag het er helemaal uit (zie https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/itv-online-werkt-niet-33175/ ) en daarna is het elke nacht hetzelfde. Tussen 1 en 2 uur gaat ergens een knopje om ofzo. Maar niet bij mij thuis, dus Telfort, doe er *#(&$# wat aan!

Ik kijk minstens net zo vaak tv via de computer/app als via de tv. Als ik had geweten dat dit niet 24 uur per dag mogelijk was, was ik nooit overgestapt. En geen reactie via het forum, ben ik ook niet tevreden over. :mad:
Reputatie 8
Badge +18
Het is natuurlijk sneu dat tv kijken via pc niet doet wat men er van verwacht, echter het is niet een dienst waar men apart voor betaald bij Telfort het is een gratis mogelijkheid waarvan men gebruik gemaakt.
Het is natuurlijk sneu dat tv kijken via pc niet doet wat men er van verwacht, echter het is niet een dienst waar men apart voor betaald bij Telfort het is een gratis mogelijkheid waarvan men gebruik gemaakt.

Je hoeft er niet apart voor te betalen, maar dat wil niet zeggen dat het gratis is en je er niks van moet verwachten. Telfort adverteert ermee en het zit allemaal verwerkt in de prijs. Niks gratis. Anders kan iedere provider wel van alles beloven in haar advertenties en eronderuit komen onder de mom dat het "gratis" is.

Zie verder reactie van themart in topic https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/ineens-geen-itv-op-laptop-meer-33183/ Daar ben ik het grondig mee eens.

Toppie? ik vindt het niet meer dan normaal dat het werkt.

Wie niet..?
Maar vergeet niet dat deze iTV Online een gratis extra service is van Telfort.
De levering hiervan is geen onderdeel van de overeenkomst die een abonnee heeft met Telfort.
Ik las hier op het forum al dat mensen 'dreigden' met opzegging van hun abonnement maar dat kan dus niet om deze reden.

Toch is dat niet helemaal correct, ook al zal het geen onderdeel zijn van wat Telfort in een contract omschrijft.

Probleem voor Telfort is, dat er wel mee geadverteerd wordt. Als je ermee gaat adverteren, is het mede een (ver)koop argument. Als iets wordt aangeboden en de afnemer koopt op basis van iTV op tablet en computers (naast de Telfort tuner) en de provider blijft herhaaldelijk niet nakomen van een deel van het geadverteerde, is er volgens het Nederlands recht wel degelijk een tekortkoming in de nakoming van het aangebodene.

Zelfs als Telfort dit niet in het contract zou omschrijven, dan is er wel onder deze voorwendselen verkocht c.q. iTV in de markt gezet, waarop een consument zijn keuze heeft bepaald om te gaan afnemen. Deze consument kan vooraf niet zien dat iTV via tablet/computer geen daadwerkelijk onderdeel van het eind contract is.

Ofwel: indien een leverancier herhaaldelijk niet nakomt waarop de dienst is aangeboden ten tijde van (ver)koop, achteraf contractureel wel of geen onderdeel dan wel gratis of niet, doet niet terzake. Op basis hiervan kan een consument in theorie ontbinden. Deze ruimte geeft de Nederlandse wetgeving dus wel. Want de wet gaat nog steeds boven een contract dat een individuele organisatie opstelt.

Wel is er een bewijslast, je moet dus kunnen aangeven dat het bedrijf ermee geadverteerd heeft. Daarna kan je jezelf beroepen op een tekortkoming in de nakoming, eventueel los daarvan dwaling, misleiding en het zwaarste (dit is het in dit geval zeker niet maar goed het komt elders wel eens voor: bedrog).

Je kan het zeker wel dwaling noemen bij aankoop, aangezien je iets niet had afgenomen als je vooraf wist dat het niet (goed) zou werken. Misleiding is al een zwaardere term en lastig te bewijzen, aangezien Telfort opzettelijk dan zaken niet zou moeten uitvoeren, waar waarschijnlijk geen sprake van is.

Dat terzijde, ik moet zeggen dat ik tevreden ben over Telfort. Mijn tablet app heeft het eigenlijk altijd gedaan, alleen afgelopen paar dagen logde hij niet in. Vandaag wel weer zag ik. Computers idem. Werkt eigenlijk altijd. Ziggo tablet iTV app werkt op mijn tablet niet, dus ben aardig tevreden dat het met Telfort wel lukt.
Badge
Goed dat je die quote weer even geeft Wing, ik word moe van mensen (let wel: klanten van Telfort, geeneens Telfort zelf) die zeggen dat je niet mag verwachten dat de dienst het constant doet, zonder structureel gebrek tussen 01.00 en 02.00 AM en dan claimen dat het gratis is. Ofwel eigenlijk in de verdediging schieten voor Telfort. Doe dat 'es niet.

Niks is gratis. Ook de app/online TV dienst wordt uit de binnenkomende abonnementsgelden betaald. Voor de rest lees de quote.

En Henk/Hugo, kom er eens in en schijn jullie welbekende lichtje eens op de zaak, dat heeft al meerdere mistanden uit de wereld geholpen.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga dit nogmaals laten uitzoeken en kom hierop terug. Probleem is mij duidelijk maar mocht ik meer informatie nodig hebben, (technische details) kan ik deze bij jullie opvragen? :)

Henk
Badge
Ik ga dit nogmaals laten uitzoeken en kom hierop terug. Probleem is mij duidelijk maar mocht ik meer informatie nodig hebben, (technische details) kan ik deze bij jullie opvragen? :)

Henk

Dank Henk wederom, technische details etc kunnen we altijd geven. Maar samengevat:

TV via app op tablet of via URL op computer ligt er zo na 01.00 a 01.30 standaard uit en dan niet voor een paar minuten, maar echt een uur of mogelijk uren. De gewone iTV Motorola tuner doet het dan wel.

Vanzelfsprekend test ik niet elke avond/nacht zo laat dus kan lastig zeggen of het elke dag/nacht het geval is, maar elke keer dat ik zo laat wakker ben, knalt het signaal in de app op m'n tablet er wel uit voor zover ik me kan herinneren. En nadat het signaal eraf ligt, 'vraagt' de app ook om inlog gegevens/ze zijn niet automatisch meer ingevuld met abonneenummer en pincode zoals dit normaal wel automatisch gebeurd als je op een Telfort WiFi verbinding zit.

Rest van de dag nooit dit probleem. Ben benieuwd naar jouw bevindingen bij Telfort intern!
Idem als themart. Natuuurlijk werk ik graag mee om het probleem te fixen.  :)

Maar ik weet vrijwel zeker dat het niet iets technisch is aan de gebruikerskant. k wijzig 's nachts niks en gebruik ook na middernacht dezelfde app, browser, Silverlight, cookies en dergelijke precies als daarvoor. 

Ik gebruik het wel bijna elke nacht en sinds het Paasweekend speelt het probleem elke nacht, ook in het weekend. Niet op een vast tijdstip, maar begint ergens tussen 1:00 en 2:15. Vanaf welk moment het weer werkt, durf ik niet te zeggen, maar het ligt er dan inderdaad uren uit. 

(En de tv tuner blijft op standby i.t.t. Mink die het topic startte. :rolleyes: Maar dat zou sowieso geen invloed moeten hebben op kijken via de computer, toch?)

Reageer