beantwoord

Motorola VIP1963 op digitale aansluiting?

• 10 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een brief ontvangen i.v.m. overgang "oude" XMS aansluiting naar het nieuwe, digitale netwerk van Telfort. (Alles in 1).
Ik heb nu het Genexis glasvezel modem i.c.m. een Amino M532 Settopbox.

Vraag:
Met de nieuwe aansluiting(overgang) wordt er een nieuw glasvezel modem geïnstalleerd en tevens komt er een Experiabox + een Arcadyan of Arris settopbox bij.
Kan ik op de nieuwe situatie naast de Arcadyan of Arris, ook de Motorola VIP1963 als 2e tv aansluiting gebruiken? Of werkt deze niet op de nieuwe aansluiting?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 11 oktober 2018, 18:21

Hoi JohanB, ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn! We hebben een topic met een hele hoop informatie + vraag en antwoord over de overgang naar de nieuwe glasvezelverbinding. We doen ons best om het voor iedereen zo goed mogelijk aan te laten sluiten. Zo gauw je een brief krijgt met specifieke informatie en een datum voor de overgang, kan je online je pakket bekijken of je erover terug laten bellen voor hulp daarbij 🙂
Bekijk reactie

11 reacties

Badge +18
Voor een 2e tv moet je ook een 2e tv stream afnemen. Bij die 2e stream krijg je ook een 2e tv ontvanger in bruikleen.
Reputatie 1
Badge
Voor een 2e tv moet je ook een 2e tv stream afnemen. Bij die 2e stream krijg je ook een 2e tv ontvanger in bruikleen.

Dus als ik het goed begrijp klopt het eigenlijk Niet dat ik hetzelfde krijg na de overgang!
Bij XMS had /heb ik Alles in 1 met 2 decoders (incl. opnemen op HDD)
Na de overgang ben ik dus de 2e ontvanger + het HDD opnemen kwijt en moet ik dus € 10 meer gaan betalen om alsnog hetzelfde te hebben!?
Reputatie 8
Badge +17
Ais het goed is krijg je de 2e ontvanger het eerste jaar gratis, waar je dan wel om moet vragen als je gebeld wordt of zelf belt
Reputatie 1
Badge
Ais het goed is krijg je de 2e ontvanger het eerste jaar gratis, waar je dan wel om moet vragen als je gebeld wordt of zelf belt

Dus het is niet zomaar mogelijk, net zoals met de Amino decoder bij XMS, een 2e decoder via bv Marktplaats aan te schaffen en deze aan te sluiten?
De Amino haalt "gewoon" de abbo gegevens op online en werkt dan probleemloos.
In theorie zou dit niet moeten werken inderdaad.
Reputatie 8
Badge +17
Het gaat om de streams waarvoor je betaald 1 tv ontvanger van Telfort en een tweede 2e ontvanger heb je een 2e stream nodig waarvoor je moet betalen
Reputatie 1
Badge
Het gaat om de streams waarvoor je betaald 1 tv ontvanger van Telfort en een tweede 2e ontvanger heb je een 2e stream nodig waarvoor je moet betalen

Dat zou dus, technisch, moeten betekenen,dat, de ontvangers van Telfort, dedicated zijn. Dus m.b.v. een systeemcode ( S/N ! ) geregistreerd worden en een 2e ontvanger dus uniek aangemeld moeten worden.
Mijns inziens is er maar 1 stream op een huisaansluiting maar wordt een 2e apparaat als 2e stream gezien i.v.m. die toestelregistratie.
De Amino ontvangers zijn niet als zodanig in het systeem geregistreerd en kunnen dus probleemloos als een 2e of zelfs 3e ontvanger ingeplugd worden.

Kijk, en dat vind ik dus een beetje spijtig omdat ik nu, min of meer, verplicht over moet gaan stappen op het digitale systeem van Telfort, omdat ze, logischerwijs, het oude parallelsysteem van XMSnet willen afstoten, maar dat ik dan dus niet meer hetzelfde krijg.
Nu heb ik een Amino met HDD recorder maar om op het nieuwe digitale systeem moet ik dan ineens voor € 5 p/mnd online opnemen er bij gaan nemen.
Want ik heb begrepen, via andere topics op dit forum, dat de Motorola VIP 1963 met HDD niet meer ondersteund worden.
Of is dat niet zo?
p.s.
Op de Telfort site zie ik dat de VIP1963 nog gewoon vermeld staat in de lijst met bruikbare decoders!
Reputatie 3
In de situatie zoals t.s. nu heeft kon je de mediaboxen (Amino's) onderling wisselen m.a.w. was je klant bij Lijbrandt of XMS kon je hem zo gebruiken bij b.v. Vodafone welke de zelfde propositie gebruikte tot medio 2015.
Zelf had ik eerst Lijbrandt (nu Telfort) na een verhuizing naar Vodafone, mediabox natuurlijk gehouden en deze werkte gewoon op mijn Vodafone thuis, in de nieuwe situatie wordt er firmware van de provider in de box geplaatst en zijn ze niet meer uit wisselbaar.
De uitvoeringen met HDD worden inderdaad niet meer ondersteund. Op zich zijn de Amino's ook uniek door hun eigen mac adres.
Er zijn meerdere streams anders zou elk toestel hetzelfde beeld zien. Zo ook de Amino's ook daarmee heb je meerdere streams of kon jij er twee of meer tegelijk onafhankelijk aan hebben @JohanB
Reputatie 1
Badge
De uitvoeringen met HDD worden inderdaad niet meer ondersteund. Op zich zijn de Amino's ook uniek door hun eigen mac adres.
Er zijn meerdere streams anders zou elk toestel hetzelfde beeld zien. Zo ook de Amino's ook daarmee heb je meerdere streams of kon jij er twee of meer tegelijk onafhankelijk aan hebben @JohanB

Ja, ik had er 3 tegelijk actief, onafhankelijk!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi JohanB, ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn! We hebben een topic met een hele hoop informatie + vraag en antwoord over de overgang naar de nieuwe glasvezelverbinding. We doen ons best om het voor iedereen zo goed mogelijk aan te laten sluiten. Zo gauw je een brief krijgt met specifieke informatie en een datum voor de overgang, kan je online je pakket bekijken of je erover terug laten bellen voor hulp daarbij 🙂

Reageer