beantwoord

Motorola VIP1853 is erg gevoelig voor HF en loopt vaak vast

• 3 juli 2020
  • 28 reacties
  • 587 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo moderator,

Ik zit met een aantal problemen waarvoor ik een oplossing wil.

1. Ik ben (legaal) radiozendamateur (met een F licentie) en ondervind veel hinder van hoogfrequente instraling als ik op de kortegolf amateurbanden ga uitzenden. Zelfs met het laagste zendvermogen gaat de ontvanger haperen of slaat hij helemaal vast. Ik heb alle ontstoringsmogelijkheden op het apparaat al uitgevoerd maar niets helpt.
  2. Als mijn vrouw een opname heeft bekeken en ze wil terug naar normale ontvangst, dan weigert de ontvanger vaak dienst of reageert pas na enige minuten. Resetten is dan de oplossing maar is slechts tijdelijk een oplossing.
  3. Ik zou graag Netflix willen gaan kijken maar dat gaat niet met de VIP1853.

Ik ben benieuwd naar een oplossing.

Fokke Mooij (PA3BUX)
Breedenbroek

icon

Beste antwoord door Babylonia 4 juli 2020, 17:16

Oh, die Motorola had je al lang mogen inleveren voor een nieuwer type TV-ontvanger.
Zeker als je ook Netflix wilt bekijken, want dat gaat niet met die Motorola.
4K TV's geven ook problemen met die Motorola.

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
postcode / huisnr, klantnummer en op wiens naam het internetcontract staat.
Zodat Telfort weet om wie het gaat en vervanging snel geregeld kan worden.

Overigens geeft het geen uitsluitsel in de gevoeligheid van nieuwere type TV-ontvangers, voor hoogfrequente instraling. Het zijn plastic kastjes. En van de buitenkant is niet te zien, hoe goed of slecht de afscherming is geregeld tegen dit soort instraling.

Je zou er mogelijk een metalen kastje omheen kunnen zetten (Kooi van Faraday)?

Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8

Oh, die Motorola had je al lang mogen inleveren voor een nieuwer type TV-ontvanger.
Zeker als je ook Netflix wilt bekijken, want dat gaat niet met die Motorola.