beantwoord

Motorola VIP 1853 geeft steeds meer problemen

• 4 juli 2020
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Mijn tv-ontvanger (Motorola VIP1853) begint steeds meer problemen te vertonen. 

Steeds vaker meldingen dat de zender niet beschikbaar is, dat ik even moet zappen, wat dan niet helpt en daarom moet ik steeds vaker de ontvanger opnieuw opstarten.

Daarnaast duurt het tegenwoordig bijna een minuut voordat er beeld komt, terwijl het geluid er al wel is.

Een reset van de ontvanger heeft niks geholpen.

Misschien tijd om deze ontvanger te vervangen? Ik heb 'm minimaal al 7 jaar, misschien al wel 10.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 juli 2020, 09:50

Hoi @RnB400, de melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is komt meestal niet door de ontvanger zelf. De kabel waarmee de tv-ontvanger is aangesloten, daar zit ook geen switch of wat dan ook tussen? Op het moment dat je die melding krijgt, hoe doet het internet het dan? Blijft die wel stabiel?

Ik stuur je overigens wel meteen een nieuwe tv-ontvanger toe, de 1853 is al wat ouder en heeft niet alle opties die de nieuwere modellen hebben, zoals apps voor Netflix, YouTube en Amazon Prime. Die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je weten hoe het daarmee gaat?
De huidige ontvanger kan je daarna naar ons terugsturen.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Is de tv ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten

Reputatie 1
Badge

De tv ontvanger is bekabeld aangesloten, direct op de Experia Box V8, ethernet aansluiting 4.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @RnB400, de melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is komt meestal niet door de ontvanger zelf. De kabel waarmee de tv-ontvanger is aangesloten, daar zit ook geen switch of wat dan ook tussen? Op het moment dat je die melding krijgt, hoe doet het internet het dan? Blijft die wel stabiel?

Ik stuur je overigens wel meteen een nieuwe tv-ontvanger toe, de 1853 is al wat ouder en heeft niet alle opties die de nieuwere modellen hebben, zoals apps voor Netflix, YouTube en Amazon Prime. Die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je weten hoe het daarmee gaat?
De huidige ontvanger kan je daarna naar ons terugsturen.

Reputatie 1
Badge

Er is geen switch aanwezig, de ontvanger is rechtstreeks met de bijgeleverde utp-kabel aangesloten op het modem.

Ten tijde van een dergelijke melding geeft het internet geen problemen.

Bedankt alvast voor het toesturen van een nieuwe tv-ontvanger. Hopelijk zijn daarmee de problemen verholpen en kan ik weer zonder irritaties genieten van tv kijken.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is duidelijk, laten we de nieuwe ontvanger dan nu eerst even afwachten en kijken hoe het daarmee gaat. Het netwerkpoortje op de ontvanger kan bijvoorbeeld ook een rol hebben bij die melding. Ik wacht je bevindingen af :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @RnB400, ik zie dat de tv-ontvanger inmiddels is bezorgd. Heb je die al kunnen aansluiten? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Ik heb de nieuwe tv-ontvanger inmiddels aangesloten. Deze is vrijwel direct klaar voor gebruik als ik 'm uit standby haal en reageert een stuk sneller dan mijn oude.

Reputatie 8
Badge +11

Dat klinkt goed dus @RnB400, fijn dat het zoveel beter werkt :slight_smile:

Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer