beantwoord

Motorola tv-ontvanger vervangen

• 26 september 2020
  • 18 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 1

Beste @Jasper - Telfort,

Wij hebben momenteel nog dezelfde Motorola.

Zou je ons ook een nieuwe kunnen opsturen?

Groeten,

Koen

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 28 september 2020, 20:30

@Koen_Mulder Super, dankjewel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd! Je hebt 'm zo snel mogelijk in huis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt?

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Hoi Koen, Jasper heeft vakantie, vandaar dat ik op jouw vraag reageer. Om je goed te kunnen helpen en om het overzichtelijk te houden op het forum heb ik een eigen topic voor je aangemaakt.

Ik help je graag met het vervangen van jouw tv-ontvanger. Je hebt wel een klantnummer in je forumprofiel gezet, maar ik kan je gegevens gek genoeg niet vinden. Kan je je postcode en huisnummer er ook aan toevoegen? Laat je het weten wanneer je ze hebt ingevuld? Dan doe ik een nieuwe poging.

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort,

Dank voor je reactie. Ik heb zojuist mij adresgegevens toegevoegd. 
De klantgegevens heb ik vanuit de bankoverboeking gehaald. Wij staan onder Grotegoed in jullie systeem (de achternaam van mijn vrouw). 

Groeten,

Koen

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Super, dankjewel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd! Je hebt 'm zo snel mogelijk in huis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt?

Reputatie 1

Hallo @Alexandra - Telfort,

De volgende dag had ik hem in huis, erg snel dus, echt fijn!

Ik heb alles zojuist omgewisseld en de ontvanger aangesloten.

De eerste keer sprong de ontvanger van 75% naar geen signaal, ik heb even geduldig gewacht, maar helaas geen vorderingen.

Ik heb nog even getwijfeld of hij opeens naar een andere bron zou zijn gegaan, maar dat is niet het geval.

De tweede keer helaas hetzelfde bij 85% (zie bijgaande foto).

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?

Daarnaast is het wel een beetje een deceptie om een nieuwe ontvanger te krijgen en een leeg vakje te zien waar overduidelijk een afstandsbediening hoort te zitten. Ik moet nu de afstandsbediening uit 2012 gebruiken…………

Hoor graag of jullie een oplossing hebben voor het niet functioneren van de ontvanger!

Met vriendelijke groet,

Reputatie 8
Badge +18

Hoe is de tv ontvanger verbonden is dat via een Lan kabel of via een draadloze adapter

Voer in onderstaande link de onderste optie eens uit

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Reputatie 1

Beste @jimny 

De ontvanger is via een netwerkkabel verbonden aan de modem. 
Zodra ik de melding “geen signaal” krijg kan ik op elk knopje van de afstandsbediening drukken, maar de ontvanger reageert nergens op. 
Ik zie overigens wel een lampje op de ontvanger branden als ik een knop indruk op de afstandsbediening dus die herkent de afstandsbediening wel. 

Zelf heb ik het vermoeden dat er iets niet goed gaat met de software installeren o.i.d.

Reputatie 8
Badge +18

@Koen_Mulder in mijn vorige reactie staat een link waarmee je handmatig kunt kiezen om de ontvanger naar de fabrieksinstellingen te zettten en tevens de firmware opnieuw te laden, heb je dat al uitgevoerd ?

Reputatie 1

@jimny het is een gloednieuwe die ik net heb ontvangen. Het eerste wat deze doet is de laatste firmware downloaden toch?

Daarnaast vertelde ik al dat ik helemaal niets kan met de afstandsbediening dus ik denk niet dat het gaat werken!

Vanavond ben ik weer thuis, dan zal ik je lijstje eens proberen af te werken. 

Reputatie 8
Badge +18

@Koen_Mulder we wachten het af en je bent niet de eerste die dit overkomt,

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Fijn dat je de tv-ontvanger zo snel in huis had! Wel gek dat je deze foutmelding te zien kreeg. Zo te zien is de nieuwe tv-ontvanger inmiddels wel aangemeld bij jouw gegevens, dus dat lijkt goed. Is het inmiddels gelukt? Zo niet, dan raad ik je aan om de tips van jimny even te volgen. We horen graag of het is gelukt.

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort 

Gisteren toen ik de ontvanger aanzette kwam ik ineens in het aanmeldscherm. 
Hierna is het inderdaad gelukt. 

Je zou me nog wel erg gelukkig maken als ik een nieuwe afstandsbediening zou kunnen krijgen. 
Zal ik de oude, zodra ik de nieuwe heb gekregen, meesturen met de ontvanger?

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Koen_Mulder, dat is helemaal goed, en ik zorg dat er een afstandsbediening jouw kant op komt:slight_smile: . Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via de post thuis. Vergeet niet om de nieuwe afstandsbediening even in te stellen zo gauw je 'm hebt, dan werken ook meteen alle functies die via de tv lopen weer (zoals het volume).

Reputatie 1

Hi @Alexandra - Telfort 

Alles is gelukt, de oude ontvanger en afstandsbediening zijn weer op de weg terug. 

Nog even een andere vraag. Ik zou van jullie 2 WiFi versterkers en een nieuwe modem krijgen. Ik heb echter 3 versterkers ontvangen, maar geen modem……

Van de monteur die de glasvezel aansloot begreep ik echter dat er ook een andere modem komt als jullie overgaan naar KPN, klopt dat?

Ik hoor graag!

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Goedemorgen Koen, super! 

Dat is een goede vraag. Nee, het modem wordt niet standaard vervangen. Alleen als je nog een heel oud type hebt, zoals de ZyXEL, is daarop de uitzondering. Anders neem je je modem ‘mee’ naar KPN en blijft alles gewoon werken. Welk modem heb je? En is er iets mee aan de hand?

Reputatie 1

Er is in principe niets met het modem aan de hand, dit is mij echter toegezegd door een verkoopmedewerker. 
Momenteel heb ik een V8 modem welke vervangen zou worden door een V10. 

Groeten

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Fijn dat alles goed werkt. Modems worden eigenlijk niet vervangen als alles goed werkt, de Experia Box V8 is een veel gebruikt modem. Mocht je iets geks opmerken of als blijkt dat het modem niet goed meer werkt, dan zorgen we er natuurlijk voor dat je een nieuwe krijgt. 

Reputatie 1

Het gaat mij er niet zozeer om dat het huidige modem niet werkt. Dit was echter toegezegd als ik bij Telfort zou blijven in plaats van overstappen naar een andere provider. 
Ik denk echter dat er iets mis is gegaan om de bestelling omdat ik 3 WiFi versterkers heb ontvangen in plaats van 2 versterkers en een nieuwe modem.

Reputatie 8
Badge +11

@Koen_Mulder Ik snap wat je bedoelt. Het verandert voor mij de mogelijkheden alleen niet. Als het modem niet goed werkt of als er iets aan de hand is, dan kijken we er naar en kan wanneer nodig het modem vervangen worden. In plaats van het nieuwe modem heb je een extra versterker gekregen. Als je die aansluit bij de V8 neemt die de WiFi over en heb je een goed netwerk. Een V10 brengt daar geen verschil in.

Reageer