Motorola Tv-ontvanger loopt constant vast

• 5 mei 2013
  • 21 reacties
  • 7988 keer bekeken

Badge +1
Goedendag,

Ik heb sinds 03-05 interactieve tv. Het is vandaag door onszelf aangesloten volgens de instructies. Internet en bellen werkt perfect alleen de tv ontvanger niet.
Tijdens het installeren ging meerdere malen het beeld op zwart en was er geen leven meer in te krijgen. Dus zoals in de handleiding staat het kastje gereset. Daarna liep hij door tot aan het "abonnementsnummer ingave" beeld en liep daar net zo goed weer vast. Nu bij het "resetten" wil hij vaak niet eens opstarten, of als hij dat wel doet tot aan het eerste of tweede blokje in het beginscherm maar dan weer niks.

Het opnieuw installeren van de software nog niet geprobeerd, maar als hij vaak niet eens wil opstarten (groene lampje niet aan) kan ik dit niet eens proberen.
Wellicht een idee om een nieuwe kast te mogen ontvangen?

Groet,
E. de Zeeuw

21 reacties

Badge +2
Opnieuw installeren van de software wil wel eens helpen.
Als je het kastje uit zet, en daarna direct na het aansluiten het groene lampje op de modem indrukt, kan je kiezen voor software verwijderen, en daarna er opnieuw op zetten. Dat heeft bij mij ook geholpen!
Badge
Is 03-05 de daadwerkelijke opleverdatum die in de brief met pincode staat of... Heb je sinds die dag het pakket in huis?

Internet/telefonie werkt meestal direct, iTV opleverdatum ligt vaak tijdje na werken van de internetverbinding namelijk. En die werkt echt niet tot de aangegeven datum.

Sterker nog: mijn internetsignaal stond zelfs voor overgangsdatum er reeds op, iTV echt op de aangegeven datum, niet eerder.
Badge +1
@edezeeuw,

Welkom op het forum! Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer en 06-nummer kenbaar maken? Ik kan dan controleren wat er precies mis gaat.

Jeroen
Badge +1
@edezeeuw,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens, heb je de TV ontvanger aangesloten op ethernet poort-4 op het modem? Is de TV ontvanger op jouw TV aangesloten met de HDMI-kabel of met een scart-kabel? Kun je controleren of de TV op het juiste input-kanaal is ingesteld?

Jeroen
Badge +1
@Jeroen-Telfort,

De TV ontvanger is aangesloten op ethernet poort-4.  Op de tv met een scart kabel en de tv is ingesteld op het juiste input signaal.
Reputatie 8
Badge +10
[...] Op de tv met een scart kabel en de tv is ingesteld op het juiste input signaal.

Waarom met scart en niet met de bijgeleverde HDMI-kabel..?
Of heeft de TV geen HDMI-ingangen..?
Badge
[...] Op de tv met een scart kabel en de tv is ingesteld op het juiste input signaal.

Waarom met scart en niet met de bijgeleverde HDMI-kabel..?
Of heeft de TV geen HDMI-ingangen..?

Als iemand een scartkabel/poort gebruikt, ga ik er maar vanuit dat het een oude SDTV/grote bak is... Kan me niet voorstellen dat iemand een LCD/HDTV op scart gaat aansluiten. Toch?
Reputatie 8
Badge +10

Als iemand een scartkabel/poort gebruikt, ga ik er maar vanuit dat het een oude SDTV/grote bak is... Kan me niet voorstellen dat iemand een LCD/HDTV op scart gaat aansluiten. Toch?

Ehh, hij zou niet de eerste zijn bij wie ik dit tegenkom.
Sommige mensen herkennen de scartkabel als ze de doos openmaken en sluiten deze aan omdat 'dat altijd zo zat aangesloten'...
Dat dunne HDMI-kabeltje spreekt nog niet iedereen aan.

Maar edezeeuw zal het antwoord ongetwijfeld weten.
Badge +1
Ik weet wel degelijk wat het verschil is tussen hdmi en scart. Maar dat is nu niet het probleem en ook zeker niet interessant. Graag wil ik het contact met Jeroen voortzetten en graag niet van zulk soort reacties.

Bedankt

Ehh, hij zou niet de eerste zijn bij wie ik dit tegenkom.
Sommige mensen herkennen de scartkabel als ze de doos openmaken en sluiten deze aan omdat 'dat altijd zo zat aangesloten'...
Dat dunne HDMI-kabeltje spreekt nog niet iedereen aan.

Maar edezeeuw zal het antwoord ongetwijfeld weten.
Reputatie 8
Badge +10
Ik weet wel degelijk wat het verschil is tussen hdmi en scart. Maar dat is nu niet het probleem en ook zeker niet interessant. Graag wil ik het contact met Jeroen voortzetten en graag niet van zulk soort reacties.

Oh,mijn welgemeende excuses voor mijn oliedomme reactie, ik zal uwe hoogheid niet meer lastigvallen met mijn (eveneens goedbedoelde) reacties want dit is tenslotte geen openbaar forum waarop iedereen zomaar iets mag zeggen.
Reputatie 1
Badge +1

Oh,mijn welgemeende excuses voor mijn oliedomme reactie, ik zal uwe hoogheid niet meer lastigvallen met mijn (eveneens goedbedoelde) reacties want dit is tenslotte geen openbaar forum waarop iedereen zomaar iets mag zeggen.

Ach ja, er zijn meer mensen die jouw "geblaat" meer dan zat zijn waaronder ik.
En ben je trots op je "allesweter" badge Telfort topper?

Get a life.
Reputatie 8
Badge +10

Oke, aan jou dan ook mijn excuses voor het proberen te helpen van andere Telfortabonnees, ik kan er niks aan doen.
Jouw bijdrages aan dit forum zijn tenslotte allemaal 'pareltjes' nietwaar..?

Bedankt dat je me hier op wijst, ik heb even opgezocht waar die afbeeldinkjes eigenlijk voor staan.
Nu weet ik het dankzij jou... 😉
Reputatie 1
Badge +1
Ga lekker verder. 
Veel plezier. :D
Badge +2

Get a life.

Nogal onvriendelijk om iemand die je probeert te helpen zo te kijk te zetten.
Hij en anderen proberen mensen, omdat ze dat leuk/fijn vinden, te helpen. Je bevindt je op een openbaar forum, en anderen doen moeite om je te helpen. Zelfs als je vindt dat wat diegene vraagt/zegt, je niet verder helpt, is het een kleine moeite dat in beschaafde woorden duidelijk te maken. Er zijn genoeg mensen die door Enterprise of anderen met voldoening geholpen worden, dus waarom je nou iemand zwart maakt en het kwalijk neemt dat hij anderen probeert te helpen is mij een raadsel.

Dit staat nog los van het feit dat als je zoals jij doet 'claimt' dat er ook anderen zijn die zijn 'geblaat' meer dan zat zijn, je dit alleen zou kunnen weten als je net zoals hij ook veel op het forum aanwezig zou zijn. Anders is je bewering simpelweg op niks gebaseerd.

Last but not least; door mensen zoals Enterprise heeft Telfort webcare meer tijd over voor mensen zoals jij, waarbij de oplossing wellicht niet zo makkelijk is als het verschil tussen HDMI/Scart. Echter, juist omdat er ook mensen zijn die wel met zulke simpele vragen komen, en die door de hulp van oa Enterprise wel geholpen zijn, stelt ook Telfort webcare het niet op prijs dat hulpzoekenden zoals jij die hulpbiedende mede-forum gebruikers zo af branden. Kortom; nog los van dat je reactie totaal overtrokken is, kan je er ook nog eens mee bereiken dat je minder snel geholpen wordt.

Wellicht dus slim om in het vervolg eerst na te denken voordat je hulpbiedende mensen zo af blaft. 
Reputatie 1
Badge +1
Ja ja, hulp biedende mensen. 
Is je kabeltje goed?
Even je modem resetten.
DLM moet nog inregelen. enz. enz.

Wat ik vrijwel nooit hoor van de "superusers" is dat het wel eens kan liggen aan de infrastructuur die vaak meer dan 40 jaar oud is.

Nee nee, het ligt altijd aan de kant van de randapparatuur.

Maar goed, misschien moet ik maar weer opnieuw eens uitleggen wat de werkelijke bedoeling van dit forum is volgens Hugo de Vries in het youtube filmpje. Je kunt het overigens zien in het verborgen forum. Nadat het openbaar was  heb ik het in overleg met @Henk-Telfort daar laten plaatsen. Heb er nu spijt van.

Fijne avond:D
Badge +2
Ja ja, hulp biedende mensen. 
Is je kabeltje goed?
Even je modem resetten.
DLM moet nog inregelen. enz. enz.

Wat ik vrijwel nooit hoor van de "superusers" is dat het wel eens kan liggen aan de infrastructuur die vaak meer dan 40 jaar oud is.

Nee nee, het ligt altijd aan de kant van de randapparatuur.

Maar goed, misschien moet ik maar weer opnieuw eens uitleggen wat de werkelijke bedoeling van dit forum is volgens Hugo de Vries in het youtube filmpje. Je kunt het overigens zien in het verborgen forum. Nadat het openbaar was  heb ik het in overleg met @Henk-Telfort daar laten plaatsen. Heb er nu spijt van.

Fijne avond:D

Ik meen me nog wel iets van dat verhaal te herinneren. Het belangrijkste wat me daarvan bij gebleven is, is dat 1 zin totaal uit het verband werd gerukt en een nieuwe betekenis toegewezen kreeg. Bij alle telecom en ISP-providers  heeft het forum als doel om klanten een centraal punt te geven voor vragen, klachten, complimenten e.d. Op die manier kan je klanten op een centrale plek van dienst zijn, en voorkom dat je bepaalde vragen of klachten op het internet een eigen leven gaan leiden, of net zoals met dat filmpje gebeurde; totaal uit het verband worden gerukt.

Overigens is het uiteraard zeker waar dat de kabels soms van invoed kunnen zijn, maar in dat geval blijkt dat ook zodra de factor 'gebruiker'/klant is uitgesloten. Dan kan Telfort gericht op zoek naar wat er nog meer van invloed zou kunnen zijn, en zou het dan aan de kabels liggen, dan wordt dat verholpen. In de praktijk blijkt het echter ook zeer vaak aan de kabels in/rondom het huis te liggen. Om duidelijkheid te krijgen voor Telfort webcare enerzijds (maar dat is indirect, want het gaat om mede-forumgebruikers niet gelieerd aan Telfort), en anderzijds wellicht de vraagsteller al eerder van dienst te zijn, wordt er idd vaak gevraagd naar kabeltjes e.d. Heel vaak zit de oplossing hem in de makkelijkste dingen. Zo niet, dan blijkt dit vanzelf.

Fijne avond ook!
Reputatie 1
Badge +1
Gaan we weer.

Misschien moet je http://www.slideshare.net/inSided/september-2012-telfort-presentatie-tijdens-insided-event eens goed lezen.

Filmpje er dan ook nog maar bij. http://www.youtube.com/watch?v=S7_rULBXdpg

Maar goed, ik verwacht dat jij ook bij de "Zwitserse Garde" hoort met je "allesweter" badge. 
Badge +2
Gaan we weer.

Maar goed, ik verwacht dat jij ook bij de "Zwitserse Garde" hoort met je "allesweter badge". 

Ik zei je al dat ik nog weet waar het over ging, en dat je wat er geschreven/gesproken is uit het verband hebt gerukt. Ik kan e.e.a. nog eens lezen, en dan nogmaals tot dezelfde conclusie komen, maar dat heeft zo weinig nut.

Als je de badges 'leest' zie je wat ze in houden. Na 800 posts heb ik 2 badges verdient: 1 voor een profielfoto (hoe ik daar aan gekomen ben is me een raadsel, want ik heb er nooit 1 ingesteld) en 1 omdat ik een poll heb beantwoord (dus op een vraagstelling heb beantwoord wat voor mij van toepassing was). Wat dat met een Zwitserse Garde te maken zou moeten hebben, is mij een raadsel.  Ook de reden waarom je dit opnieuw weer ter sprake brengt is me onduidelijk. Ik dacht dat dit topic ging over het probleem van edezeeuw.
Reputatie 1
Badge +1
Klein citaat als je toch niet wilt lezen:

14. Activiteit op externe bronnen afgenomenSinds de start van webcare met focus op forum in 2009:  Van tientallen naar 3-5 klachten per maand op TROS Radar forum  Activiteit op telfort.gebruikers.eu binnen 2 maanden verplaatst naar Telfort forum  Sterke afname activiteit op kassa.vara.nl 

Tja conclusie, geen gezeur over Telfort op andere tv gerelateerde fora. Dat is de bedoeling. 

Ook de reden waarom je dit opnieuw weer ter sprake brengt is me onduidelijk. Ik dacht dat dit topic ging over het probleem van edezeeuw.

Ik ben het eens met edezeeuw over die onnodige reakties, en dat is het enige wat ik wou laten weten.
Zoals gewoonlijk mag dat niet want je mag schijnbaar op dit "openbare forum" niet je mening geven.
Gelijk valt dan de "Zwitserse Garde" over je heen.

Badge +2
Klein citaat als je toch niet wilt lezen:

14. Activiteit op externe bronnen afgenomenSinds de start van webcare met focus op forum in 2009:  Van tientallen naar 3-5 klachten per maand op TROS Radar forum  Activiteit op telfort.gebruikers.eu binnen 2 maanden verplaatst naar Telfort forum  Sterke afname activiteit op kassa.vara.nl 

Tja conclusie, geen gezeur over Telfort op andere tv gerelateerde fora. Dat is de bedoeling. 

Ook de reden waarom je dit opnieuw weer ter sprake brengt is me onduidelijk. Ik dacht dat dit topic ging over het probleem van edezeeuw.

Ik ben het eens met edezeeuw over die onnodige reakties, en dat is het enige wat ik wou laten weten.
Zoals gewoonlijk mag dat niet want je mag schijnbaar op dit "openbare forum" niet je mening geven.
Gelijk valt dan de "Zwitserse Garde" over je heen.

Als ik vond dat je je mening niet mocht geven had ik je geen fijne avond gewenst :)
Maar goed, ik ben dan ook geen lid van de Zwitserse Garde. Volgens mij vind je in/rondom Rome 😉
Badge +1
Goedendag,

Ik heb sinds 03-05 interactieve tv. Het is vandaag door onszelf aangesloten volgens de instructies. Internet en bellen werkt perfect alleen de tv ontvanger niet.
Tijdens het installeren ging meerdere malen het beeld op zwart en was er geen leven meer in te krijgen. Dus zoals in de handleiding staat het kastje gereset. Daarna liep hij door tot aan het "abonnementsnummer ingave" beeld en liep daar net zo goed weer vast. Nu bij het "resetten" wil hij vaak niet eens opstarten, of als hij dat wel doet tot aan het eerste of tweede blokje in het beginscherm maar dan weer niks.

Het opnieuw installeren van de software nog niet geprobeerd, maar als hij vaak niet eens wil opstarten (groene lampje niet aan) kan ik dit niet eens proberen.
Wellicht een idee om een nieuwe kast te mogen ontvangen?

Groet,
E. de Zeeuw

de resolutie 1080i op vast zetten ,   mijn zwager had ook  problemen met vastlopen , heeft ook al een tweede ontvanger gehad. na het vaststellen geen problemen meer.

Reageer