beantwoord

Motorola ontvanger

• 1 april 2015
  • 41 reacties
  • 1331 keer bekeken

De tv ontvanger heeft tot heden goed gewerkt maar toen ik deze opstarte begon deze opnieuw met installatie en blijft deze herstarten ondanks dat ik deze al een paar keer uit en aan heb gezet. Wat moet ik doen om deze weer werkend te krijgen.:?
icon

Beste antwoord door Michael 11 mei 2015, 09:09

@kuipe050,

Fijn dat er enigszins vooruitgang geboekt is. Indien het probleem zich 's avonds voordoet, wordt dit dan weer verholpen door heen en weer te zappen of moet je de ontvanger dan opnieuw opstarten om weer goed beeld te krijgen?

Michael
Bekijk reactie

41 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Bijzonder! Ik zie dat het gewoon zou moeten werken. Zou je het nog eens kunnen proberen?

Michael
Ik heb probleem met de servicedesk opgenomen. Als acties hebben we de router en de ontvanger herstart. Hierna werkte het weer naar behoren totdat de ontvanger weer uitgezet was. De ontvanger bleef weer aan het opstarten. Ik had geen zin om de router weer te resetten omdat er veel configuratie werkzaamheden aan zitten. Dus nu doet de TV het niet meer.:(
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Als de ontvanger uit zichzelf niet goed doorstart kan dit duiden op een defect. Maar om volledig uit te sluiten dat het modem ook doet wat het moet doen, wil ik jou vragen de ontvanger aan de sluiten op één van de vier andere ethernetpoorten.

Michael
@Michael,

Na het aanzetten van de ontvanger heeft deze even gewerkt totdat ik van zender wisselde, toen kwam er een zwart scherm.
Na herstart blijft de ontvanger in de opstartmodus hangen. Al met al een korte opleving.
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050

Heb je de ontvanger ook op 'n andere poort van het modem aangesloten?

Michael
@Michael,

Jazeker maar dat maakt geen verschil, dat geldt voor alle vier poorten.

Wim
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050

Wat vervelend! Maar, lang verhaal kort: ik stuur je een nieuwe, ander type ontvanger toe. Deze komt deze week nog bij jou aan.
Ik ben benieuwd of deze de problemen wegneemt. Indien je de nieuwe ontvanger binnen hebt, trek dan even aan de bel in een privébericht, dan zorg ik ervoor dat het na aansluiten gelijk goed kan werken. :)

Het huidige exemplaar mag je retour sturen aan het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Michael
@Michael,

De ontvanger heb ik ontvangen en aangesloten. Ik heb i.i.g ontvangst maar er zijn nog een 3-tal probleempjes. Deze heb ik in het privebericht doorgegeven.

Wim
@Michael,

We zijn nu bijna 2 weken verder en ik heb nog steeds geen fatsoenlijk beeld en geluid, mijn geduld met deze apperatuur begint op te raken, geen HD zenders, haperende beelden en geluid, en bij het wisselen van zenders duurt het tijden voordat beeld en geluid fatsoenlijk werken. Is het nog goed werkende te krijgen? :@

Wim
@Michael,

De servicedesk opnieuw gebeld en hoop dat de problemen zijn verholpen. :)

Wim
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Wat fijn! Ik wilde nét voor jou gaan kijken wat er precies aan de hand kon zijn. Is er verder nog iets wat ik voor je kan betekenen?

Michael
@Michael,

Nog 1 probleempje nl bij het wisselen van de zenders duurt het altijd even voordat het geluid goed is.Beeld is goed maar het geluid hapert een tijdje, de ene keer wat langer dan een andere keer maar moet om een of andere reden altijd op gang komen.
Wat kan hier de oorzeaak van zijn? :?

Wim
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Hoe heb je het geluid aangesloten? Met HDMI of SPDIF?

Michael
@Michael,

Met HDMI en met HDMI en spdif, beide manieren geen verschil.

Wim
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Bijzonder. Zou je het na opgeven van de abonnementsgegevens nog een kunnen proberen met uitsluitend SPDIF? :)

Michael
@Michael,

Dat werkt wel goed maar dan heb ik geen beeld zonder HDMI.

Wim
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Haha, natuurlijk! Ik bedoelde natuurlijk met beide, HDMI en SPDIF. Mijn fout, sorry. :)

Michael
@Michael,

Dat had ik, zoals eerder aangegeven, al uitgeprobeerd maar dat hielp niets. Standaard heb ik beide kabels aangesloten.

Wim
Reputatie 8
Badge +10

Dat had ik, zoals eerder aangegeven, al uitgeprobeerd maar dat hielp niets. Standaard heb ik beide kabels aangesloten.

Begrijp ik hieruit dat je beide kabels tussen de TV-ontvanger en de TV hebt aangesloten..?
De S/PDIF heeft dan geen toegevoegde waarde omdat de TV sowieso geen Dolby kan verwerken maar alleen stereo uit de twee speakers stuurt.
Bij gebruik van beide kabels worden ook twee audiosignalen naar de TV gestuurd en dat kan problemen geven.
Dit gaat overigens alleen op als de TV ook daadwerkelijk een S/PDIF IN ingang heeft, mijn Samsung TV heeft alleen een S/PDIF OUT.
S/PDIF is pas van waarde als deze wordt aangesloten op apparatuur die Dolby kan uitsturen, zoals een multimediaset of een soundbar.
Daarnaast wordt met HDMI uiteraard ook het geluid via de TV uitgestuurd dus waarom dubbelop..?

Aangezien met alleen een HDMI-kabel het probleem van het haperende geluid zich ook voordoet zou ik adviseren om deze kabel eens te vervangen voor een nieuwe en het dan nog eens te proberen met alleen de HDMI-kabel aangesloten.
HDMI-kabels (maar ook Toslink-S/PDIF) zijn overigens vrij gevoelig voor beschadigingen en ook storingsgevoelig.
Daarnaast is het bij Toslink zo dat de stekkers vrij stevig in de aansluiting gedrukt moeten worden tot je een klikje hoort.
@Michael,

De S/PDIF en HDMI kablels zijn aangesloten tussen een multimediaset van Harman Kardon en de tv ontvanger, De TV (Samsung smart tv) is met de multimediaset koppeld met een HDMI kabel. (HDMI arc). Dit zou zo moeten werken.
De HDMI kabel het ik al 2x vervangen.

Wim
Reputatie 8
Badge +10
Trial & error:

Haal de Harman Kardon er tussenuit en sluit alleen de HDMI-kabel aan tussen de TV-ontvanger en de TV.
Als het probleem zich dan niet voordoet dan kan je uitsluiten dat het aan de TV-ontvanger of aan het aangeleverde signaal ligt.
Reputatie 8
Badge +2
@kuipe050,

Dit zou inderdaad moeten werken. Alleen is het verstandig om de tip van Enterprise op te volgen. Mocht je dit hebben uitgesloten, trek dan even aan de bel, dan kijken we samen verder.
Het probleem is zeker niet onoplosbaar. :)

Michael
@Michael,

Dat werkt wel goed maar dan zou dit betekenen dat de tv ontvanger niet met een multimediaset werkt.
Het geluid van de tv is blikkerig daarom willen wij het geluid via de multimediaset en daar zit ook de blue ray speler in.
Reputatie 8
Badge +10

Dat werkt wel goed maar dan zou dit betekenen dat de tv ontvanger niet met een multimediaset werkt.

Het bevestigt in ieder geval mijn eerdere vermoeden dat het probleem dus niet in de TV-ontvanger of in het aangeleverde signaal zit.
Je moet het dus in de Harman Kardon zoeken of in de aansluitingen cq. kabels.

Het probleem *kan* veroorzaakt worden door de HDMI arc-kabel.
De TV-ontvanger kan wellicht niet goed overweg met het audio return channel, en dat is mogelijk op te lossen door twee aparte HDMI-kabels te gebruiken voor de TV en de Mediaspeler.
Alle combinaties HDMI kabels en aansluitingen geprobeerd zonder resultaat, beeld goed geluid niet, zelfs niet incombinatie met een S/PDIF kabel.
Conclusie: De TV ontvanger werkt niet met met een multimedia set.:(

Wim

Reageer