beantwoord

monteur van Guidion komt niet opdagen

• 1 juli 2019
  • 13 reacties
  • 331 keer bekeken

Ik zou vandaag tussen 16.00u-20.00u een monteur krijgen. Zie ik net om 13.50u op mijn mobiel dat Huis kon een sms gestuurd heeft en dat de monteur onverwachts niet komt. Ik heb gebeld met Guidion en zij plannen een nieuwe afspraak in. Mijn vader heeft dit begin mei ook gehad en heeft 3,5 dagen zonder Internet, tv en vaste telefoon gezeten. Ik ben bang dat het ook zo met mij gebeurd. Kan ik nog iets doen of kan Telfort hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door 0524542683 4 juli 2019, 12:34

Klopt alles werkt weer. Alleen heb ik nog een dvd recorder waarmee ik nog opnames maak van bijv. Het wk2019 voetbal voor vrouwen. Ik neem dan wedstrijd en op en kan ze later weer bekijken. Zo heb ik van wel 20 jaar veel voetbalwedstrijden van belangrijke toernooien. Het opnemen geeft op zich geen probleem, maar het branden op dvd word geblokkeerd. Dit zou eigenlijk niet mogen. Kan ik daar zelf iets aan doen door bepaalde instellingen te wijzigen? Graag een reactie
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @0524542683, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Ik lees dat er vandaag een monteur zou komen, alleen deze is afgezegd. Dat is balen, dat begrijp ik goed. Nu zie ik dat er al een nieuwe afspraak staat. Morgen tussen 16.00 en 20.00 uur komt de monteur. Fijn. Wil je laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Kan ik er vanuit gaan dat de monteur geweest is en dat alles werkt?
Klopt alles werkt weer. Alleen heb ik nog een dvd recorder waarmee ik nog opnames maak van bijv. Het wk2019 voetbal voor vrouwen. Ik neem dan wedstrijd en op en kan ze later weer bekijken. Zo heb ik van wel 20 jaar veel voetbalwedstrijden van belangrijke toernooien. Het opnemen geeft op zich geen probleem, maar het branden op dvd word geblokkeerd. Dit zou eigenlijk niet mogen. Kan ik daar zelf iets aan doen door bepaalde instellingen te wijzigen? Graag een reactie
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @0524542683 ,
Ik brandde vroeger ook veel op DVD en CD, was leuk om terug te kijken, maar door de nieuwe rechtenkwesties wordt dat steeds meer geblokkeerd. Er zijn trouwens ook geen DVD-recorders bij de speciaalzaken meer te koop, of het moet (heel) oude voorraad zijn.
Steeds meer kun je via je provider van alles in 'The cloud' bewaren, meestal maximaal 2 jaar, afhankelijk van je provider.
Op DVD branden is/wordt een afgelopen zaak vrees ik.😣
Reputatie 1
Bij mijn vader ging het ook niet door... Guidion monteur ziek. Dat was 24 juni. Telfort had de lijn al omgezet. Guidion komt vandaag pas (5 juli). Telefonisch kon er niets sneller. Bijna twee weken geen TV, internet en telefoon...
En, is die monteur nu wel geweest @telocho
Reputatie 1
Ja die is uiteindelijk geweest, in totaal is het 11 dagen geen signaal geworden.
Reputatie 8
Badge +11
Wat JanD zegt, daar moet ik mij bij aansluiten. Opnemen gaat in de cloud. Dit kan met het Opnemen Pakket. De opnames blijven dan een jaar zichtbaar.

@telocho, spijtig om te lezen dat het zo lang heeft geduurd en dat het zo gelopen is. Dit had niet mogen gebeuren, excuses. In ieder geval begrijp ik wel dat de monteur geweest is en alles werkend heeft achter gelaten. Dat is fijn. Mocht er nog wat zijn, laat het ons weten.
Beste Bart,
Kan ik deze opgenomen beelden ook Uit de cloud halen en deze zelf op mijn laptop bewaren?
Want ik ben verzamelaar van o.a. oude beelden van voetbalwedstrijden. Zo ook de finale wedstrijd van de oranje leeuwinnen in Frankrijk is over 10 jaar mooi om nog eens te zien. Wat de uitslag ook wordt. Graag een reactie hierop. Bvd
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @0524542683 , dat zal helaas niet gaan, net zoals je nu ook niet meer rechtstreeks van tv kunt opnemen.
Reputatie 1
Badge
Bij mijn vader ging het ook niet door... Guidion monteur ziek. Dat was 24 juni. Telfort had de lijn al omgezet. Guidion komt vandaag pas (5 juli). Telefonisch kon er niets sneller. Bijna twee weken geen TV, internet en telefoon...

TJa dat is gewoon bij guidion/ telfort hoor elke x de zelfde klachten waar ze nix aan doen schijt aan de klant hebben....
Ach, valt het hier nog wel mee, moet je eens bij die andere provider die met een T begint kijken, daar komt er gewoon geen afspraak op de afgesproken periode, maar kun je na afsluiten oude provider gewoon 3 tot 4 weken wachten op de eerste poging.
Reputatie 8
Badge +11
Helaas niet @0524542683. Hiervoor zijn geen mogelijkheden helaas zoals JanD ook aangeeft. 😞 Ik begrijp dat het een hele flinke domper is, ik had je ook graag voorzien van een ander antwoord, maar die kan ik je niet geven. Dit is hoe het werkt.

Reageer