beantwoord

Moedeloos van interactieve TV deel 2

  • 26 april 2016
  • 41 reacties
  • 1171 keer bekeken

Badge
@Stephen
Ik heb weer problemen met inter actieve TV, af gelopen vrijdag was de TV goed 1x stilstaand beeld gehad, zaterdag en zondag was het weer niet om aan te zien en te horen.
Maan en dinsdag ook weer grote problemen, weet nu niet meer wat ik moet doen,
icon

Beste antwoord door tarzey2014 17 mei 2016, 11:12

@tarzey2014,

Ik heb begrepen dat er morgenmiddag een monteur langskomt. Laat je dan even weten hoe het is gegaan?
Ik Krijg een nieuw modem, dus moet ik nog even wachten hoe de tv reageert,

maar in ieder geval bedankt
Tarzey

@Stephen, afgelopen zaterdag nieuw modem gekregen, ondanks dat toch nog regelmatig stilstaand beeld, vanochtend de settop weer opnieuw moeten opstarten, code 0341, daarna weer goed beeld, ik hoop dat het zo blijft, anders trek ik weer aan de bel
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden tarzey! So far so good?
Reputatie 1
Ik word er ook helemaal moedeloos van.
Zeer traag internet, televisie wat steeds vast loopt. Pauzeren wat soms niet werkt: ja werkt even en dan loopt het kastje vast en ben je alles kwijt. Televisie wat vaak stottert en de meest vreemde geluiden geeft.

Telfort doe hier iets aan want ik ben er klaar mee en sta op het punt om over te stappen !!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden tarzey! Hierbij sluit ik het topic maar mochten de problemen zich weer voordoen dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic.
Badge
Fred, ik heb hieronder een deel van een mail gekopieerd die ik een poos terug ontving in een e-mail discussie met Telfort.
Ik weet niet of de 35Mbit het getal is waar je op doelt.

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed.


Gr. Hans

Hoi Hans , is je beeld nog goed, bij mij is het niet om aan te zien, ben er klaar mee.
Ik ga morgen de satelliet boer bellen om mijn schotel uit te richten, en ik ga het ITV van telfort opzeggen,bijkomend voordeel ik heb een triple LNB dus ik kan ook kijken op 28.2 oost, kan ik formule 1 kijken op Channel 4 engelse zender.
Badge
Waar blijft het contact met telfort:@:?
Badge
@tarzey2014,

Ik heb begrepen dat er morgenmiddag een monteur langskomt. Laat je dan even weten hoe het is gegaan?
Ik Krijg een nieuw modem, dus moet ik nog even wachten hoe de tv reageert,

maar in ieder geval bedankt
Tarzey

@Stephen, afgelopen zaterdag nieuw modem gekregen, ondanks dat toch nog regelmatig stilstaand beeld, vanochtend de settop weer opnieuw moeten opstarten, code 0341, daarna weer goed beeld, ik hoop dat het zo blijft, anders trek ik weer aan de bel
Tarzey, het lijkt er op dat hetzelfde probleem dat een aantal mensen incl. mezelf parten speelt bij jou het meest hardnekkig is.
Van de anderen die hier eerder geklaagd hebben zie ik geen berichten meer.
Bij mij heb ik als ' oplossing ' onderstaand bericht ontvangen van Telfort :

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed. Om uw problemen op te lossen, verzoeken wij u onderstaande instructie te volgen.

1. Sluit het modem rechtstreeks aan op het hoofdaansluitpunt. Deze zit volgens ons systeem op een van de kamers (dus niet in de meterkast).
2. Vervang de DSL-kabel. Dit is de kabel die vanaf de DSL poort op uw modem naar het hoofdaansluitpunt loopt. Deze mag bij voorkeur niet langer zijn dan 1,5 meter.
3. Geef het modem een harde reset. Dit kunt u doen door een paperclip of tandenstoker 10 seconden in het resetgaatje te steken welke achterop het modem zit. Mocht u hierna een rood powerlampje krijgen, dient u de powerknop op de achterkant van het modem 2 keer in te drukken. Het powerlampje zal nu weer groen zijn en het modem start opnieuw op.

Bij mij is idd de modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten en praktisch gezien is dat ook niet echt mogelijk.
Echter sinds dit contact met Telfort is de storing niet meer opgetreden. 's Avonds gewoon goed beeld. Toeval ???
Ik wens jou in ieder geval een goede en snelle oplossing voor het probleem.
Ikzelf ben er nog niet helemaal gerust op, en zal zeker weer aankloppen als het probleem zich weer voordoet.

Gr. Hans
Badge
Tarzey, het lijkt er op dat hetzelfde probleem dat een aantal mensen incl. mezelf parten speelt bij jou het meest hardnekkig is.
Van de anderen die hier eerder geklaagd hebben zie ik geen berichten meer.
Bij mij heb ik als ' oplossing ' onderstaand bericht ontvangen van Telfort :

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed. Om uw problemen op te lossen, verzoeken wij u onderstaande instructie te volgen.

1. Sluit het modem rechtstreeks aan op het hoofdaansluitpunt. Deze zit volgens ons systeem op een van de kamers (dus niet in de meterkast).
2. Vervang de DSL-kabel. Dit is de kabel die vanaf de DSL poort op uw modem naar het hoofdaansluitpunt loopt. Deze mag bij voorkeur niet langer zijn dan 1,5 meter.
3. Geef het modem een harde reset. Dit kunt u doen door een paperclip of tandenstoker 10 seconden in het resetgaatje te steken welke achterop het modem zit. Mocht u hierna een rood powerlampje krijgen, dient u de powerknop op de achterkant van het modem 2 keer in te drukken. Het powerlampje zal nu weer groen zijn en het modem start opnieuw op.

Bij mij is idd de modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten en praktisch gezien is dat ook niet echt mogelijk.
Echter sinds dit contact met Telfort is de storing niet meer opgetreden. 's Avonds gewoon goed beeld. Toeval ???
Ik wens jou in ieder geval een goede en snelle oplossing voor het probleem.
Ikzelf ben er nog niet helemaal gerust op, en zal zeker weer aankloppen als het probleem zich weer voordoet.

Gr. Hans

Ik heb hier al een monteur gehad, mijn modem was ook niet direct op het ISRA punt aangesloten, toen met kunt en vliegwerk het modem rechtstreeks op het asra punt aangesloten geen verschil, wel een nieuwe experia modem gehad, eerste dag goed nu weer niet om aan te zien, ik over weeg mijn schotel weer te activeren
Ja, het gaat nog steeds goed. Ben toch ook wel al bezig geweest met de schotel. Heb 4 LNB's er op, maar heb alleen nog maar beeld op 28 oost. Misschien heb ik hier ook een expert voor nodig. Ik wacht nog even tot het weer wat minder zonnig is. Ik moet op een plat bitumen dak zijn en verbrand de voeten met dit weer.
Reputatie 8
Badge +16
@tarzey2014,

Wat jammer dat de problemen zich weer voordoen. Ik heb mijn collega's hierover op de hoogte gesteld. Zij nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

@bos34060,

Wat fijn dat Interactieve TV het weer doet. Mocht je nog steeds geen gebruik van vast bellen kunnen maken dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Badge
@tarzey2014,
@Stephen dat zouden ze afgelopen zaterdag ook al doen na telefonisch contact , maar zaterdag geen telf. erg vervelend zo langzamerhand.


Wat jammer dat de problemen zich weer voordoen. Ik heb mijn collega's hierover op de hoogte gesteld. Zij nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

@bos34060,

Wat fijn dat Interactieve TV het weer doet. Mocht je nog steeds geen gebruik van vast bellen kunnen maken dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Badge
@tarzey2014,
@Stephen dat zouden ze afgelopen zaterdag ook al doen na telefonisch contact , maar zaterdag geen telf. erg vervelend zo langzamerhand.


Wat jammer dat de problemen zich weer voordoen. Ik heb mijn collega's hierover op de hoogte gesteld. Zij nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

@bos34060,

Wat fijn dat Interactieve TV het weer doet. Mocht je nog steeds geen gebruik van vast bellen kunnen maken dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Tarzey, grappig dat je het over een schotel hebt. Ik heb toevallig net een nieuwe schotel met LNB's aangeschaft (oude was defect), en als alles geinstalleerd is en het werkt weer goed denk ik dat ik mijn CanalDigitaal recreatie abonnement maar omzet naar een volledig abonnement, en de TV uit het Telfort pakket haal.
Want als de problemen met Telfort TV toch weer de kop opsteken begrijp ik van jou dat een poging doen om de modem direct op de hoofdaansluiting te plaatsen toch waarschijnlijk geen resultaat geeft. En dan zijn de mogelijke oplossingen opgeraakt.

Gr. Hans
Badge
@tarzey2014,

Ik heb begrepen dat er morgenmiddag een monteur langskomt. Laat je dan even weten hoe het is gegaan?
Ik Krijg een nieuw modem, dus moet ik nog even wachten hoe de tv reageert,

maar in ieder geval bedankt
Tarzey
Reputatie 8
Badge +16
Beste tarzey, zou je voor de laatste keer nogmaals de kabels willen vervangen?
- UTP kabel
- HDMI kabel

Ik verneem graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo tarzey, wat vervelend dat de problemen zich weer voordoen. Ervaar je de problemen gewoon uit het niets bij live TV, of wanneer je gebruik maakt van live pauzeren, NPO gemist of opnames? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Hallo tarzey, wat vervelend dat de problemen zich weer voordoen. Ervaar je de problemen gewoon uit het niets bij live TV, of wanneer je gebruik maakt van live pauzeren, NPO gemist of opnames? In afwachting van jouw reactie.@ Stephen
De problemen ondervind ik uit het niets, en op live tv, en alleen maar 's avonds, ik ben nu thuis en heb tennis gekeken zonder problemen
Reputatie 1
Beste allen wij hebben nu ook al een maand problemen met tv kijken overdag gaat het prima maar rond 8 uur 's avonds begint het haperen van het beeld en het geluid dat een soort van kraakt. Vervolgens soms foutcode 303 geloof ik, herstart de modem en tv ontvanger soms wel 2 keer per dag. Vaak kunnen we rond 11 uur 's avonds alleen nog via netflix of de npo app. Iets afspelen op de tv wat dan gewoon te volgen is. Als dit bij het gewoon tv kijken gebeurd dan hebben wij hetzelfde gezeur wanneer we
Opnames terug kijken . Alsjeblieft los het op want het is verschrikkelijk irritant en zeker als het gebeurd wanneer jullie niet meer telefonisch te bereiken zijn. Hoop spoedig een reactie groetjes Nancy
Badge
Bedankt voor je reactie tarzey, kun je voor me bijhouden hoe laat de problemen beginnen en tot wanneer deze zich voordoen?
Hallo Stephen,

Daar ben ik weer, ITV is weer `dramatisch slecht, de eerste dagen na de nieuwe settopbox was het redelijk af en toe stilstaand beeld.
Maar gisteravond was het dusdanig slecht dat ik maar wat anders ben gaan doen.
Het vreemde is dat ik overdag een super beeld heb ( gister overdag tennis kunnen zonder ook maar 1 hapering), maar gisteravond rond 19.45 uur zat ik naar DLD 2 te kijken en toen begon het gedonder weer, de onderbrekingen waren te veel om bij te houden, rond 22.00 ben ik met mijn hond gaan lopen, de Settop uitgezet en bij terug komst ( half uur gelopen) weer aangezet en na 10 minuten begon het gedonder weer. toen de TV maar uitgezet en een CD beluisterd. Ik neem vandaag contact met een Satelliet boer om te vragen wat het kost om mijn schotel weer te activeren en aan te sluiten.
Want zo is Itv kijken niet leuk meer
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie tarzey, kun je voor me bijhouden hoe laat de problemen beginnen en tot wanneer deze zich voordoen?
Ik heb al bijna 4 jaar interactieve tv van Telfort. Altijd tevreden geweest tot 1 maand geleden. Elke keer wanneer ik naar mijn opnames of geplande opnames gaat loopt mijn tv ontvanger vast en start de tv ontvanger opnieuw op. Dit gebeurt nu zeker 3-4 keer per avond, om gek van te worden. Ik heb al alles geprobeerd. De stroom er af en opnieuw opstarten etc. Wie o wie heeft dezelfde klachten en kan mij helpen zonder dat zometeen al mijn opnames verdwenen zijn?
Tarzey, hierbij mijn ervaringen met de TV problemen van de afgelopen paar weken. Misschien heb je er iets aan.
Na contact met Telfort ging het weer even goed, zoals eerder gemeld. Maar dit was niet blijvend.
Omdat er bij mij verbouwd wordt moest er iemand in de kruipruimte zijn, waar ook de telefoonkabel loopt van het hoofdaansluitpunt naar het punt waar de modem zit aangesloten. Kennelijk is er toen iets gebeurd met de telefoon kabel, want het was weer mis, ook overdag deze keer.
Aangezien het geen optie is om door de kruipruimte een nieuwe kabel te trekken, heb ik de volgende oplossing uitgeprobeerd : normaal worden alleen de rode en blauwe draden gebruikt en zitten de oranje en witte loos. Deze worden alleen gebruikt als er een tweede telefoonnummer wordt aangevraagd op hetzelfde adres. Ik heb van de verbindingskabel tussen hoofdaansluitpunt en modem aansluitpunt de oranje draad in de rode gevlochten aan het uiteinde, en de witte in de blauwe, zodat ik als het ware een dubbel zo dikke kabel heb gecreeerd. Let op : deze zitten bij het hoofdaansluitpunt wel alleen aan de rode en blauwe verbonden, de oranje en witte zitten daar nog steeds loos, zoals het hoort.
Sinds ik dit gedaan heb werkt alles tot nu toe prima. Het lijkt er dus op dat de problemen toch te maken hadden met de lange telefoon verbindingskabel. Het gaat nu ongeveer een week goed.
Ik weet niet of jouw modem ook een eind van het hoofdaansluitpunt weg zit. Misschien zit daar ook een probleem.

Gr. Hans
Badge
Beste tarzey, zou je voor de laatste keer nogmaals de kabels willen vervangen?
- UTP kabel
- HDMI kabel

Ik verneem graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@ Stephen
Sorry voor de late reactie maar was niet thuis om het e.e.a. uit te proberen, ook omdat de klacht zich alleen 's avonds voordoet.
Ik heb het volgende gedaan UTP en HDMI kabel omgedraaid en de UTP kabel op een andere poort op het modem aangesloten, vooralsnog is het beeld goed.
Zodra er weer problemen mochten ontstaan, dan meldt ik mij weer

met vriendelijke groet,
Tarzey
Reputatie 8
Badge +16
@tarzey2014,

Ik kan begrijpen dat je er moedeloos van wordt. Doet dit probleem zich voor bij het starten of afspelen van opnames? In afwachting van jouw reactie.

@rkoene, @Marc-D

Er loopt hiervoor een verzamelticket. Ik heb jullie gegevens aan dit ticket toegevoegd. We doen er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Zodra er updates beschikbaar zijn zullen jullie per SMS op de hoogte worden gehouden. In de tussentijd kunnen jullie mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
@tarzey2014

Ik heb een ticket aangemaakt. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

@melankie,

Zou je de TV-ontvanger kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen? Op deze link wordt uitgelegd hoe je dit doet. Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen.

@Thomas81, @Nancyw,

Ik ontvang graag jullie naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik jullie verder van dienst.