beantwoord

Moedeloos van interactieve TV deel 2

• 26 april 2016
  • 41 reacties
  • 1171 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

41 reacties

Badge
Bedankt voor het melden tarzey! So far so good?
Goedemorgen Stephen,
Ben weer erg teleur gesteld in ITV van Telfort, na installatie van de experia box was tv kijken redelijk goed, alleen afgelopen weekend was het weer bar en boos tv niet om aan tezien stilstaan beeld volop, gisteravond maar geen tv meer gekeken, zaterdag heeft de settopbox een spontane reset gehad, het vreemde is overdag geen probleem met tv kijken, 's avonds na =/- 20.00 uur begint et weer, ik zou nu graag een goede oplossing willen

groet Tarzey
Tarzey, het lijkt er op dat hetzelfde probleem dat een aantal mensen incl. mezelf parten speelt bij jou het meest hardnekkig is.
Van de anderen die hier eerder geklaagd hebben zie ik geen berichten meer.
Bij mij heb ik als ' oplossing ' onderstaand bericht ontvangen van Telfort :

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed. Om uw problemen op te lossen, verzoeken wij u onderstaande instructie te volgen.

1. Sluit het modem rechtstreeks aan op het hoofdaansluitpunt. Deze zit volgens ons systeem op een van de kamers (dus niet in de meterkast).
2. Vervang de DSL-kabel. Dit is de kabel die vanaf de DSL poort op uw modem naar het hoofdaansluitpunt loopt. Deze mag bij voorkeur niet langer zijn dan 1,5 meter.
3. Geef het modem een harde reset. Dit kunt u doen door een paperclip of tandenstoker 10 seconden in het resetgaatje te steken welke achterop het modem zit. Mocht u hierna een rood powerlampje krijgen, dient u de powerknop op de achterkant van het modem 2 keer in te drukken. Het powerlampje zal nu weer groen zijn en het modem start opnieuw op.

Bij mij is idd de modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten en praktisch gezien is dat ook niet echt mogelijk.
Echter sinds dit contact met Telfort is de storing niet meer opgetreden. 's Avonds gewoon goed beeld. Toeval ???
Ik wens jou in ieder geval een goede en snelle oplossing voor het probleem.
Ikzelf ben er nog niet helemaal gerust op, en zal zeker weer aankloppen als het probleem zich weer voordoet.

Gr. Hans
Badge
Tarzey, het lijkt er op dat hetzelfde probleem dat een aantal mensen incl. mezelf parten speelt bij jou het meest hardnekkig is.
Van de anderen die hier eerder geklaagd hebben zie ik geen berichten meer.
Bij mij heb ik als ' oplossing ' onderstaand bericht ontvangen van Telfort :

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed. Om uw problemen op te lossen, verzoeken wij u onderstaande instructie te volgen.

1. Sluit het modem rechtstreeks aan op het hoofdaansluitpunt. Deze zit volgens ons systeem op een van de kamers (dus niet in de meterkast).
2. Vervang de DSL-kabel. Dit is de kabel die vanaf de DSL poort op uw modem naar het hoofdaansluitpunt loopt. Deze mag bij voorkeur niet langer zijn dan 1,5 meter.
3. Geef het modem een harde reset. Dit kunt u doen door een paperclip of tandenstoker 10 seconden in het resetgaatje te steken welke achterop het modem zit. Mocht u hierna een rood powerlampje krijgen, dient u de powerknop op de achterkant van het modem 2 keer in te drukken. Het powerlampje zal nu weer groen zijn en het modem start opnieuw op.

Bij mij is idd de modem niet op het hoofdaansluitpunt aangesloten en praktisch gezien is dat ook niet echt mogelijk.
Echter sinds dit contact met Telfort is de storing niet meer opgetreden. 's Avonds gewoon goed beeld. Toeval ???
Ik wens jou in ieder geval een goede en snelle oplossing voor het probleem.
Ikzelf ben er nog niet helemaal gerust op, en zal zeker weer aankloppen als het probleem zich weer voordoet.

Gr. Hans

Ik heb hier al een monteur gehad, mijn modem was ook niet direct op het ISRA punt aangesloten, toen met kunt en vliegwerk het modem rechtstreeks op het asra punt aangesloten geen verschil, wel een nieuwe experia modem gehad, eerste dag goed nu weer niet om aan te zien, ik over weeg mijn schotel weer te activeren
Tarzey, grappig dat je het over een schotel hebt. Ik heb toevallig net een nieuwe schotel met LNB's aangeschaft (oude was defect), en als alles geinstalleerd is en het werkt weer goed denk ik dat ik mijn CanalDigitaal recreatie abonnement maar omzet naar een volledig abonnement, en de TV uit het Telfort pakket haal.
Want als de problemen met Telfort TV toch weer de kop opsteken begrijp ik van jou dat een poging doen om de modem direct op de hoofdaansluiting te plaatsen toch waarschijnlijk geen resultaat geeft. En dan zijn de mogelijke oplossingen opgeraakt.

Gr. Hans
Reputatie 8
Badge +16
Hallo tarzey, wat vervelend dat de problemen zich weer voordoen. Ervaar je de problemen gewoon uit het niets bij live TV, of wanneer je gebruik maakt van live pauzeren, NPO gemist of opnames? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Hallo tarzey, wat vervelend dat de problemen zich weer voordoen. Ervaar je de problemen gewoon uit het niets bij live TV, of wanneer je gebruik maakt van live pauzeren, NPO gemist of opnames? In afwachting van jouw reactie.@ Stephen
De problemen ondervind ik uit het niets, en op live tv, en alleen maar 's avonds, ik ben nu thuis en heb tennis gekeken zonder problemen
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie tarzey, kun je voor me bijhouden hoe laat de problemen beginnen en tot wanneer deze zich voordoen?
Badge
Bedankt voor je reactie tarzey, kun je voor me bijhouden hoe laat de problemen beginnen en tot wanneer deze zich voordoen?
Hallo Stephen,

Daar ben ik weer, ITV is weer `dramatisch slecht, de eerste dagen na de nieuwe settopbox was het redelijk af en toe stilstaand beeld.
Maar gisteravond was het dusdanig slecht dat ik maar wat anders ben gaan doen.
Het vreemde is dat ik overdag een super beeld heb ( gister overdag tennis kunnen zonder ook maar 1 hapering), maar gisteravond rond 19.45 uur zat ik naar DLD 2 te kijken en toen begon het gedonder weer, de onderbrekingen waren te veel om bij te houden, rond 22.00 ben ik met mijn hond gaan lopen, de Settop uitgezet en bij terug komst ( half uur gelopen) weer aangezet en na 10 minuten begon het gedonder weer. toen de TV maar uitgezet en een CD beluisterd. Ik neem vandaag contact met een Satelliet boer om te vragen wat het kost om mijn schotel weer te activeren en aan te sluiten.
Want zo is Itv kijken niet leuk meer
Tarzey, hierbij mijn ervaringen met de TV problemen van de afgelopen paar weken. Misschien heb je er iets aan.
Na contact met Telfort ging het weer even goed, zoals eerder gemeld. Maar dit was niet blijvend.
Omdat er bij mij verbouwd wordt moest er iemand in de kruipruimte zijn, waar ook de telefoonkabel loopt van het hoofdaansluitpunt naar het punt waar de modem zit aangesloten. Kennelijk is er toen iets gebeurd met de telefoon kabel, want het was weer mis, ook overdag deze keer.
Aangezien het geen optie is om door de kruipruimte een nieuwe kabel te trekken, heb ik de volgende oplossing uitgeprobeerd : normaal worden alleen de rode en blauwe draden gebruikt en zitten de oranje en witte loos. Deze worden alleen gebruikt als er een tweede telefoonnummer wordt aangevraagd op hetzelfde adres. Ik heb van de verbindingskabel tussen hoofdaansluitpunt en modem aansluitpunt de oranje draad in de rode gevlochten aan het uiteinde, en de witte in de blauwe, zodat ik als het ware een dubbel zo dikke kabel heb gecreeerd. Let op : deze zitten bij het hoofdaansluitpunt wel alleen aan de rode en blauwe verbonden, de oranje en witte zitten daar nog steeds loos, zoals het hoort.
Sinds ik dit gedaan heb werkt alles tot nu toe prima. Het lijkt er dus op dat de problemen toch te maken hadden met de lange telefoon verbindingskabel. Het gaat nu ongeveer een week goed.
Ik weet niet of jouw modem ook een eind van het hoofdaansluitpunt weg zit. Misschien zit daar ook een probleem.

Gr. Hans
Badge
Tarzey, hierbij mijn ervaringen met de TV problemen van de afgelopen paar weken. Misschien heb je er iets aan.
Na contact met Telfort ging het weer even goed, zoals eerder gemeld. Maar dit was niet blijvend.
Omdat er bij mij verbouwd wordt moest er iemand in de kruipruimte zijn, waar ook de telefoonkabel loopt van het hoofdaansluitpunt naar het punt waar de modem zit aangesloten. Kennelijk is er toen iets gebeurd met de telefoon kabel, want het was weer mis, ook overdag deze keer.
Aangezien het geen optie is om door de kruipruimte een nieuwe kabel te trekken, heb ik de volgende oplossing uitgeprobeerd : normaal worden alleen de rode en blauwe draden gebruikt en zitten de oranje en witte loos. Deze worden alleen gebruikt als er een tweede telefoonnummer wordt aangevraagd op hetzelfde adres. Ik heb van de verbindingskabel tussen hoofdaansluitpunt en modem aansluitpunt de oranje draad in de rode gevlochten aan het uiteinde, en de witte in de blauwe, zodat ik als het ware een dubbel zo dikke kabel heb gecreeerd. Let op : deze zitten bij het hoofdaansluitpunt wel alleen aan de rode en blauwe verbonden, de oranje en witte zitten daar nog steeds loos, zoals het hoort.
Sinds ik dit gedaan heb werkt alles tot nu toe prima. Het lijkt er dus op dat de problemen toch te maken hadden met de lange telefoon verbindingskabel. Het gaat nu ongeveer een week goed.
Ik weet niet of jouw modem ook een eind van het hoofdaansluitpunt weg zit. Misschien zit daar ook een probleem.

Gr. Hans

hallo hans
Ik heb al een monteur over de vloer gehad, deze kon niets vinden, want de problemen beginnen meestal rond 20.00 uur, vanavond tot een 22.00 tv kijken zonder storingen, nu af en toe stilstaand beeld, welke internet snelheid heb jij,

grtz Fred (tarzey)
Fred, ik heb hieronder een deel van een mail gekopieerd die ik een poos terug ontving in een e-mail discussie met Telfort.
Ik weet niet of de 35Mbit het getal is waar je op doelt.

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed.

De problemen die je beschrijft heb ik ook precies gehad, altijd 's avonds van ca 20 tot ca 23 u.

Gr. Hans
Badge
Fred, ik heb hieronder een deel van een mail gekopieerd die ik een poos terug ontving in een e-mail discussie met Telfort.
Ik weet niet of de 35Mbit het getal is waar je op doelt.

Wij hebben uw verbinding in ons systeem gecontroleerd. Hieruit kwam naar voren dat er een behoorlijke ruis op de lijn achter het hoofdaansluitpunt zit. De snelheid van uw verbinding is wel in orde. Deze traint in op 35Mbit. De oorzaak van ruis kan de DSL-kabel zijn die langzaam defect aan het gaan is. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat u het modem niet op het hoofdaansluitpunt heeft aangesloten waardoor er signaalverlies optreed.

Gr. Hans

Hoi Hans , is je beeld nog goed, bij mij is het niet om aan te zien, ben er klaar mee.
Ik ga morgen de satelliet boer bellen om mijn schotel uit te richten, en ik ga het ITV van telfort opzeggen,bijkomend voordeel ik heb een triple LNB dus ik kan ook kijken op 28.2 oost, kan ik formule 1 kijken op Channel 4 engelse zender.
Ja, het gaat nog steeds goed. Ben toch ook wel al bezig geweest met de schotel. Heb 4 LNB's er op, maar heb alleen nog maar beeld op 28 oost. Misschien heb ik hier ook een expert voor nodig. Ik wacht nog even tot het weer wat minder zonnig is. Ik moet op een plat bitumen dak zijn en verbrand de voeten met dit weer.
Reputatie 8
Badge +16
Beste tarzey, zou je voor de laatste keer nogmaals de kabels willen vervangen?
- UTP kabel
- HDMI kabel

Ik verneem graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Badge
Beste tarzey, zou je voor de laatste keer nogmaals de kabels willen vervangen?
- UTP kabel
- HDMI kabel

Ik verneem graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@ Stephen
Sorry voor de late reactie maar was niet thuis om het e.e.a. uit te proberen, ook omdat de klacht zich alleen 's avonds voordoet.
Ik heb het volgende gedaan UTP en HDMI kabel omgedraaid en de UTP kabel op een andere poort op het modem aangesloten, vooralsnog is het beeld goed.
Zodra er weer problemen mochten ontstaan, dan meldt ik mij weer

met vriendelijke groet,
Tarzey
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden tarzey! Hierbij sluit ik het topic maar mochten de problemen zich weer voordoen dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic.