Modem P-2812HNU

• 21 februari 2012
  • 7 reacties
  • 2110 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb onlangs interactieve TV besteld en volgens mij krijg ik dan en nieuw modem model P-2812HNU.
Deze heeft een wireless 802.11n protocol. tot 300Mbps, kun je deze gebruiken voor interactieve TV?
Ik wil dan aan de TV kant een linksys zetten die ook 300Mbps aan kan.

7 reacties

Badge +4
Nee, de tv-decoder moet met een netwerkkabel worden aangesloten op het modem. Je kan natuurlijk wel een DVS (via lichtnet) of een wifi-connectie ertussen zetten, maar dus niet op de 'normale' manier.
Reputatie 1
Badge
Ik wil dus beide routers op bridge mode hebben staan v.w.b. de Wifi.
Dus draadloos vanaf het modem/router naar een linksys en deze met een UTP naar de ontvanger.
(bijv Linksys E1200)
Badge +4
De wifi van het modem gaat hoe dan ook geen tv-signaal uit komen. Je moet dan dus vanaf poort 4 van modem een utp naar een wifi-apparaat, een 2e wifi-apparaat verbinden met het 1e wifi-apparaat en daarop weer een kabel naar de tv-decoder. Vraag is alleen of er genoeg bandbreedte overblijft (afhankelijk van de afstand enzo), maar daar kom je alleen achter door te testen 🙂
Reputatie 1
Badge
Heb je een punt, niet aan gedacht dat poort 4 voor de verbinding is.
Wordt het dus toch 2x boren en kabels onder de vloer leggen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Badge +4
Je hebt dus ook setjes die een netwerkverbinding via het stopcontact kunnen doen hè, scheelt je kabels leggen etc.
Badge
Als het mogelijk is leg ik persoonlijk liever kabels. 😎
Reputatie 1
Badge
Ik ga voor de kabels, ik heb 3 fasen thuis, anders moet ik geheid dit gaan aanpassen en ik vind de lan via power niet stabiel genoeg, ik lees hiervoor teveel problemen.

Reageer