beantwoord

modem en tv ontvanger stuk

• 17 november 2015
  • 11 reacties
  • 253 keer bekeken

Mijn beide tvs wilde niet meer verder opstarten dan het opstartscherm van de tv ontvangers. 'Even geduld aub' blijft in het scherm staan. Hier ben ik dus de hele avond mee bezig geweest! Ik heb de modem tig keer opgestart stekkers eruit 20 sec tot aan zelfs een half uur.. alles geprobeerd wat je maar kunt bedenken.. nu heb ik de modem ook gereset en nu brand het power lampje rood. Denk dat de modem stuk is?? hetzelfde geldt voor een van de tv ontvangers. Er is een stukje van de adapter in blijven zitten. Graag ontvang ik een nieuwe modem en tv ontvanger.
icon

Beste antwoord door Stephen 21 november 2015, 15:41

Hallo Marcella, excuses voor de late reactie. Mijn collega's hebben aangegeven dat zij een belpoging hebben gewaagd. Een nieuwe TV-ontvanger is gisteren verzonden. Deze ontvang je na het weekend. Ik verneem dan graag van je hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
nu heb ik de modem ook gereset en nu brand het power lampje rood. Denk dat de modem stuk is??
Dat kan voorkomen na een fabrieksreset. In dat geval even de stroom eraf en weer aanzetten, is het powerlampje weer groen.

Maar omdat de modem met een rood lampje dus niet "klaar" is of goed is opgestart om data door te geven, zal de TV set-up box dus verder ook niets doen.
- Dus eerste modem netjes laten opstarten.
- Daarna de TV set-up box.
Dankje voor de reactie, ik heb de stroom al al meerdere keren afgehaald het lampje blijft rood.. er veranderd niks. De tv ontvanger daar weet ik zeker van dat deze kapot is aangezien het een stukje van de stekker van de adapter in de ontvanger is achtergebleven. Zowel de adapter als de ontvanger zijn kapot.
Reputatie 8
Tja. als er stukjes van adapters achterblijven lijken me de aansluitingen inderdaad kapot.
Sorry, niet goed gelezen dat er een stukje vanaf was.
Geeft niet kan gebeuren. Maar dat staat los van de modem die hoort het gewoon te doen helaas is dit niet het geval. Maar bedankt voor het meedenken.
Reputatie 8
Ik neem aan dat het om de Experiabox V8 gaat? (Andere modellen werken op vergelijkbare wijze).

Bij een fabrieksreset van het modem druk je met een omgebogen paperclip zodanig lang continu vast dat je de groene lampjes achter van aangesloten UTP-kabels net een keertje uit ziet gaan na pakweg 10 seconden. Pas dan laat je de reset met paperclip los.

In die gevallen dat het powerlampje voorop dan (opnieuw) rood gaat branden in plaats van groen druk je de witte powerknop achterop het modem naast het stekkertje van de voeding gewoon een keertje uit en weer in. Als het goed is start dan de modem opnieuw op, maar gaat het groene powerlampje branden. Daarna wacht je af tot de rest van de lampjes aan gaat.

http://forum.kpn.com/t5/Internet/port-forwarden-experiabox-v8/td-p/260461
Dankje ook die optie heb ik al uit de trucsndoos gehaald. maar de modem is defect er word een nieuwe opgestuurd.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcella, wat vervelend dat de apparatuur defect is. Je geeft aan dat je een nieuw modem van ons ontvangt. Krijg je daarbij dan ook een nieuwe TV-ontvanger? In afwachting van jouw reactie.
Hoi Stephen, ik heb vanmorgen gebeld maar uw collega kreeg degene die over de tv ontvanger ging niet te pakken. Er zou terug gebeld worden maar nog niks vernomen.
Aangezien ik nog steeds niet terug gebeld ben en hier ook geen reactie terug komt van telfort. Nogmaals ik wil graag een nieuwe tv ontvanger ontvangen. Steeds met telfort 0900 bellen begint me te duur te worden. Bij voorbaat dank.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcella, excuses voor de late reactie. Mijn collega's hebben aangegeven dat zij een belpoging hebben gewaagd. Een nieuwe TV-ontvanger is gisteren verzonden. Deze ontvang je na het weekend. Ik verneem dan graag van je hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert.
Oke helemaal top! Dankjewel