modem defect?

• 29 maart 2014
  • 10 reacties
  • 657 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Na een slechte start met internet, lijkt er ook nog iets mis te zijn met het modem/TV ontvanger.

- tv en ontvanger aangesloten volgens boekje, maar geen signaal op poort 4

in het modem de tv op poort 3 gezet, hierop krijg ik wel signaal. 

MAAR: ik krijg alleen signaal als ik de ethernetkabel halverwege de poort in het modem doe......als ik het stekkertje er helemaal in doe...gaat het lampje weer uit en  valt het signaal weg

Heb nog een andere ethernetkabel geprobeerd, maar hier krijg ik helemaal geen signaal op.

Zou het kunnen dat het modem defect is, wat ik hier vaak lees op het forum?
zoja, dan ontvang ik graag spoedig een nieuw modem.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Reset je modem eens d.m.v. met puntig voorwerp achterin het kleine gaatje te drukken gedurende 25 sec.
Reputatie 8
Badge +16
En je gebruikt de witte meegeleverde netwerkkabel voor je ITV?
Reputatie 1
reset had ik al geprobeerd, geen resultaat

de meegeleverde witte/met gele stekkers kabel, doet helemaal niks.
met een andere ethernetkabel krijg ik alleen signaal zoals in starttopic beschreven
Reputatie 8
Badge +16
Ik vraag dit bewust, aangezien sommige mensen een netwerkkabel nog wel eens verwaren met een telefoonkabel.
Begrijp me met de volgende vraag niet verkeerd,
Ik wil hier niet mee zeggen dat dit bij jouw ook het geval is maar de stekker dikte en breedte van "die andere ethernetkabel" zoals jij het noemt is gelijk aan de meegeleverde witte kabel?
Reputatie 8
Badge +18
Kun je iTv al ontvangen op je pc cq tablet met de telfort apps en heb je de brief al binnen wanneer iTv wordt opgeleverd met daarin abonneenummer en pincode
Reputatie 1
Ik vraag dit bewust, aangezien sommige mensen een netwerkkabel nog wel eens verwaren met een telefoonkabel.
Begrijp me met de volgende vraag niet verkeerd,
Ik wil hier niet mee zeggen dat dit bij jouw ook het geval is maar de stekker dikte en breedte van "die andere ethernetkabel" zoals jij het noemt is gelijk aan de meegeleverde witte kabel?

nou helaas, zo simpel zit het hier niet......het verschil tussen een internet en telefoonkabel is mij wel duidelijk :p 

Ik wacht wel even op iemand van telfort webcare die maandag even wil reagearen.....
Reputatie 1
helaas nog geen reactie van Telfort ontvangen.....😕
Reputatie 1
helaas nog geen reactie van Telfort ontvangen.....😕

en nog steeds geen reactie van TELFORT :mad:
Reputatie 8
Badge +16
Heb je de helpdesk nog niet gebeld dan?
Reputatie 1
Heb je de helpdesk nog niet gebeld dan?

nog niet......doordat het geen haast heeft.

ik heb internet en kan tv kijken, dus het is geen bloedspoed

MAAR, het werkt niet zoals het hoort te werken.
zie starttopic

Dus Telfort graag reactie...

Reageer