beantwoord

Mijn vervangende Motorola decoder is erg traag en reageert langzaam

  • 12 oktober 2017
  • TV
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

mcdesmond
Reputatie 1
Beste,

Na al een aantal keer een topic geopend te hebben over problemen met de decoder van Telfort hierbij maar weer een nieuwe :)
In het laatste topic gingen de problemen over de snelheid van de decoder, het regelmatig vastlopen e.d.
Aan de hand van dit probleem heeft Telfort mij een nieuwe (zelfde type) decoder toegestuurd. Dit heeft echter 0,0 effect gehad. Wij hebben het wederom een poosje aangekeken maar het wordt er niet beter op. Omdat ik twijfelde of het niet aan de netwerk verbinding lag zijn wij zelfs over gestapt op glasvezel. De internet snelheid is sterk verbeterd, maar de snelheid van het tv kastje blijft om te huilen.
Nogmaal de problemen:

- kastje reageerd zeer langzaam op de afstandbediening. Kan maar zo een paar seconden vertraging zitten tussen alleen het door navigeren in het menu.
- doorspoelen of terugspoelen in een tv opname is haast niet te doen, soms als hij doorspoelt en je drukt op ''play'' reageerd deze helemaal niet meer. Het kastje loopt gewoon vast en heeft een (harde) reboot nodig.
- Soms uit het niets reageerd het kastje helemaal nergens meer op, je ziet aan het lampje dat deze een signaal krijgt van de afstandbediening, maar reageren ho maar.
- soms wel beeld geen geluid enkel (harde) reboot verhelpt dit probleem.

Deze problemen komen meerdere malen per week voor. Het trage reageren is continu.

Dit zijn toch de zelfde kastjes als mensen die KPN hebben? Wij hebben onlangs een week lang opgepast in een woning waar men KPN heeft, met het zelfde soort kastje en dezelfde afstandbediening. Dit werkte echt 100x sneller als bij ons. Wat is dat dan heerlijk tv kijken.

De harde reboot en software reset is al lang gedaan dus dat gaan we niet meer proberen. Ik hoop voor de laatste keer op een passende oplossing. We betalen immers liever iets meer voor een product dat wel naar behoren werkt, dan iets minder en dat er steeds frustraties zijn over die vervelende tv decoder..

Mvg,

Mitch
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 12 oktober 2017, 18:06

Hoi Mitch, wat ontzettend balen dat de andere TV ontvanger dezelfde kuren heeft. Dat is erg frustrerend. Als je alle reset al gedaan hebt, dan zal ik je die vragen besparen. Er rest me dan niets anders dan je ontvanger om te ruilen. Ik wil deze keer een ander model aan je leveren. Kijken of dit model wel goed werkt. Daarbij heb je dan nog een leuke extra; je krijgt dan ook de optie om Netflix te kijken via je TV ontvanger. Kan je me laten weten of de nieuwe setupbox voor verbetering heeft gezorgd?

Bekijk reactie

2 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Mitch, wat ontzettend balen dat de andere TV ontvanger dezelfde kuren heeft. Dat is erg frustrerend. Als je alle reset al gedaan hebt, dan zal ik je die vragen besparen. Er rest me dan niets anders dan je ontvanger om te ruilen. Ik wil deze keer een ander model aan je leveren. Kijken of dit model wel goed werkt. Daarbij heb je dan nog een leuke extra; je krijgt dan ook de optie om Netflix te kijken via je TV ontvanger. Kan je me laten weten of de nieuwe setupbox voor verbetering heeft gezorgd?
mcdesmond
Reputatie 1
Hi Wieger,

Ik wacht de nieuwe decoder even af en zal dan in de loop van volgende week even terugkoppelen of dit beter gaat.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)