beantwoord

Mijn vervangende Motorola decoder is erg traag en reageert langzaam

• 12 oktober 2017
  • TV
  • 18 reacties
  • 204 keer bekeken

mcdesmond
Reputatie 1
Beste,

Na al een aantal keer een topic geopend te hebben over problemen met de decoder van Telfort hierbij maar weer een nieuwe :)
In het laatste topic gingen de problemen over de snelheid van de decoder, het regelmatig vastlopen e.d.
Aan de hand van dit probleem heeft Telfort mij een nieuwe (zelfde type) decoder toegestuurd. Dit heeft echter 0,0 effect gehad. Wij hebben het wederom een poosje aangekeken maar het wordt er niet beter op. Omdat ik twijfelde of het niet aan de netwerk verbinding lag zijn wij zelfs over gestapt op glasvezel. De internet snelheid is sterk verbeterd, maar de snelheid van het tv kastje blijft om te huilen.
Nogmaal de problemen:

- kastje reageerd zeer langzaam op de afstandbediening. Kan maar zo een paar seconden vertraging zitten tussen alleen het door navigeren in het menu.
- doorspoelen of terugspoelen in een tv opname is haast niet te doen, soms als hij doorspoelt en je drukt op ''play'' reageerd deze helemaal niet meer. Het kastje loopt gewoon vast en heeft een (harde) reboot nodig.
- Soms uit het niets reageerd het kastje helemaal nergens meer op, je ziet aan het lampje dat deze een signaal krijgt van de afstandbediening, maar reageren ho maar.
- soms wel beeld geen geluid enkel (harde) reboot verhelpt dit probleem.

Deze problemen komen meerdere malen per week voor. Het trage reageren is continu.

Dit zijn toch de zelfde kastjes als mensen die KPN hebben? Wij hebben onlangs een week lang opgepast in een woning waar men KPN heeft, met het zelfde soort kastje en dezelfde afstandbediening. Dit werkte echt 100x sneller als bij ons. Wat is dat dan heerlijk tv kijken.

De harde reboot en software reset is al lang gedaan dus dat gaan we niet meer proberen. Ik hoop voor de laatste keer op een passende oplossing. We betalen immers liever iets meer voor een product dat wel naar behoren werkt, dan iets minder en dat er steeds frustraties zijn over die vervelende tv decoder..

Mvg,

Mitch
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 12 oktober 2017, 18:06

Hoi Mitch, wat ontzettend balen dat de andere TV ontvanger dezelfde kuren heeft. Dat is erg frustrerend. Als je alle reset al gedaan hebt, dan zal ik je die vragen besparen. Er rest me dan niets anders dan je ontvanger om te ruilen. Ik wil deze keer een ander model aan je leveren. Kijken of dit model wel goed werkt. Daarbij heb je dan nog een leuke extra; je krijgt dan ook de optie om Netflix te kijken via je TV ontvanger. Kan je me laten weten of de nieuwe setupbox voor verbetering heeft gezorgd?

Bekijk reactie

18 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi Mitch, wat ontzettend balen dat de andere TV ontvanger dezelfde kuren heeft. Dat is erg frustrerend. Als je alle reset al gedaan hebt, dan zal ik je die vragen besparen. Er rest me dan niets anders dan je ontvanger om te ruilen. Ik wil deze keer een ander model aan je leveren. Kijken of dit model wel goed werkt. Daarbij heb je dan nog een leuke extra; je krijgt dan ook de optie om Netflix te kijken via je TV ontvanger. Kan je me laten weten of de nieuwe setupbox voor verbetering heeft gezorgd?
mcdesmond
Reputatie 1
Hi Wieger,

Ik wacht de nieuwe decoder even af en zal dan in de loop van volgende week even terugkoppelen of dit beter gaat.
mcdesmond
Reputatie 1
Hi wieger,

Deze decoder is echt een wereld van verschil. Alles werkt snel en zonder problemen zoals het hoort. Zoals het nu werkt heeft het nog nooit gewerkt. Ik denk dat jullie maar snel af moeten stappen van die oude decoders :)
Ik ben in ieder geval naar tevredenheid geholpen. Dank daarvoor.
Arjan Elffring
mcdesmond schreef:

Hi wieger,

Deze decoder is echt een wereld van verschil. Alles werkt snel en zonder problemen zoals het hoort. Zoals het nu werkt heeft het nog nooit gewerkt. Ik denk dat jullie maar snel af moeten stappen van die oude decoders :)

Dan zou ik ook graag 2 nieuwe decoders willen ontvangen want wij hebben exact het zelfde probleem.....
Alvast bedankt
Arjan Elffring
mcdesmond schreef:

Hi wieger,

@ Mitch, welke decoder heb jij nu ontvangen ?
Arjan Elffring
Wieger - Telfort schreef:

Dan zou ik ook graag 2 nieuwe decoders willen ontvangen want wij hebben exact het zelfde probleem.....
Alvast bedankt
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi Arjan, lastig dat beide ontvangers erg langzaam reageren. Dat is niet fijn. Kan je alsjeblieft je postcode en huisnummer of je klantnummer aan je profiel toevoegen? Dan help ik je graag verder!
Arjan Elffring

Hoi Arjan, lastig dat beide ontvangers erg langzaam reageren. Dat is niet fijn. Kan je alsjeblieft je postcode en huisnummer of je klantnummer aan je profiel toevoegen? Dan help ik je graag verder!

check 😁
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Dankjewel! Ook voor jou heb ik de ontvangers omgeruild. Hopelijk komen ze nog net voor het weekend bij je binnen! :)
Arjan Elffring

Dankjewel! Ook voor jou heb ik de ontvangers omgeruild. Hopelijk komen ze nog net voor het weekend bij je binnen! :)

Super dank je wel, welk type is het ?
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Je krijgt een tweetal Arris TV ontvangers.
Arjan Elffring

Je krijgt een tweetal Arris TV ontvangers.

Hoi Wieger de kastjes zijn geleverd en zijn een stuk sneller :-)
Wat mag ik met de oude kastjes doen ? ik zie niet staan dat ze terug gestuurd moeten worden...
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi Arjan, mooi dat het sneller gaat met de nieuwe ontvangers. Terugsturen van de ontvangers kan je doen via de link aan het begin. Daar vind je alle informatie voor het retourneren. Alvast bedankt voor het terugzenden.
Shierra
Wij hebben ook problemen met de decoder, hij loopt geregeld vast en start heel moeizaam weer op.
Ik zou ook graag een andere willen ontvangen, hoe kan ik dat het beste in gang zetten?
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi Shierra, welkom op het forum. Het is niet fijn als je TV ontvanger zo langzaam is en slecht reageert. Ik zie dat jij een ander nieuwer model TV ontvanger gebruikt dan Arjan en Mcdesmond. In veel gevallen merk je verbetering door de TV ontvanger te resetten. Heb je dit al een keer geprobeerd?
Shierra
Hallo Wieger, bedankt voor de snelle reactie, ik heb decoder al vaker ge-reset. de decoder loopt geregeld vast door bijvoorbeeld door het menu te gaan of de netflix app te gebruiken. als ik dan de decoder moet uitschakelen en opnieuw moet opstarten ben ik zo een paar uur bezig, vandaag van +-17:00 tot 19:30 bezig geweest om de decoder weer aan de praat te krijgen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Bedankt voor je reactie. Zo kan je niet genieten van je TV. Ik heb daarom toch een nieuwe ontvanger voor je besteld. Wil je me laten weten of de nieuwe ontvanger wel fijn werkt? :)
Shierra
Bedankt wieger! Ik hou je op de hoogte :D

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)