beantwoord

Mijn glasvezelmodem heeft naast internet,interactieve TV en telefoon ook een coax-uitgang. Maar geen analoog signaal.

• 4 oktober 2017
  • 14 reacties
  • 451 keer bekeken

Mijn glasvezelmodem levert geen/nauwelijks een analoog signaal:
- Totaal geen TV-signaal.
- Het radio-signaal moet via een coax-splitter verkregen worden. Datvgeeft alleen Radio538 en Radio-Oost.
- Ik heb op de coax-uitgang een adapter waarop "VONU-C Protector" staat. Het maakt geen verschil of deze adapter gebruik.
Vragen:
1 Hoe krijg ik op de coax-aansluiting een goed radio-signaal?
2. Hoe krijg ik op de coax-aansluiting een TV-signaal?
icon

Beste antwoord door beltesassar 11 oktober 2017, 10:51

Door te Googelen ben ik achter een service-telefoonnummer gekomen en zodoende is het probleem opgelost.
Jammer dat ik, vanwege een defect modem, jaren geen analoge radio heb ontvangen omdat Telfort geen servicetelefoon nummer communiceerde. Telfort verwijst alleen naar chat, forum en twitter...allemaal openbare kanalen waar ik mijn probleem niet op wil plaatsen én ook niet zelf wil opzoeken. Als een product niet werkt moet de leverancier naar oplossingen zoeken, niet de consument. Daarnaast komen evt reacties ook traag. Kortom: alleen maar nadelen voor mij.

Overigens advies: controleer bij vertrek van de monteur zowel je telefoonfunctie als daadwerkelijk internet en analoge + digitale TV. Ook al kost dat tijd. De monteur voert die controle niet uit, maar vindt naderhand wel dat jij dat zelf op dat moment had moeten doen. Ik had dus naderhand wel analoge TV, maar geen internet. Na veel gedoe is dat op afstand in orde gemaakt. Al met al een onplezierige ervaring.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi beltesassar, welkom op het forum! Had je hiervoor wel een goed coax signaal, of heb je het modem net binnen en werkt het niet goed? En bij nauwelijks signaal, zie je wel zenders en van slechte kwaliteit, of moet ik me hier iets anders bij voorstellen? Als je dat laat weten, dan weet ik daarna ook in welke richting we het moeten zoeken 🙂.
Reputatie 6
Badge +7
Goedemorgen beltassar, ik heb geen bericht van je voorbij zien komen. Ben je via een andere weg geholpen? Daar ga ik op dit moment vanuit. Als ik toch nog iets voor je kan doen, laat het dan even weten.
Door te Googelen ben ik achter een service-telefoonnummer gekomen en zodoende is het probleem opgelost.
Jammer dat ik, vanwege een defect modem, jaren geen analoge radio heb ontvangen omdat Telfort geen servicetelefoon nummer communiceerde. Telfort verwijst alleen naar chat, forum en twitter...allemaal openbare kanalen waar ik mijn probleem niet op wil plaatsen én ook niet zelf wil opzoeken. Als een product niet werkt moet de leverancier naar oplossingen zoeken, niet de consument. Daarnaast komen evt reacties ook traag. Kortom: alleen maar nadelen voor mij.

Overigens advies: controleer bij vertrek van de monteur zowel je telefoonfunctie als daadwerkelijk internet en analoge + digitale TV. Ook al kost dat tijd. De monteur voert die controle niet uit, maar vindt naderhand wel dat jij dat zelf op dat moment had moeten doen. Ik had dus naderhand wel analoge TV, maar geen internet. Na veel gedoe is dat op afstand in orde gemaakt. Al met al een onplezierige ervaring.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Belteasar, goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost en bedankt voor je bericht. Alle contactmogelijkheden van Telfort staan op de website, daar staat ook het telefoonnummer van ons. Ik vind het jammer om te lezen dat je het onplezierige ervaring vond, maar ik hoop dat ik je wegwijs heb kunnen maken in de verschillende contactmogelijkheden.
Beginnend op de Home-page moet de Telfortklant kiezen uit ‘Zakelijk’ of ‘Persoonlijk’. Ik kies ‘Persoonlijk’ en vind 2 keer de link ‘Storingen en Onderhoud’. Daarmee kom je op de volgende pagina en daarop wordt geen telefoonnummer vermeldt. Daarom is het telefoonnummer niet te vinden.

Blijft voor mij, en waarschijnlijk vele klanten, over de vraag hoe je, anders dan via de koninklijke weg hierboven beschreven, vanuit de Home-page op uw pagina ‘https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/contact/’ kunt komen? Graag hoor ik van u het zgn. kruimelpad waarmee een gewone Telfortklant vanaf de Home-page het telefoonnummer kan vinden.
NB. De pagina waar ik op uitkom is 'https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm'
Homepage: https://www.telfort.nl/home.htm

Ik kies op de homepage voor service, dan contact en dat geeft:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm

Of ik kies op de homepage voor de button: Neem contact op met Telfort
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Logisch om bij 'Service' op 'Contact' te klikken.

Echter ook logisch, dat een klant die met een storing zit, bij 'Service' gaat kijken onder de kop 'Veel gezocht' en daar klikt op 'Storingen en onderhoud'. Ook dié klanten zouden op deze pagina bij de kop 'Storingen melden' het telefoonnummer moeten vinden, dan wel een doorverwijzing naar uw pagina. Er wordt echter alleen de weg naar Forum, Twitter en Facebook vermeld., helaas.

Maar dit heeft uw afdeling vast al doorgegeven t.b.v. een volgende site-update?
Logisch om bij 'Service' op 'Contact' te klikken.

...........

Maar dit heeft uw afdeling vast al doorgegeven t.b.v. een volgende site-update?

Ik ben klant, net als jij. Ik kan dus niets doorgeven. Maar webcare leest mee. Wellicht dat die dat doorgeven.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo beltessar, we richten de site zo in in de hoop dat die voor iedereen zo vriendelijk mogelijk is en ook de contactmogelijkheden hierbij. Bij de contactmogelijkheden merken wij dat veel klanten kiezen voor de digitale weg. Daarmee zeg ik niet dat er geen klanten zijn die niet willen bellen, maar wel dat daarom de digitale contactmogelijkheden soms eerst worden genoemd. Ik hoop dat dat duidelijkheid geeft over waarom je soms eerst of alleen Facebook, Twitter of bijvoorbeeld het Forum ziet staan. Via de link die nelly jacoba toestuurt, zie je alle contactmogelijkheden.
Vreemd dat Telfort een organisatie t.b.v. klanten inzet die op afstand staat. En dat die medewerkers, lees mede-klanten, geen verbeteringsvoorstellen kunnen indienen.

Voor mij opnieuw een bevestiging een probleem niet aan 'Forum' voor te leggen.
Reputatie 8
Badge +9
Vreemd dat Telfort een organisatie t.b.v. klanten inzet die op afstand staat. En dat die medewerkers, lees mede-klanten, geen verbeteringsvoorstellen kunnen indienen.

Klanten kunnen altijd verbeteringsvoorstellen indienen.
Dat jij er jaren over doet om erachter te komen dat je via Google eenvoudig achter de gewenste informatie kan komen is dit forum niet aan te rekenen, maar wel je eigen laksheid of op zijn minst de echte wil om een probleem aan te pakken.
Daarnaast staat zoals eerder al gezegd het nummer gewoon op de website, en had je kunnen vinden door even de moeite te nemen om door te klikken op de gegeven links.
De schuld nu bij anderen leggen is zo sneu...
Reputatie 8
Badge +11
Mij ontgaat welke organisatie je bedoelt, hoewel ik vermoed dat je doelt op de 'titel' die sommige mensen verworven hebben. Ik ben er daar ook een van, maar ook ik ben gewoon klant.
Iedere klant kan verbeteringsvoorstellen indienen. Ik zou dan overigens wel kiezen voor het juiste subforum:
https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273
Plaats je idee daar en ik neem aan dat daar best serieus naar gekeken wordt. Ook ik vind trouwens dat alle contactmogelijkheden steeds als één geheel genoemd moeten worden.

Ik zie ook niet helemaal waarom je een probleem niet hier zou voorleggen. Hier zitten mensen met een hoop ervaring die gewoon voor hun plezier proberen anderen te helpen. Vaak op tijden dat Telfort zelf 'geen kantoor houdt'. Wat wil je nog meer dan een 'stelletje mafkezen' die met vaak best diepgaande kennis je op weg kunnen helpen?

Ik kan verbeter voorstellen op dezelfde manier indienen als jij. Hier op het forum.
Ik bedoelde met mijn opmerking dat ik geen direkte lijntjes heb, weer net als jij, naar welke afdeling dan ook.
Er is zelfs een speciaal topic voor tips en verbeter voorstellen
https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273

Reageer