Met regelmaat foutcode 11

• 3 juni 2016
  • 1 reactie
  • 669 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb de laatste weken last van foutcode 11, hij geeft dan aan dat hij geen verbinding heeft.

Nu is het zo dat het met regelmaat gebeurd onder het tv kijken, toch heb ik alle kabels nagekeken en waren goed. Als de tv uitvalt onder foutcode 11 heb ik nog wel gewoon internet. de zoektocht wordt verkleind naar de decoder, nu heb ik gemerkt dat de decoder erg slecht begint te worden en daar een contact storing in zit. als ik er naar blaas dan geeft hij foutcode 11 aan. Ik heb hem al een aantal jaartjes en misschien is hij toe aan vervanging.

Kan hier iets aan gedaan worden?

Met vriendelijke groet

1 reactie

Reputatie 8
Badge +2
Hi Mischa!

Welkom op het forum van Telfort. Foutcode 11 geeft inderdaad aan dat er een probleem zit tussen het modem en de ontvanger. Het kan zijn dat het ligt aan de communicatie van de ontvanger naar het modem. Ook kan het zijn dat het modem het signaal van de ontvanger niet goed kan verwerken. Hoe dan ook moet dit verholpen (kunnen) worden. Zou je eens de volgende procedure uit willen voeren?
  1. Zet de ontvanger uit.
  2. Sluit de ontvanger op poort 4 van het modem (als hij nu aangesloten is op poort 3).
  3. Reset het modem door het verzonken resetknopje 30 seconden ingedrukt te houden.
  4. Wacht totdat het internetlampje continu knippert.
  5. Zet de ontvanger aan.
Ik ben benieuwd naar wat hier precies uit komt.

Reageer