beantwoord

Melding zender tijdelijk niet beschikbaar op Interactieve TV

• 31 juli 2019
  • 19 reacties
  • 376 keer bekeken

Beste mensen,
ik heb al een aantal jaren 2 tv's en 2 ontvangers waarvan 1 tv is aangesloten via een kabel en 1 via een
draadloze verbinding.
dit werkte al een tijd prima
toen ik na 2 maanden probeerde de tv's aan te zetten deed een van de tv's het en bij de andere kreeg ik de melding dat ik moest overschakelen naar een ander kanaal en weer terug ik heb de tv's allebei uitgezet en een van de tv's weer aan, welke eerst de voorgaande melding gaf, waarop deze het normaal deed.
toen ik de andere erbij aan zette kreeg ik de zelfde melding als bij de andere.
Ik heb alle stappen, welke bij storingen worden opgegeven, doorlopen maar niets hielp.
Ik heb een aantal maanden geleden een ander modem gekregen daar het andere modem verouderd was, ook via jullie.
dus wat kan ik doen om weer de boel te herstellen?

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 augustus 2019, 09:24

Goedemorgen @jbasomers, mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor! Ik heb griep gehad, maar ik ben er weer :)

Dankjewel voor de extra uitleg, het is goed om te weten hoe het modem nu aangesloten is! Je kan veel winst behalen in de verbinding, als je het modem beneden (direct bij de hoofdaansluiting) zou neerzetten en aansluiten. Het beste is om het modem rechtstreeks te verbinden met de hoofdaansluiting met een (ronde) kabel van maximaal 150 cm. Dan kan je vanaf daar een internetkabel naar boven laten lopen, naar de computer die daar staat. Het maakt niet veel uit hoe lang die internetkabel is.

Ik kan me voorstellen dat je dit niet éven aanpast. Ik zou zeggen, denk er rustig over na, zoek eventueel hulp bij vrienden of bekenden als dat nodig is, en als je wilt, pas het dan een keer aan als je daar tijd voor hebt. Het zal de verbinding zeker goed doen 🙂 Mocht je vragen hebben, laat het hier gerust weten.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @jbasomers , zet alle apparatuur eens uit, dus letterlijk van de stroom af en geen stand-by.
Schakel na minimaal 30 seconden eerst de modem in, wacht totdat deze volledig opgestart is en zet dan de 1e decoder aan en kijk of deze goed werkt.
Haal de 1e decoder van de stroom af en zet de 2e decoder aan en kijk of deze goed werkt, zo ja, zet dan de 1e decoder weer aan en kijk dan of deze goed blijft werken terwijl de 2e decoder ook al aan is.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @jbasomers, wat gek dat je deze foutmelding te zien kreeg. Als ik het goed begrijp verscheen deze pas toen je de tweede tv-ontvanger aan zette. Ik lees ook dat je de tv-ontvangers twee maanden niet aan hebt gehad, klopt dat of bedoel je iets anders? Werkt de internetverbinding wel naar behoren?

Ik zie dat je al een heel goed advies van @JanD gekregen hebt, super. Kan je zijn instructies volgen om te kijken of het helpt? Zo niet, of als je vragen hebt, vul je voor mij dan ook je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer in je profiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken wanneer dat handig of nodig is 🙂 We horen graag van je of het is gelukt.
k ben de hele morgen bezig geweest om e.e.a. te herstellen volgens het gene JanD mij opgegeven heeft doch dit mocht geen baat hebben, ik heb het 3x geprobeerd.
dus hoe nu verder????

bijgevoegd een afbeelding welk scherm ik krijg als 1 van de tv's aanstaat dit gebeurt dus wanneer ik aan het zappen ben bij de andere tv,
zodra de 1e tv uit wordt gezet kan ik dus gewoon zappen.
bijgevoegd een afb.

Ik heb de twee tv ontvangers 2 maanden niet aangehad omdat ik op vakantie was
de internet verbinding werkt naar behoren
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @jbasomers , als je met 1 tv decoder werkt gaat het dan wel goed?
Probeer het eerst eens met de 1e alleen en later met de andere alleen.
Succes.
Zijn er zaken veranderd wat is de haalbare snelheid? Stel 1 of beide ontvangers in op SD als maximale kwaliteit.
Beste Jan
dat is al geprobeerd 's avonds kijken we naar 1 tv en ' s avonds laat naar de andere en dan weken ze allebei prima dus alleen werken ze goed, alleen als ze allebei aan staan werkt er maar 1 goed.
beste Galdor,

Nu vraag je mij dingen waar ik geen verstand van heb, je zal mij toch eerst moeten vertellen hoe ik e.e.a. in moet stellen zodat ik kan reageren.
Duidelijk wellicht ben je op de hoogte dat we nu in HD kwaliteit vanaf 1 kunnen kijken dit vraagt meer van de internet verbinding het kan heel goed zijn dat je met maar 1 tv ontvanger actief naar dit HD beeld kan kijken.

In de tv ontvanger het instellingen/systeem menu openen daar de eerste optie beeld kwaliteit rechtsonder bij maximale kwaliteit voor SD kiezen.

Wat betreft de snelheid kan je dat wel beantwoorden gebruik anders deze pagina
De snelheid bij dsl zal dan relevant zijn tenzij je zeker weet van glasvezel gebruik te maken.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik heb 1 van de 2 tv's op SD snelheid gezet en nu werkt het weer normaal, het heeft wel wat moeite gekost zowel van jullie als van mij maar ik ben tevreden.
Ik moest iedere keer dan weer naar boven en dan weer naar beneden en dat op mijn leeftijd!!
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttH
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar

Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
20 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
40 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-
Fijn dat het opgelost is met de nodige inzet.

Je (U?) Kan nu weer op beide toestellen tegelijk kijken zonder de melding?
Dank voor de aanvulling de 20Mb wat maximaal haalbaar is zal de reden van het probleem zijn.
@Alexandra - Telfort kan jij of een collega kijken of dit daadwerkelijk binnenkomt?
Reputatie 8
Badge +7
Bij mij lukte het met die snelheid in de praktijk ook niet om met 2 decoders in HD naar te kijken, daarom heb ik toentertijd het abo op 1 decoder opgezegd en kijk met 1 decoder in HD naar tv in de huiskamer.
Op de andere tv elders in huis kijk ik tv met het signaal dat toevallig nog aan staat op de kabel.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @jbasomers, wat fijn dat beide tv-ontvangers het nu doen, met de tips die je hier gekregen hebt 🙂

Nu ik de gegevens heb, heb ik de verbinding ook na kunnen kijken. De snelheid op dit moment is 17 Mb, er is maximaal 24 Mb haalbaar. De snelheid zit dus iets lager. De verbinding ziet er wel goed en stabiel uit. Beide tv-ontvangers op HD zou wel kunnen, er zijn ook 2 HD streams beschikbaar zie ik. Als @jbasomers dat wil, kunnen we nog proberen of het toch lukt beide tv-ontvangers op HD te krijgen. Zo ja, dan ben ik benieuwd op welke plek in huis het modem aangesloten is? Is dat direct bij de hoofdaansluiting? Wat voor kabel zit er tussen de Experia Box en de aansluiting, en hoe lang is deze?
Beste Alexandra,

Ik wil het best proberen indien het niet teveel moeite kost.
het modem staat naast mijn computer in een kamertje boven en de hoofdaansluiting zit in de meterkast beneden dus als ik veel op en neer moet lopen is dat geen optie.
het signaal gaat via een telefoonkabel waarvan de aansluiting zit in de kamer naast de computerkamer, dat is 1 van de aansluitingen welke is aangesloten door KPN.
De tv beneden is aangesloten met een ISDN-kabel en de tv boven middels het draadloze systeem van Telfort .
Ik hoop dat je nu voldoende weet

Johan Somers
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @jbasomers, mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor! Ik heb griep gehad, maar ik ben er weer :)

Dankjewel voor de extra uitleg, het is goed om te weten hoe het modem nu aangesloten is! Je kan veel winst behalen in de verbinding, als je het modem beneden (direct bij de hoofdaansluiting) zou neerzetten en aansluiten. Het beste is om het modem rechtstreeks te verbinden met de hoofdaansluiting met een (ronde) kabel van maximaal 150 cm. Dan kan je vanaf daar een internetkabel naar boven laten lopen, naar de computer die daar staat. Het maakt niet veel uit hoe lang die internetkabel is.

Ik kan me voorstellen dat je dit niet éven aanpast. Ik zou zeggen, denk er rustig over na, zoek eventueel hulp bij vrienden of bekenden als dat nodig is, en als je wilt, pas het dan een keer aan als je daar tijd voor hebt. Het zal de verbinding zeker goed doen 🙂 Mocht je vragen hebben, laat het hier gerust weten.
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite maar ik laat het voorlopig zo daar het nu goed werkt. En ik weet dat ik altijd een beroep op jullie kan doen.
de hartelijke groeten
Reputatie 8
Badge +9
@jbasomers Graag gedaan en helemaal goed. In dat geval, weet je ons te vinden 🙂

Reageer