beantwoord

Melding “Zender alleen thuis beschikbaar” maar ben thuis

• 18 mei 2019
  • 49 reacties
  • 1180 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg via de Telfort ITV app bij heel veel zenders de melding “Zender alleen thuis beschikbaar” maar ik kijk gewoon via wifi thuis op mijn ipad

Waar ligt dit aan?
icon

Beste antwoord door Mandy265 28 mei 2019, 11:43

Even een update

Vandaag contact gehad met een medewerken van Telfort en het probleem is opgelost.

Nu wil natuurlijk iedereen weten hoe. Haha

Ik heb 2 tv ontvangers waarvan 1 recentelijk is vervangen. Bij deze ontvanger kreeg ik een nieuw abonnementsnummer met de mededeling deze te gaan gebruiken. Dit had ik dus niet moeten doen.

Dit nummer kwam daardoor niet overeen met mijn huisadres maar met iemand in Assendelft.

Daarnaast was de administratie van 1 van de tv ontvangers niet juist. Dus deze lieve meneer heeft de hele administratie aangepast!!!!

Nu heb ik op alle apparaten mijn oude abonnementsnummer ingevoerd en voilà :Beeld.

Bedankt voor al het meedenken en de tips.

En Telfort bedankt voor het bieden van de juiste oplossing!!
Bekijk reactie

49 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Met " alleen thuis beschikbaar" betekent dat het alleen via je tv ontvanger thuis is te zien
Waarschijnlijk staat je locatie niet aan. Wat Jimny schrijft klopt regiozenders zie je wel in de gids echter die kan je alleen via de tv ontvanger kijken. Een ander deel kan je wel via de app zien maar alleen thuis, en weer een ander deel kan je ook buitenshuis in geheel europa zien. Daarvoor kies je Buitenshuis in de app om deze te filteren.
Reputatie 1
Ik begreep dat het in het verleden een veel voorkomend probleem was en dat het lag aan het niet gekoppeld zijn van het itv abonnementnummer met het internetabonnement
Kan je aangeven welke zenders? En ik ga er voor het gemak vanuit dat je wel Internet en tv van Telfort hebt en dezelfde abonnee nummer en pincode gebruikt die je voor de TV ontvanger gebruikt?
Reputatie 1
Internet en tv van telfort idd en juiste code en abonneenummer.

Het betreft oa
bbc one
bbc two
canvas
ketnet
history
euronews
ard
zdf
wdr
Reputatie 8
Badge +18
Ik heb een paar gecheckt in mijn iTv app en daar staat steeds het regeltje onder dat deze zenders alleen te zien zijn via de tv ontvanger, het waarom heb ik eerder uitgelegd.
Deze zouden thuis ook via de app gewoon moeten werken, op de duitsers na, het zijn wel de kanalen die buitenshuis niet werken. In tegenstelling tot Jimny werken ze allemaal hier via de app behalve de duitsers.

Als een kanaal alleen via de TV ontvanger is te zien dan staat dat onder de zender naam aangegegeven ter voorbeeld Euronews en ARD

Reputatie 1
Ik ga morgen maar eens bellen.
Niet nodig denk ik, verwijder de app en herinstalleer deze zorg er bij de eerste in gebruikname voor dat de app je locatie gegevens mag gebruiken. Het is net of de app 'denkt' dat je niet thuis bent.

*Edit*
Zojuist getest op een smartphone verbonden via de thuis wifi de toestemming voor locatie gebruik uitgezet en genoemd lijstje werkt niet. Zodra ik de app toestemming voor locatie gebruik geef werken deze wel.

Verwijderen zou dus niet hoeven wel via de app instellingen locatie gebruik toestaan.
Reputatie 1
Ga ik nu proberen. Thanks!
Reputatie 1
Gedaan maar helpt niet. Krijg ook niet de melding of mijn locatie gebruikt mag worden. Net even gekeken op mijn iphone bij privacy en locatie maar daar staat de app nog geen eens tussen.
Zie mijn aanvulling.
Reputatie 1
App op mijn ipad verwijderd. Weer gedownload(locatievoorziening aan) en nog steeds niets.
Welke ios en welke app versie? Kan je zelf onder privacy en locatie deze app toevoegen? Ik ben niet thuis in ios.
Reputatie 1
Nee kan ik helaas niet zelf toevoegen.

Ios 12.3
versie app 6.3.3
Ik heb op een Android tablet nog wat geprobeerd alle locatie voorzieningen uit geen toestemmingen voor de app resultaat blijft hetzelfde behalve de duitsers werkt dat hele lijstje. Ik kan niet veel meer bedenken.
Reputatie 1
Ik begrijp er ook niets van. Onwijs bedankt voor je hulp. Ik ga morgen bellen met de klantenservice. Fijne zondag!
Het kan nog aan je update naar 12.3 liggen dit is toch de nieuwste?
Daar houd het mee op behalve dan dat het locatie gerelateerd is.
Reputatie 1
Ja dat is de nieuwste.
Net even gekeken op mijn zoon zijn ipad die nog niet de nieuwste ios erop heeft staan. Maar ook daar hetzelfde probleem.
Reputatie 8
Badge +18
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoe-werkt-online-tv-kijken.htm
Reputatie 1
Bedankt maar deze link verhelpt mijn probleem niet.
Reputatie 8
Badge +18
Er staat mij iets bij dat het te maken heeft met bepaalde rechten dat sommige zenders alleen via de tv ontvanger te zien zijn.
Reputatie 1
Maar dan zou Galdor68 hetzelfde probleem moeten hebben en die kan wel een aantal zenders zien op zijn tablet die ik niet kan zien.
Inderdaad zie het screenshot Euronews moet gewoon werken.
Reputatie 8
Badge +18
Euronews zit in het uitgebreid pakket als men dat pakket niet heeft gaat het nooit lukken

Reageer