beantwoord

[Melding] Problemen met streamen via iTV online

werkenjohn
Reputatie 1
het gebeurd steed vaker, beeld bevries, en of start met laden keer op keer, terwijl er niks gebeurd
het gebeurd nu meer met de mb upgrade 100mb
is dit te wijten aan de (crappy)servers of is dit te wijten aan iets anders
als ik mij tv aan zet werk het wel normaal
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 11 juli 2018, 16:48

Onderwerp: Problemen met streamen via iTV online

Beschrijving: Verschillende mensen ervaren problemen met tv kijken via het iTV online platform. Haperend beeld, lang bufferen en stilstaand beeld doen zich voor bij afspelen van live tv, uitzending gemist, on demand of opnames

-------

Update #1 9 juli 2018: Er zijn meldingen binnen gekomen over een haperend beeld, stilstaand beeld of niet ladende streams krijgen bij afspelen van live tv, uitzending gemist, on demand of opnames. Dit leek tijdelijk weer stabiel te werken.

Update #2 11 juli: De problemen op het streaming platform worden met de hoogste prioriteit opgepakt. Zo zijn er vandaag weer verbeteringen doorgevoerd die de problemen zouden moeten verhelpen. Ons streaming team monitort 24 uur per dag het platform om zo snel mogelijk in te kunnen grijpen wanneer er zich problemen voor doen.

Volgende update: maandag 16 juli

Bekijk reactie

86 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Kijk je op een bedraad aangesloten apparaat?
Of via 4G of via wifi?
werkenjohn
Reputatie 1
nelly jacoba schreef:

Kijk je op een bedraad aangesloten apparaat?
Of via 4G of via wifi?

bedraad, het gebeurd alleen maar met itvononline, elke andere film online werk prima, yt ect
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Je gebruikt deze site?
https://telfort.interactievetv.nl/
Werkt hier wel goed op NPO 1 en 2.
werkenjohn
Reputatie 1
nelly jacoba schreef:

Je gebruikt deze site?
https://telfort.interactievetv.nl/
Werkt hier wel goed op NPO 1 en 2.

ja via dat adres, vandaag rtl7 bevries bevries(librarian) verder gekeken op tv dat was goed, veronica het zelfde(battleship
nu op het moment rtl7 heroes werk goed voor nu
de reden ik via itvononline kijk is omdat ik een redelijk oude tv heb, maar een 4k monitor
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Het hoort ook gewoon te werken.
werkenjohn
Reputatie 1
nelly jacoba schreef:

Het hoort ook gewoon te werken.

ja het zou moeten werken, maar het probleem is het werk niet zoals het moet
lijk mij dat de servers kijk/piek tijd niet kunnen bijbenen
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Heb je er iedere dag om oneveer dezelfde tijd last van?
werkenjohn
Reputatie 1
nelly jacoba schreef:

Heb je er iedere dag om oneveer dezelfde tijd last van?

tussen half 9/ 11 uur is het ergst(hoofdfilm) maar ook random op andere tijden maar dit is meer stotering
bevries speel, bevries speel
werkenjohn
Reputatie 1
wou de librarian kijken via internet https://telfort.itvonline.nl/ vergeet het maar weer, zelfde verhaal
bevries doe niks meer, zelfs de andere zenders doen niks meer

tijd om deze shit op te zeggen, wat heb je eraan als je nog niet eens normaal tv via https://telfort.itvonline.nl/ kan kijken
Galdor68
Een 4 k monitor maakt een sd beeld kwaliteit ook niet echt super deluxe.
Nu weten we natuurlijk niet wat we bij een redelijk oude tv moeten voorstellen maar het huidige tv aanbod is nog maar net HD, 4k televisies hebben alleen voor de upscaling en voor gameconsoles en beelddragers nut.
Heeft je monitor geen hdmi ingang dan zou ik daar de tvontvanger op aansluiten.
werkenjohn
Reputatie 1
hdmi is in gebruik door mijn computer, tv is een b&o 60 cm analoge
4k gebruik ik allen voor spellen, resolution die ik normaal gebruik is 1920x1080, windows is niet je beste vriend(leesbaar) op 4k

maar het is gewoon belachelijk dat telfort een service aanbied die niet werk zo als het zo moeten
Galdor68
Telfort is hier in afhankelijk van wat KPN hun levert. Alle KPN XS4all en Telfortklanten gebruiken datzelfde systeem.
Ik kan me vergissen maar goede kans dat de app daar ook aan geknoopt zit hoewel die een betere beeld kwaliteit heeft.

Er wordt aan een nieuwe site gewerkt maar of dat ook betere servers gaat omvatten?
Babylonia
Reputatie 8
En bijv. YouTube filmpjes in 1080p, draaien die wel goed op die 4K monitor?
werkenjohn
Reputatie 1
Babylonia schreef:

En bijv. YouTube filmpjes in 1080p, draaien die wel goed op die 4K monitor?

zoals je meer aan het begin kan lezen, ik kan yt en of elke andere film op elke site prima kijken(zelfs op 4k als het beschikbaar is), het problem is bij kpn/telfort https://telfort.itvonline.nl/
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +8
Hi John, wat een vervelende situatie zeg! Ik heb even gekeken en zie dat er momenteel een storing gaande is op het iTV online platform. Er is onderzoek gestart naar de oorzaak van deze storing. Hoe lang heb je dit probleem al? Want wanneer je dit al langer hebt zal er iets anders niet goed gaan. Heb je dit probleem ook wanneer je niet op je thuisnetwerk zit? In welke browsers heb je het allemaal geprobeerd? Ook zou ik willen vragen of je dit probleem ook in de app hebt? Ik hoor het graag van je!
Timmy_01
Reputatie 1
Sinds 20:00 uur vanavond hebben we een bevroren scherm op 802. Er komt een melding om naar een andere zender te zappen. Maar dat zappen doet de TV niet meer. Uitzetten met de afstandsbediening doet ie ook niet. Daarom met het achterknopje de ontvanger uitgezet. Stroom een minuut van de kabel. Daarna weer aangezet (gereset, dus). Maar hierna herhaalt zich alles van wat ik net al heb geschreven.

Heeft dit te maken met wat Rozemarijn zo juist schreef: "Ik heb even gekeken en zie dat er momenteel een storing gaande is op het iTV online platform". ?
werkenjohn
Reputatie 1
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hi John, wat een vervelende situatie zeg! Ik heb even gekeken en zie dat er momenteel een storing gaande is op het iTV online platform. Er is onderzoek gestart naar de oorzaak van deze storing. Hoe lang heb je dit probleem al? Want wanneer je dit al langer hebt zal er iets anders niet goed gaan. Heb je dit probleem ook wanneer je niet op je thuisnetwerk zit? In welke browsers heb je het allemaal geprobeerd? Ook zou ik willen vragen of je dit probleem ook in de app hebt? Ik hoor het graag van je!

ik heb het al sinds verleden week, maar het schijnt steeds erger te worden
het gebeurd alleen als ik via https://telfort.itvonline.nl/ probeer te kijken
als ik via de tv kijk werk alles zoals het zou moeten, voor vanavond heb ik een work around gemaakt
ontvanger via mijn hdmi port(monitor) aangesloten, het werk dan zoals het zou moeten
voor browser gebruik ik chrome, ik gebruik nooit een andere browser

note
het gebeurd meestal(het ergst) met de hoofd film (20.30), eerdere uitzendingen vallen stil maar gaan meestal weer verder naar xx tijd, of uitloggen inloggen werk ook
werkenjohn
Reputatie 1
Ook zou ik willen vragen of je dit probleem ook in de app hebt? Ik hoor het graag van je!

als je mobiel bedoeld, ik heb geen internet op mij mobiel, gewoon een oud simple ding
Timmy_01
Reputatie 1
Timmy_01 schreef:

Sinds 20:00 uur vanavond hebben we een bevroren scherm op 802. Er komt een melding om naar een andere zender te zappen. Maar dat zappen doet de TV niet meer. Uitzetten met de afstandsbediening doet ie ook niet. Daarom met het achterknopje de ontvanger uitgezet. Stroom een minuut van de kabel. Daarna weer aangezet (gereset, dus). Maar hierna herhaalt zich alles van wat ik net al heb geschreven.

Heeft dit te maken met wat Rozemarijn zo juist schreef: "Ik heb even gekeken en zie dat er momenteel een storing gaande is op het iTV online platform". ?

Vanmorgen werkt bij ons alles weer naar behoren.
mw74
Reputatie 2
Het is al maanden een drama met online tv.. Ik gebruik het vaak, maar het begint nu wel erg vervelend te worden dat het steeds plat ligt als je er gerbuik van wilt maken.
werkenjohn
Reputatie 1
mw74 schreef:

Het is al maanden een drama met online tv.. Ik gebruik het vaak, maar het begint nu wel erg vervelend te worden dat het steeds plat ligt als je er gerbuik van wilt maken.

dat kan je wel zeggen, 20.30 hoofd film, boom bevries opnieuw, crappy IE voor 1 keer opgestart
melding er is een fout restart browser niks, tijd om terug te gaan naar alleen internet, is gedkoper ook, waarom meer betalen voor iets wat niet werk

wel het werk maar alleen als je via de tv kijk
Galdor68
werkenjohn schreef:

het gebeurd meestal(het ergst) met de hoofd film (20.30), eerdere uitzendingen vallen stil maar gaan meestal weer verder naar xx tijd, of uitloggen inloggen werk ook

Prime Time dat lijkt zich dan te verklaren dat de servers de vraag niet aan kunnen. Multicast vraagt nu eenmaal veel bandbreedte en daar zit zeker voor het dsl net het probleem, mede met het HD vanaf 1 moet de hele infra verbeterd worden om de extra bandbreedte aan te kunnen van alle data.
werkenjohn
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Prime Time dat lijkt zich dan te verklaren dat de servers de vraag niet aan kunnen. Multicast vraagt nu eenmaal veel bandbreedte en daar zit zeker voor het dsl net het probleem, mede met het HD vanaf 1 moet de hele infra verbeterd worden om de extra bandbreedte aan te kunnen van alle data.

wel als dsl niet bruikbaar is voor online kijken, zouden ze het niet moeten aan bieden(voor dsl), en of een waarschuwing moeten geven dat je problemen kan verwachten
het is hetzelfde met snelheid, max xx beschikbaar op xx adres, maar in werkelijkheid leg de snelheid veel lager, allemaal valse voorlichting
Babylonia
Reputatie 8
Galdor68 schreef:

Prime Time dat lijkt zich dan te verklaren dat de servers de vraag niet aan kunnen.

Door de WK voetballen wordt er misschien veel meer beroep gedaan op het kijken via
https://telfort.itvonline.nl/ ??
Babylonia
Reputatie 8
Nog eens terugkomend op mijn vorige reactie.
Ik denk echt dat het een bandbreedte probleem is van KPN/Telfort.

Heb een test gedaan door https://telfort.itvonline.nl/ op de achtergrond mee te laten lopen.
Het beeld bevriest geregeld en moet ik de webpagina een keer verversen om het te corrigeren.

Heb daarna het TV-beeld gecast naar de Chromecast (5 GHz) die op een TV is aangesloten.
De uitwerking ervan wort technisch gezien net wat anders afgehandeld.
Aanvankelijk leek het goed te gaan, maar ook daar krijg je op een gegeven moment haperingen.
Met een Chromecast melding erbij dat de kwaliteit van het beeld niet goed genoeg was (de melding was te snel weer weg om de exacte tekst te lezen) met even tussendoor wat zwarte beelden.
Die verbinding herstelde zich aanvankelijk weer (automatisch).

Daarna meerdere haperingen in beeld met correctie erna.
En op dit moment is het beeld continue bevroren, maar liep het geluid gewoon nog een hele tijd door. Tot op een gegeven moment ook het geluid ermee ophield.
Niet meer automatisch hersteld.

Met de kanttekening dat ik hier een 100/100 Mbps glasvezelverbinding heb.
Met die Chromecast is ook niets mis. Via een VPN-verbinding cast ik wel eens 1080p HD films van zijn server naar mijn Chromecast zonder problemen.

De thema TV zender "Arte" kan ik ook gewoon zonder problemen casten:
https://www.arte.tv/en/

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)