Sticky beantwoord

[Melding] Foutcode 143 na update Zyxel-modem

• 1 september 2017
  • TV
  • 23 reacties
  • 2248 keer bekeken

Mike Janssen
Reputatie 1
Mijn ontvanger geeft foutcode 143. Alles geprobeerd, kabels eruit/erin, meerdere malen herstarts. Niets helpt. Reset knop geprobeerd. Zelfs een nieuwe internetkabel helpt niet.
Ontvanger Motorola VIP 1853, ZyXEL router.
Kunt u mij helpen?

Groet, Mike Janssen
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 1 september 2017, 15:29

Onderwerp: Foutcode 143 na update Zyxel-modem

Beschrijving: Verschillende klanten melden dat na een update van het Zyxel modem de ITV niet meer werkt.

Wat kun je zelf doen? Je kan dit herstellen door alle netwerkkabels te verwijderen uit het modem, de TV ontvanger uit te schakelen en vervolgens het modem te resetten door de resetknop 30 seconden ingedrukt te houden. Sluit daarna alles weer aan en de TV werkt weer. Zie je dezelfde foutcode nog steeds? Herhaal het voorgaande dan enkele keren. @Mike Janssen dank voor de tip!

Datum oplossing: 1 september omstreeks 18:15

Bekijk reactie

23 Reacties

themart
Reputatie 2
Badge
Mijn vader heeft dit ook nu, kreeg net whatsapp bericht van hem. Geloof nieuwe Arcadyan tuner niet meer de Motorola.

Toeval? Of...
ewkrebbers
Badge
Zojuist ook een foutcode 143 hier geconstateerd (Apeldoorn)
Neel25
Daar is een pagina over op Telfort.nl. Die al helemaal gevolgd? Dus ook zonder DVS er tussen en modem uit en aan.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-140-141-142-143-144-of-843.htm
Anders even je postcode en huisnummer invullen in je forumprofiel, dan kan webcare sneller helpen.
ewkrebbers
Badge
Bij mij is er niets veranderd. Modem is bedraad aangesloten en al meerdere keren opnieuw opgestart.
Plujuna
Hier ook foutcode 143 (Helmond)
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1

Onderwerp: Foutcode 143 na update Zyxel-modem

Beschrijving: Verschillende klanten melden dat na een update van het Zyxel modem de ITV niet meer werkt.

Wat kun je zelf doen? Je kan dit herstellen door alle netwerkkabels te verwijderen uit het modem, de TV ontvanger uit te schakelen en vervolgens het modem te resetten door de resetknop 30 seconden ingedrukt te houden. Sluit daarna alles weer aan en de TV werkt weer. Zie je dezelfde foutcode nog steeds? Herhaal het voorgaande dan enkele keren. @Mike Janssen dank voor de tip!

Datum oplossing: 1 september omstreeks 18:15
Mike Janssen
Reputatie 1
Inmiddels verholpen 30 minuten wachttijd aan de telefoon. Er was een update niet goed doorgekomen en ik moest alle kabels verwijderen ( geel en wit) uit de router, de ontvanger uit zetten. Vervolgens in de router 30 sec de resetknop ingedrukt houden. Kabels erin, ontvanger aan en de tv doet 't weer! Hopelijk bij jullie ook!
Plujuna
Bedankt Mike! Het leek 30 seconden te werken en ik was al blij. Toen liep het weer vast met dezelfde foutcode en ook fout 303.
Nu gaat ie heel de tijd aan en uit en loopt het beeld vast en af en toe de melding 'zender niet beschikbaar'.:(
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Plujuna, ontzettend balen zeg. Dacht je dat je TV het weer deed, komt dit foutcode weer omhoog. Dat is erg frustrerend. Er wordt nog gekeken naar een definitieve oplossing. Van een paar collega's heb ik begrepen dat het herhalen van de stappen van Mike toch een oplossing biedt. Als dit bij jou toch niet het geval is, kan je dan iets verder uitleggen hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt? Dan laat ik mijn technische collega's dit nog verder onderzoeken.
Purba
Foutmelding 143 bij aanzetten interactieve TV . Hele dag instructies gevolgd die tv scherm geeft: gele kabel checken, modem uit en aan, idem receiver. Geen resultaat.
Plujuna
Inmiddels werkt alles weer!
ewkrebbers
Badge
Hier is het nog steeds niet opgelost. Ik heb de kabels los gehad en de stroom van zowel de router als de tv ontvanger er een minuut of 10 af gehad. Daarna de router aangezet en gewacht totdat in weer verbinding had. Vervolgens de tv ontvanger weer aangezet, maar weer dezelfde foutcode helaas
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
ewkrebbers schreef:

Hier is het nog steeds niet opgelost. Ik heb de kabels los gehad en de stroom van zowel de router als de tv ontvanger er een minuut of 10 af gehad. Daarna de router aangezet en gewacht totdat in weer verbinding had. Vervolgens de tv ontvanger weer aangezet, maar weer dezelfde foutcode helaas

Wieger zei dat je de handelingen mogelijk een aantal keren moet herhalen.
Plujuna
Je moet denk ik ook nog even de resetknop op de router 20 seconden indrukken totdat die opnieuw opstart.
ewkrebbers
Badge
Ik heb de router gereset, maar ik weet het standaard wachtwoord niet ervan. Iemand die weet hoe je daarachter kan komen?
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Het wifi wachtwoord staat aan de achter- of onderzijde.
Om in te loggen, heb je een Zyxel?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-van-het-zyxel-modem-instellen.htm
ewkrebbers
Badge
Ik heb het wachtwoord alweer veranderd door een laptop aan de router te koppelen.
Ik zag dat de de policy voor het wachtwoord veranderd was. Andere firmware blijkbaar na een factor reset.
Ik zie dat de televisieontvanger het ook weer doet.
Het probleem lijkt dus opgelost door niet je router opnieuw op te starten, maar een factory reset uit te voeren.
ewkrebbers
Badge
nelly jacoba schreef:

Het wifi wachtwoord staat aan de achter- of onderzijde.
Om in te loggen, heb je een Zyxel?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-van-het-zyxel-modem-instellen.htm

Hebt is een zyxel, maar er zit geen sticker op de router. Maar via een bedrade laptop kan je wel bij de instellingen.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Dan kan je daar kijken of je het wifi ww terug kan wijzigen in het jouw bekende.
Aanvulling: heb je al gedaan!
En de tv werkt ook weer.
:D:D
Gerbli
Ik had hetzelfde probleem en het is nu opgelost.
- Verwijder de stroomtoevoer van het TV-modem
- Verwijder alle kabels uit de router BEHALVE de stroom
- Aan de achterkant van de router zit naast de stroomingang een klein gaatje (reset). Stop hier een speld of iets dergelijks in en hou dit 30 seconden ingedrukt.
- Stop alle kabels weer in de router. De router gaat nu verbinding maken, software ophalen, enz. Dit kan wel 20 minuten duren, lekker uit laten razen.
- Stop na 20 minuten ook de stroom weer in het TV-modem. Als het goed is werkt alles nu weer

SUCCES!!
ewkrebbers
Badge
Gerbli schreef:

Ik had hetzelfde probleem en het is nu opgelost.
- Verwijder de stroomtoevoer van het TV-modem
- Verwijder alle kabels uit de router BEHALVE de stroom
- Aan de achterkant van de router zit naast de stroomingang een klein gaatje (reset). Stop hier een speld of iets dergelijks in en hou dit 30 seconden ingedrukt.
- Stop alle kabels weer in de router. De router gaat nu verbinding maken, software ophalen, enz. Dit kan wel 20 minuten duren, lekker uit laten razen.
- Stop na 20 minuten ook de stroom weer in het TV-modem. Als het goed is werkt alles nu weer

SUCCES!!

Een reset van de router zou voldoende moeten zijn. Gewoon een reset via hebt kleine knopje of via 195.168.1.254 in het menu. Na een reboot van de router werkt de nieuwe firmware.
vitaly
Ik heb het resetritueel enkele keren uitgevoerd zoals hier geschreven en heb nog steeds geen interactieve tv, geen internet via ethernet kabel.
Soms werkte het maar naar 1-2 minuten verdween de verbinding alweer. Het is al twee weken denk ik dat ik 's avonds mijn oude Zyxel probeer te resetten. Kan ik gewoon een nieuwe router van Telfort bestellen? Zou dat het probleem oplossen?
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Vitaly, ewat vervelend dat je geen interactieve TV kan kijken. Als de resets geen verbetering geven, dan is het inderdaad raadzaam om je modem te vervangen. Deze heb ik voor je besteld. Binnen een paar dagen heb je het vervangende modem. In de tussentijd kan je nog wel uitwijken naar https://telfort.itvonline.nl/ voor het kijken van TV. Het is niet ideaal, maar zo kan je nog een paar programma's blijven volgen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)