Meer betalen bij overgang naar volledig digitaal

• 8 januari 2019
  • TV
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Ik heb dezelfde ervaring. In een brief van Telfort wordt mij gemeld dat Telfort overgaat naar volledig digitaal omdat Telfort dan meer tijd kan besteden aan het verbeteren en onderhouden van de digitale diensten. In de brief staat ook dat Telfort zich kan voorstellen dat het voor ons even wennen is maar ze gaan de overstap zo makkelijk mogelijk maken en ik niet meer ga betalen wanneer ik naar de nieuwe internet verbinding over ga. Nu heb ik geïnvesteerd in een decoder met opname mogelijkheid, heb ik bewust gekozen voor coax ivm 2 TV’s op de 1e verdieping en een radio in de keuken.
Vanavond maar eens even gebeld met Telfort om te ervaren hoe makkelijk ze de overstap voor mij willen maken. Na maar 1 min in de wacht werd ik vriendelijk te woord gestaan door Joyce. Nadat ik mijn situatie had uitgelegd, kreeg ik de 1e 12 maanden gratis het opname pakket aanboden. Toen ik aangaf dat ik hier niet zo blij van werd omdat dit op den duur voor mij duurder wordt, ging ze kijken wat er mogelijk was en werd in in de wacht gezet. Na 10 minuten wachten werd de verbinding verbroken en heb ik opnieuw gebeld... De mevrouw die toen te woord stond was iets minder vriendelijk en toen in aangaf dat ik dan tzt mij misschien maar moet gaan oriënteren op andere aanbieders, werd de verbinding verbroken...
De 3e keer kreeg in Coen aan de lijn en hij was erg vriendelijk maar gaf aan dat het systeem het alleen toestaat om het opname pakket gratis aan te bieden voor max 2 x 6 maanden. Na 12 maanden was er een kans dat het weer voor een jaar verleng kon worden wanneer ik dan contact op nam, maar garantie kreeg ik niet. Kortom: omdat Telfort vanwege efficiëntie overstapt naar volledig digitaal moet ik toch extra gaan betalen om hetzelfde blijven te ontvangen, ik moet namelijk gaan betalen voor het opname pakket en 2 extra decoders. Om nog maar niet te spreken van het vervangen van de Coax door utp kabel en het kopen van een nieuwe internet radio ...
Dit is toch niet helemaal wat Hans beloofd in de Telfort TV-reclame: “Wie had dat gedacht ... De kwaliteit die we gewend zijn, maar dan heel voordelig”. Wie heeft dezelfde ervaring en hoe heb jij dat opgelost?

1 reactie

Reputatie 8
Badge +9
Hoi ge685502, ik lees dat jij ook de brief hebt gehad dat je over moet naar volledig digitaal. Je had nog niet helemaal duidelijk hoe je dat precies voor je moet zien, dit vooral omdat je nieuwe apparatuur hebt gekocht. Je hebt daarom gebeld. Dit wacht echter drie keer nodig om meer duidelijkheid te krijgen. Dat is spijtig om te lezen. Maar nog ben je er nog niet helemaal zeker van. Als ik het zo goed lees ben je benieuwd naar de ervaringen van andere klanten. Heb je al in dit topic gekeken?

Reageer