beantwoord

Mediaplayer boven op Arris zetten?

• 4 mei 2019
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Ik heb een mediaplayer en het komt qua ruimte beter uit om die boven op mijn Arris te zetten.
Is dat verstandig? Of heeft de Arris de ruimte boven nodig voor afkoeling of zo?
icon

Beste antwoord door JanD 4 mei 2019, 10:42

Hallo @libralion,
in de regel heeft ieder apparaat dat warmte produceert minimaal 10 cm rondom aan 'leefruimte' nodig.
Probeer daar rekening mee te houden.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @libralion, je vroeg je af of je jouw mediaspeler op de ontvanger kon zetten. Nu is er al veel antwoord gegeven. Ik heb daar niets aan toe te voegen, aan deze duidelijke antwoorden.

Mocht je nog andere antwoorden hebben, dan zien we je graag weer verschijnen.
Reputatie 8
Badge +11
Beetje schuin is prima als je daarmee kunt leven. Ik zou het een rot gezicht vinden. Gewoon stapelen en luchtcirculatie mogelijk maken/houden.
Ik denk aan "toen ik nog jong(er) was". Stereotoren met zoveel mogelijk losse componenten lekker stapelen want dat stond stoer. Je moest alleen wel op de versterker letten, want die kon lekker heet worden.
Reputatie 1
Ja dat met blokjes, daar had ik ook al aangedacht.
Nee de mediaplayer is klein, de Eminent em7680.
Het vervelende is gewoon, dat de usb aansluutingen aan de rechterkant zitten. Dus ik kan de Arris daar niet tegenaan zettten.
Omwisselen lukt ook niet, want dan bereikt de afstandsbediening de sensor van de eminent niet. Daar zit dan net de poot van de tv voor.
Ik heb de Eminent nu wat schuin gezet.
Reputatie 8
Badge +11
Belangrijkste stelregel die ik hanteer: Als een apparaat ventilatiesleuven of -gaten heeft mogen deze niet 'luchtdicht' worden gemaakt. Ik stapel dergelijke zaken rustig, maar probeer er wel 1 cm ruimte tussen te houden zodat luchtcirculatie mogelijk blijft.
Reputatie 8
Badge +10
Dag Libralion,

Electrische apparaten op elkaar of te dicht bij elkaar zetten is in principe nooit goed, zowel voor de apparaten als voor je eigen veiligheid (brandgevaar door oververhitting).
Nou zal het in de praktijk in de meeste gevallen wel meevallen maar er zijn wel wat zaken waar je op kan letten.

De meeste hardware wordt als dit goed geventileerd is niet warmer dan 'handwarm'.
Als je de mediaspeler op de ARRIS zet controleer dan geregeld of beide apparaten niet warmer worden dan handwarm, ietsje warmer kan ook nog, maar als je er een ei op kan bakken dan gaat het niet goed.
Maar dat gezegd hebbende, voorkomen is beter dan genezen dus je kan beter helemaal geen apparaten op elkaar zetten.
Doe je dit toch kijk dan of je genoeg ruimte hebt om de mediaspeler 'op blokjes' of zoiets te zetten zodat er wat ruimte ontstaat tussen de apparaten.

Wat betreft die mediaspeler, ik neem aan dat dat geen groot en log apparaat is maar zo'n klein 'doosje'..?
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @libralion,
in de regel heeft ieder apparaat dat warmte produceert minimaal 10 cm rondom aan 'leefruimte' nodig.
Probeer daar rekening mee te houden.

Reageer