beantwoord

lokale geheugen tv ontvanger defect?

• 28 oktober 2015
  • 39 reacties
  • 960 keer bekeken

sinds enkele weken heb ik een nieuwe ontvanger voor tv, eindelijk weer probleemloos tv kijken dacht ik.... niets is minder waar.
inmiddels al weer 2 keer alle kabels vervangen, ontvanger software verwijderd, en vandaag dan deze melding:
Het lokale geheugen van de tv ontvanger is defect.
de radio ontvangst is prima maar wederom geen beeld.
ik word hier zo langzamerhand een beetje moedeloos van, de eerste 2 jaar waren super en zonder problemen, nu eigenlijk niets dan problemen.
ik kan bijna een winkel beginnen in hdmi kabels en scart kabels aangezien je die als eerste vervangt bij problemen.
het opnemen pakket waar ik braaf voor betaal is momenteel ook zinloos aangezien niets werkt.
iemand een idee wat er nu weer aan de hand is?
help!
icon

Beste antwoord door Dana01 3 november 2015, 06:28

dat begrijp ik, ik vermoed zelf dat meer dan 1 ding aansluiten op de ontvanger het probleem is.nu dus eerst alleen de tv en dat gaat tot nu toe goed, beetje jammer van de surround set :+
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

39 reacties

Badge +1
In plaats van "Software verwijderen" ook eens de optie "Terug naar fabriekinstellingen" geprobeerd?
nee vandaag nog niet, ik ben er gewoon een beetje klaar mee, na alle ellende eindelijk een nieuwe ontvanger en die begint nu met dezelfde kuren... dat mag toch niet gebeuren?
maar weer alle kabels losgehaald en opnieuw aangesloten, we hebben weer beeld.
maar eens kijken naar iets wat blijvend werkt. een ontvanger die hdmi en scartkabels vreet heb ik ook niks aan.
Badge +1
Wat voor een ontvanger heb je?
Lokaal geheugen word nml niet meer gebruikt bij de recentere modellen van de tv-ontvangers.
Hiervoor word een cloud gebruikt, dit is een soort buitenshuise harde schijf.
3 maand geleden een nieuwe ontvangen, helaas wel weer hetzelfde type, de motorola vip1853
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dana! Heel rottig natuurlijk dat het nog steeds niet lekker werkt. Heb voor jou de ontvanger aan deze kant een reset gegeven. Zou je het nog eens willen proberen? Ik verwacht dat je nu verbetering merkt namelijk. 🙂
Hi Dana! Heel rottig natuurlijk dat het nog steeds niet lekker werkt. Heb voor jou de ontvanger aan deze kant een reset gegeven. Zou je het nog eens willen proberen? Ik verwacht dat je nu verbetering merkt namelijk. :)

haha vond het al raar dat ik opnieuw moest inloggen, we gaan het testen, dank alvast
Reputatie 8
Badge +2
Weet je al wat meer, Dana? Erg nieuwsgierig! 🙂
ik heb hem speciaal om te testen aangezet, normaal staat de tv hier weinig aan, vandaar ook de frustratie dat het dan iedere keer strijd is. meestal begint de ellende na een half uurtje, ik houd je op de hoogte 😃
en bingo, wel geluid, geen beeld..... zucht
inmiddels ontdekt dat het via een scart kabel redelijk lang goed gaat, we mochten vanavond toch zeker 2 programma's kijken.

zo jammer dat nu het internet dwars ligt en we dus wederom niet normaal tv kunnen kijken.
ik ben er inmiddels meer dan klaar mee en ben in staat om over te stappen op ofwel een andere provider of gewoon kabel.

iemand nog briljante ideeen waardoor we tv kunnen kijken zonder eerst een scala aan stappen te doorlopen?
Michael volgt je topic. Hij is degene die je het beste kan helpen.
Nog even geduld tot maandag.
ja hoor, die dag kan er ook nog wel bij, we drukken er wel een dvd in.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dana, ik neem het even over van mijn collega Michael. Wat vervelend dat je ook met deze TV-ontvanger problemen ervaart. Is het mogelijk om op een andere TV te testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet? Ik kijk uit naar jouw reactie.
pffff ik blijf aan de gang, we hebben eerst alles losgekoppeld en alleen de tv aangesloten.kijken of en hoelang dat goed gaat.
Hoi,

De vraag was of je de ontvanger aan kan sluiten op een andere tv.
nee ik heb er zo niet even 1 extra
Jammer.
En de kabel in een andere hdmi poort van de tv? Dat al geprobeerd?
Ik denk dat Stephen wil uitsluiten dat het in je tv zit.
dat begrijp ik, ik vermoed zelf dat meer dan 1 ding aansluiten op de ontvanger het probleem is.nu dus eerst alleen de tv en dat gaat tot nu toe goed, beetje jammer van de surround set :+
Oke.
Stap voor stap komt het euvel meestal wel boven water.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dana, gaat het nog steeds goed zonder dat er randapparatuur (surround set) is aangesloten?
gisteravond de hele avond tv kunnen kijken, het kan toch niet zo zijn dat ik verder niets aan kan sluiten? nu kan ik dus geen dvd kijken of het geluid via de surround laten lopen.
Heb je ook een 2e setje kabeltjes? Kan je die eens proberen te vervangen?
ik kan er inmiddels een winkel mee beginnen aangezien ik elke keer nieuwe gekocht heb als er problemen waren, dat helpt dus niets helaas.
Het kan natuurlijk ook in je surround set zitten.
Kan je die ergens anders proberen?

Het feit dat 2 ontvangers hetzelfde probleem hebben met de aangesloten apparatuur lijkt te wijzen naar de aangesloten toestellen.
Als je meerdere toestellen hebt aangesloten kan je die dan 1 voor 1 proberen aan te sluiten?.