beantwoord

logo radiozender heel vaag in beeld

• 3 november 2019
  • 22 reacties
  • 266 keer bekeken

Hallo, een vraag: wanneer ik tv kijk, blijft heel vaag het logo te zien van de laatste radiozender die aan stond. "U luistert nu naar skyradio "  bv.  Van boven naar beneden is deze regel 6x te zien. Heel vaag, maar toch storend. Hoe kan ik dit uitzetten/verwijderen?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 november 2019, 13:21

Overal is het dus zichtbaar? Behalve bij 2 apps. Ik ga je voor de zekerheid wel een nieuwe ontvanger sturen. Echter moet ik wel zeggen dat het bij een Plasma tv best wel eens inbranding kan zijn als de tv met de radio echt heel lang aan staat elke keer. Maar dat kunnen we uitsluiten met de nieuwe ontvanger. Deze komt binnen twee dagen. Ik ben dus heel benieuwd of het met deze ontvanger beter gaat. 

Bekijk reactie

22 reacties

Uitzetten gaat niet, het klinkt als een trage beeld verversings probleem. Blijft het lang in beeld of vervaagt het uiteindelijk wel?

Zie je dit ook als je meteen tv kiest zonder eerst radio te luisteren? Het zal geen 'inbrandings probleem' zijn mijn eerste gedachte is de tv ontvanger een volledige reset geven.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Ps tip indien mogelijk sluit een externe geluidsbron via een optische kabel aan op de tv ontvanger dan hoeft de tv niet aan voor de radio.

Hallo Galdor,

Het logo blijft in beeld. Ook als ik gelijk op tv inschakel.

Ik zou de tekst in beeld bij radio kwijt willen, dan heb ik bij tv kijken er geen last meer van. Maar dat gaat dus niet?

Groeten Sjoerd

Dat zou dan in de instellingen van de tv ontvanger moeten gebeuren zo uit mijn hoofd gezegd zit dat er niet tussen.

Normaal gesproken mag je hier geen last van hebben het is mij nog niet opgevallen, we zullen de reactie van een Telfort moderator moeten afwachten, het klinkt als een defect, probeer eerst de voorgestelde reset eens.

Reset heeft niets veranderd. Beeld logo blijft zichtbaar helaas.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Sjoerd1964, welkom hier. 

Ik lees hier dat je altijd van boven naar beneden de tekst ziet: "U luistert nu naar skyradio " Dit wil je uitzetten. Galdor68 heeft al aangegeven dat dat niet kan. Als je vervolgens zapt naar een ander zender, dan blijft het in beeld staan toch?

Of staat het echt altijd in beeld, maakt niet uit hoe en wanneer je ook maar tv aan zet? Heb je misschien een foto er van? Of wellicht nog beter een filmpje. Wil je die uploaden. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. 

Zo komt het in beeld.... 

Reputatie 8
Badge +16

Kijk je naar een andere zender via dezelfde Telfort ontvanger waarmee je ook radio luistert? Of kijk je bijvoorbeeld via een ander apparaat dat ook via HDMI is aangesloten?

[Edit] Als het via dezelfde ontvanger is, zou ik gokken op een defecte ontvanger.

Dezelfde ontvanger voor tv en radio inderdaad.

Als je via de  tv ontvanger Youtube start zie je het dan ook? Voor de beeldvorming welk model een Motorola een HMD of een Arris?

Hallo Galder,

Het blijft  in beeld bij alle apps, behalve de app haardvuur en vissen.

Het is een HMD. 

Hoeveel uren staat gemiddeld de radio zo aan? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het inbranding is zeker op basis van je laatste bericht. Ik zou afhankelijk van waar Telfort mee komt als oplossing toch een externe geluidsbron voorstellen om zo de tv te omzeilen.

Reputatie 8

De TV-ontvanger laten omruilen lijkt me toch de eerste gedachte,
dan als oplossing allerlei trucs om de audio te omzeilen voor TV.

Inbranding is het niet, uitgaande vanuit de informatie die wordt gegeven.
Als de radio als laatste een andere zender is geweest dan Sky, krijg je die zender in beeld.
(En is de informatie van de vorige radiozender verdwenen).

Hartelijk dank voor jullie feedback. Ik wacht nu even een Bart-Telfort reactie af. Het zal niet meevallen de tv- ontvanger om te ruilen, maar ik ga er achteraan.

Reputatie 8

Ik zou niet weten waarom het tegen zou vallen de TV-ontvanger om te ruilen?
Er hapert kennelijk duidelijk iets aan.

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met
postcode + huisnummer, klantnummer en op wiens naam het internetcontract staat.
Zodat Telfort weet om wie het gaat en vervanging snel geregeld kan worden.

Reputatie 8
Badge +11

Overal is het dus zichtbaar? Behalve bij 2 apps. Ik ga je voor de zekerheid wel een nieuwe ontvanger sturen. Echter moet ik wel zeggen dat het bij een Plasma tv best wel eens inbranding kan zijn als de tv met de radio echt heel lang aan staat elke keer. Maar dat kunnen we uitsluiten met de nieuwe ontvanger. Deze komt binnen twee dagen. Ik ben dus heel benieuwd of het met deze ontvanger beter gaat. 

Geweldig Bart! Heel fijn. Ook iedereen bedankt voor alle hulp en Telfort voor deze oplossing!

Hartelijke groet,

Sjoerd

Reputatie 8

Echter moet ik wel zeggen dat het bij een Plasma tv best wel eens inbranding kan zijn als de tv met de radio echt heel lang aan staat elke keer.

Als er altijd exact dezelfde tekst zou staan en in volle helderheid, dan mogelijk wel.
Niet bij dit vage helderheidsverschil, waarbij de gegevens bovendien verschillend zijn welk radiozender er het laatst is gebruikt. Want alleen die zender die het laatst gebruikt is blijft men zien.

Had je net een uurtje terug een radiozender anders dan van twee uur ervoor, worden alleen de radio-gegevens getoond die van een uur terug.

Vandaar dat het inbranden echt uitgesloten kan worden.

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @Sjoerd1964. Wil je laten weten of dat de oplossing is?

Reputatie 8
Badge +11

Hoe werkt de nieuwe ontvanger? Is het probleem verholpen @Sjoerd1964?

Veel beter. Helaas denk ik dat er ook inbranding heeft plaatsgevonden maar dat is 1 logo wat vaag in beeld blijft. Al de anderen zijn nu wel weg!! Heel blij mee!!

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat er veel verbetering is gekomen. Toch blijft het nog een klein beetje zichtbaar, lijkt dan toch op inbranding. :(  In ieder geval een stuk beter dan dat het was. 

Mochten we zo nog weer een keer iets voor je betekenen, dan horen wij dat graag. 

Reageer