beantwoord

Live pauzeren valt weg

• 3 januari 2018
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort valt live pauzeren telkens weg. Wanneer ik een programma pauzeer en na enige tijd weer verder kijk, valt de buffer van het pauzeren weg en val ik weer terug bij de live uitzending. Daardoor mis ik telkens een deel van een programma. Ik heb vanavond de modem en tv-ontvanger gereset maar dat heeft helaas niet geholpen. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om het probleem te verhelpen?

Hoop dat het probleem helder is 🙂 En vooral dat er een oplossing voor is, maar kon hem zo snel niet vinden op het forum.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 5 januari 2018, 19:05

Hoi Joost, bedankt voor je bericht. Ik ga je ontvanger omwisselen en dan kijken we wat dat oplevert 🙂. Die ontvang je in de loop van volgende week. Wil je me laten weten of het daarmee goed werkt? Ik moet erbij zeggen dat ik niet durf te garanderen dat dit de oplossing is, dus het kan zijn dat we daarna nog verder moeten zoeken. Ik hoop dat dit gewoon goed werkt 🙂. Als je voor nu nog vragen hebt, stel die gerust en anders wens ik je een goed weekend toe.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Joost, welkom op het forum en wat rot dat het niet helemaal goed gaat met het pauzeren. Ik wil graag met je meedenken hierin en heb nog een aantal vragen, zodat we daarna hopelijk weten in welke hoek we het moeten zoeken. Met dit soort dingen is er niet altijd direct een duidelijk aanwijsbare reden. Ik heb gekeken hier in het systeem en zie dat je geen verlies hebt van snelheid, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Heb je je ontvanger bekabeld of draadloos aangesloten? En gebruik je bijvoorbeeld een switch, extender of een verbindingsset tussen je aansluiting? Merk je met gewoon TV kijken ook dingen, dat 'ie soms wat hapert of iets? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Hoi Cindy, de ontvanger is bekabeld aangesloten en ik gebruik geen switch, extender of verbindingsset. En gewoon tv kijken gaat eigenlijk altijd prima. Wel heb ik na de laatste reset ff problemen gehad om beeld te krijgen (bleef zwart en ik hoorde sterk haperend het geluid van de tv). Na nog een reset was dat verholpen maar kon ik geen gebruik maken van het menu, de opnames of gids. Zag de gids wel, maar als ik bijvoorbeeld meer info wilde lezen, kreeg ik de melding dat de service tijdelijk niet beschikbaar was. En ook het opnemen kon toen niet en interactieve tv deed het ook niet. Dus toen nog een keer een reset gedaan en ging dat weer goed. Maar het live pauzeren valt wel nog steeds weg na een tijdje.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Joost, bedankt voor je bericht. Ik ga je ontvanger omwisselen en dan kijken we wat dat oplevert 🙂. Die ontvang je in de loop van volgende week. Wil je me laten weten of het daarmee goed werkt? Ik moet erbij zeggen dat ik niet durf te garanderen dat dit de oplossing is, dus het kan zijn dat we daarna nog verder moeten zoeken. Ik hoop dat dit gewoon goed werkt 🙂. Als je voor nu nog vragen hebt, stel die gerust en anders wens ik je een goed weekend toe.
Reputatie 1
Hoi Cindy, helemaal goed. Ik zie de ontvanger dan wel verschijnen. Zal laten weten of het dan weer goed gaat 😊 bedankt zover en fijn weekend.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Joost, heb je de nieuwe ontvanger al in huis? Ik ben benieuwd 🙂.
Reputatie 1
Hoi Cindy, die was de volgende dag al in huis (thnx voor de snelle service 🙂 ). Heb nu al een aantal keren gepauzeerd en de buffer bleef intact. Live pauzeren is niet meer weggevallen, dus de nieuwe ontvanger heeft geholpen! bedankt voor je hulp!
Reputatie 6
Badge +12
Kijk, dat is goed nieuws 😃. Bedankt voor je bericht en alvast een goed weekend gewenst!

Reageer