beantwoord

Levering kabel tot 20 meter bij installatie door Guidion monteur

• 10 september 2019
  • 15 reacties
  • 346 keer bekeken

Reputatie 1
Allen,

Van Telfort heb ik netjes het installatiepakket gekregen, echter de monteur die het aansluit snapt er echt helemaal niks van de afspraken die gemaakt zijn met Telfort. De 2e ontvangen wilde ik zelf wel aansluiten met een kabel die Guidion zou leveren, echter wordt er dus niks geleverd door Guidion.

De kabel kun je zelf kopen zei de monteur. Ik verwees naar de handleiding van Telfort want daarin staat:
"er wordt een kabel tot max 20 meter geleverd". NIET DUS!!!

Nu zit ik met een ontvanger die ik niet kan aansluiten.

Fijne service van Guidion.
Guidion bedankt!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 11 september 2019, 19:20

Dag @marigo2. Van harte welkom hier en goed dat je dit meldt. Er zit geen kabel van 20 meter standaard inbegrepen in het installatiepakket, dat klopt. Wel is het inderdaad zo dat bij installatie door een monteur tot twintig meter kabel per tv is inbegrepen in de installatie. De monteur trekt die kabel(s) kosteloos door. De monteur hoort die kabels in principe gewoon bij zich te hebben. Ik lees dat je inmiddels contact hebt gehad en mijn collega heeft voorgesteld de kosten van de kabel te vergoeden. Dat lijkt mij ook een prima oplossing.

Ik kan eventueel nog wel een melding maken bij Guidion, mocht je dat prettig vinden. Zou je in dat geval je profiel kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @marigo2 , als je een nieuw installatiepakket hebt gekregen inclusief modem en 2 tv-decoders hoort alles er compleet bij te zitten, bij iedere tv-decoder zit standaard 15 meter LAN-kabel, als dat er niet bij zit is het een 'manco' en kun je dat aan Telfort melden, die sturen de LAN-kabel dan alsnog op.
Op de meegeleverde 'pakbon' staat precies wat je ontvangen moet hebben.
Reputatie 1
Die 15m kabel is te kort, maar daar gaat het hier niet om. In de handleiding van Telfort stata het zwart op wit dat de monteur de ontvangers kan aansluiten tot 20m kabel. Ik ga ook geen 16mm door mijn muur boren om die UTP stekker er doorheen te duwen.

Ik heb reeds contact gehad met Telfort klantenservice en mag de kabel idd zelf aanschaffen, maar zij willen deze betalen.

Ik denk dat dit een goede deal is.
Reputatie 8
bij iedere tv-decoder zit standaard 15 meter LAN-kabel,
Ik heb nooit meer aangetroffen dan 10 meter.
(Heb hier diverse kabels van pakketten, tevens van andere set-ups elders. Met verhuizing naar bijv. een verpleeghuis, met de mededeling van de contracthouder om het allemaal maar mee te nemen en zelf te houden bij afbouwen van de set-up die ik daar heb aangelegd in de woning).

Dat is dan de helft minder in lengte dan de informatie die @marigo2 daarover heeft gekregen.
"Eerlijkheid duurt het langst."

Je bouwt er in ieder geval geen goodwill mee op als provider, als je als klant iets anders krijgt voorgeschoteld dan de informatie van de provider zegt te zullen leveren.
Ik tref elke keer weer 20 meter kabel aan in mijn installatie pakket, heb hier verschillende rolletjes liggen.

Natuurlijk wel in twee stukken van 10 meter elk, zal wel makkelijker op te rollen zijn.😝😁
Reputatie 8
Misschien twee TV-ontvangers in gebruik??
Die 20 meter is niet standaard. Dat is wat maximaal zonder extra kosten kan worden geleverd. Dan moet een monteur wel weten dat dit is gevraagd. Zonder deze opdracht op zijn bon klopt het dat het zelf moet worden aangeschaft.

De standaard meegeleverde lengte is max 10 meter.

Reputatie 7
Badge +9
Dag @marigo2. Van harte welkom hier en goed dat je dit meldt. Er zit geen kabel van 20 meter standaard inbegrepen in het installatiepakket, dat klopt. Wel is het inderdaad zo dat bij installatie door een monteur tot twintig meter kabel per tv is inbegrepen in de installatie. De monteur trekt die kabel(s) kosteloos door. De monteur hoort die kabels in principe gewoon bij zich te hebben. Ik lees dat je inmiddels contact hebt gehad en mijn collega heeft voorgesteld de kosten van de kabel te vergoeden. Dat lijkt mij ook een prima oplossing.

Ik kan eventueel nog wel een melding maken bij Guidion, mocht je dat prettig vinden. Zou je in dat geval je profiel kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan.
Reputatie 1
Hallo Natasja,

Wat fijn dat Telfort op deze manier haar klanten wil helpen. Helemaal top!
Ik heb de kabel gisteren aangeschaft en de factuur gestuurd naar het, door de servicedesk collega, opgegeven email adres van Telfort.

Ik heb een paar keer gebeld met Guidion vwb deze kabel, maar die gaven hier geen gehoor aan, terwijl het dus gewoon in de handleiding staat.

Ik heb mijn profiel verder aangevuld en ik zou het zeer op prijs stellen om hiervan alsnog een melding te maken. Om te voorkomen dat dit bij andere abonnees van Telfort ook gebeurt.
Reputatie 8
Badge +9
Een beetje monteur heeft een rol kabel van 50 of 100 meter bij zich, hij trekt daar vanaf wat hij nodig heeft en knijpt er twee connectors aan.
Als ze minder dan 10 meter nodig hebben dan pakken ze de kabel uit het installatiepakket dat de klant krijgt.
Het zijn tenslotte ZZP'ers, en die meters kabel brengen ze naar verwachting gewoon in rekening bij de opdrachtgever, Telfort in dit geval...
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @marigo2. Fijn dat je al een kabel hebt kunnen aanschaffen. Is het ook gelukt om de tweede tv-ontvanger aan te sluiten? Ik heb zojuist een melding gemaakt bij Guidion en ga ervan uit dat dit wordt besproken met de monteur in kwestie. Ik verwacht van niet, maar mocht ik een terugkoppeling krijgen, dan laat ik het aan je weten. Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @marigo2. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik ga er (voorzichtig) van uit dat het inmiddels is gelukt om de tweede tv-ontvanger aan te sluiten. ☺
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort
Ik heb jouw vorige bericht gemist, maar het is iid gelukt om de 2e ontvanger aan te sluiten.

Echter heb ik de kabel nog niet vergoed gekregen van Telfort, maar ik begreep van een van jouw collegae dat er een achterstand is om de emails af te handelen.

Ik wacht het nog rustig even af.

Bedankt voor jouw support. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Dat geeft niet, @marigo2. Goed om te lezen dat het is gelukt om de ontvanger aan te sluiten. Voor zover ik kan zien heb je gisteren een reactie ontvangen op de e-mail, waarin wordt aangegeven dat de vergoeding is doorgevoerd. Klopt dat? ☺ Laat het gerust weten als ik je nog ergens bij kan helpen.
Reputatie 1
Klopt helemaal, dank voor de ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +9
Ah kijk, dat is fijn. Graag gedaan! 😄

Reageer