beantwoord

Kun je meerdere abonnementsnummers-pincode combinaties gebruiken binnen één netwerk?

• 15 september 2018
  • 5 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb meerdere digitale ontvangers in mijn huis. Eén van deze digitale ontvangers staat in een kamer die ik verhuur. Op dit moment maakt de huurder gebruik van mijn abonnementsnummer-pincode combinatie om tv te kijken. Nadeel hiervan is dat de verhuurder mijn opnames ziet en zelf opnames kan plannen in mijn lijst.
Is het mogelijk dat de huurder zelf een telfort abonnement afsluit en zijn abonnementsnummer-pincode combinatie gebruikt op de digitale ontvanger die in mijn netwerk hangt zodat de opnames/opnamelijsten gescheiden zijn?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 19 september 2018, 09:37

Het is inderdaad een kostbare situatie en uitdagend om te leveren. Als er een IS/RA-punt is met meerdere aderparen kan het technisch geleverd worden, daarbij moet bij de bestelling dan al aangegeven worden dat het signaal op het eerste aderpaar behouden moet blijven. Het heeft daardoor wel wat haken en ogen, maar het moet wel kunnen. Losse iTV abonnementen bestaan inderdaad niet.
Of het op die manier haalbaar is en wenselijk zal alleen de topicstarten kunnen besluiten inderdaad :)

Een andere optie, die me net te binnenschiet, is een los Digitenne abonnement voor de verhuurde ruimte. De huurder kan dan daarmee kijken, het is niet gekoppeld aan het eigen iTV abonnement en het is qua kosten ook gunstiger dan een volledig tweede pakket.
Bekijk reactie

5 reacties

Dit zal een moderator moeten beantwoorden maar dat zal heel lastig zijn.
Met een eigen abonnement heeft de huurder wel een eigen abonnee en pin maar dan betaalt deze alleen voor die code niet voor een fysieke aansluiting dat zou de beste scheiding zijn ook netwerk technisch.
Scheiding van het netwerk is geen probleem....ik maak gebruik van een managed switch die VLAN's van het internet en tv van elkaar scheidt...ik maak dus geen gebruik van een experiabox o.i.d.....
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Mengels, welkom op het Telfort forum 🙂 Op 1 netwerk kunnen meerdere abonnementsnummers en pincodes worden gebruikt om in te loggen op verschillende tv-ontvangers. Zoals Galdor zegt zijn die gegevens gekoppeld aan een eigen aansluiting, dus voor de verhuurde ruimte(s) zal een apart abonnement afgesloten moeten worden. Dat tweede abonnement hoeft behalve de iTV gegevens verder niet gebruikt te worden, maar het zal wel in z'n geheel afgenomen moeten worden.
@Jasper - Telfort Uit eigen nieuwsgierigheid dat abonnement zou dan later meegenomen kunnen worden want in de genoemde situatie lijkt me dit een kostbare constructie aangezien er geen los itv abonnement kan worden afgesloten.
Dat is verder aan huurder en verhuurder.

Plus administratief lastig zonder een eigen adres met huisnummer het zou dan echt een virtueel abonnement zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Het is inderdaad een kostbare situatie en uitdagend om te leveren. Als er een IS/RA-punt is met meerdere aderparen kan het technisch geleverd worden, daarbij moet bij de bestelling dan al aangegeven worden dat het signaal op het eerste aderpaar behouden moet blijven. Het heeft daardoor wel wat haken en ogen, maar het moet wel kunnen. Losse iTV abonnementen bestaan inderdaad niet.
Of het op die manier haalbaar is en wenselijk zal alleen de topicstarten kunnen besluiten inderdaad :)

Een andere optie, die me net te binnenschiet, is een los Digitenne abonnement voor de verhuurde ruimte. De huurder kan dan daarmee kijken, het is niet gekoppeld aan het eigen iTV abonnement en het is qua kosten ook gunstiger dan een volledig tweede pakket.

Reageer