beantwoord

Krakerig en schokkend/stilstaand beeld TV

• 8 december 2016
  • 6 reacties
  • 925 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Kraken en schokkerig/stilstaand beeld op TV

Sinds enige tijd heb ik last van een regelmatig terugkerend probleem van krakend geluid en haperend beeld.
Ook werkt de communicatie tussen de witte afstandbediening en ontvanger niet meer zo soepel bij het wisselen naar een andere zender , weigert zo nu en dan vooruit zetten met de minutenregelaar bij een opgenomen programma of werkt zeer langzaam waarbij de instelling van de klok pas na enige tijd zichtbaar wordt , versneld vooruit spoelen werkt dan (meestal) nog wel.

Ik heb de ontvanger (Motorola vip 1853) al diverse keren aan/uit gezet. , stroom eraf gehaald , gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Ook via de afstandbediening (heb een witte) is er teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Maar het probleem blijft zich voordoen , zowel bij direct TV als bij opname,s kijken.

Heb geen wifi maar is via de bekabelde verbindingsset van Telfort toentertijd aangesloten door de installatiemonteur.

Kortom een irritant probleem wat ik graag opgelost wil zien.

m.vr.gr. Gé
icon

Beste antwoord door GévW 9 december 2016, 16:06

Idd. probleem is opgelost.
Afstandbedieniing is nog wel traag maar dat kijk ik nog even aan.
Bedankt voor jr hulp.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 1
Hoi Gé,

Dat is een vervelend probleem, je wil gewoon ongestoord televisie kunnen kijken. Het klinkt een beetje als een verbindingsprobleem, je hebt met je internetverbinding nergens last van?

Zo niet, zou het aan de verbindingsset kunnen liggen. Je hebt deze direct in de muur (niet in een verlengblok) aangesloten? Bepaalde opladers van mobiele telefoons en lampen met dimmers kunnen ook storing/ruis veroorzaken op de verbinding. Je kan proberen de verbindingsset opnieuw in te stellen, allebei eruit en opnieuw koppelen. Zie meer informatie hier;

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tvverbindingsset-installeren.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/koppelen-van-de-tvverbindingsset-adapters.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tips-prestatieverbetering-tvverbindingsset.htm

Heeft dat geen effect laat het even weten, dan proberen we een andere oplossing te zoeken.
Reputatie 1
Badge
Ga er mee aan de slag en kijk er vanavond even naar.
Zit direct in de muur en geen storingsdingen in de buurt.
Ik laat daarna wel even weten hoe het er mee staat.
Reputatie 1
Badge
Krakend geluid en stilstaand/schokkend beeld is inmiddels opgelost.
Het lampje links op de Verbindingset stond op standby??
Geen idee hoe dat op standby is gekomen , ik had/heb dat in ieder geval nooit ingesteld (zou ook niet weten hoe dat zou moeten trouwens)

Probleem was alleen bij TV , internet heeft al die tijd gewoon gewerkt zonder problemen.
Reputatie 1
Zelf gebruik ik helaas geen powerline van Telfort dus kan je niet helpen met het standby gedeelte, maar ik begrijp dat je dit probleem zelf hebt opgelost? Zijn we nu nog moeilijkheden met het televisiekijken?
Reputatie 1
Badge
Idd. probleem is opgelost.
Afstandbedieniing is nog wel traag maar dat kijk ik nog even aan.
Bedankt voor jr hulp.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Gé,

Fijn dat het incident opgelost lijkt te zijn.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.