beantwoord

Kraken en schokkend beeld

• 25 mei 2013
  • 28 reacties
  • 5490 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wie heeft er net als ik veel last van een akelig hard krakend geluid en zeer schokkend beeld bij interactieve tv.? Zelf heb ik sinds 5 maart interactieve televisie en voorlopig ben ik zeer ontevreden en voor het eerst hoop ik dat een jaar snel gaat zodat ik hier weer vanaf kan en zo mogelijk eerder. 
icon

Beste antwoord door Ducky 26 mei 2013, 22:50

Stekker er uithalen! Stekker er instoppen. Op de boven kant van de zwarte Motorola kastje zit een rode/ groene knopje.
Deze moet u regelmatig indrukken. Net zolang als u een blauw installatie scherm ziet. U gaat naar software verwijderen. Als u hier op staat de knop 5 seconden. Ingedrukt houden.

Er wordt nu nieuwe firmware geladen (software voor het zwarte kastje) de ontvanger wordt nu opgestart en duurt ongeveer 15 minuten.

Brams, als je de hele topic leest, zie je dat dit al gebeurt is en het aan een kabeltje lag. Bovendien is deze topic nu gesloten.
Maar toch dank voor je reactie.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Wil je eens inloggen op je modem en dan de gegevens hier posten die onder system info staan.
inloggen via http://192.168.1.254  gebruikersnaam admin password 1234
Reputatie 1
Badge
Wil je eens inloggen op je modem en dan de gegevens hier posten die onder system info staan.
inloggen via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin password 1234

Inloggen op modem?? Geen idee hoe ik dat nou weer moet doen.
Reputatie 1
Badge
inloggen via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin password 1234

Inloggen op modem?? Geen idee hoe ik dat nou weer moet doen.

Heb geprobeerd om via bovenstaande link en password in te loggen, als dat tenminste de bedoeling was. Het lukt niet.
Reputatie 8
Badge +18
Welk type modem heb je precies 
Reputatie 1
Badge
Welk type modem heb je precies

ZyXel P-2812HNU(L)
Reputatie 8
Badge +18
Als je via de link inlogt krijg je dan wel een venster te zien waarin je username en password kunt invullen en zo ja krijg je met 1234 foutmelding onjuist ww
Reputatie 1
Badge
Als je via de link inlogt krijg je dan wel een venster te zien waarin je username en password kunt invullen en zo ja krijg je met 1234 foutmelding onjuist ww

Ja dat schermpje krijg ik wel, maar ik heb geen idee wat ik daar in moet vullen.😕
Reputatie 8
Badge +18
daar moet je het volgende invullen op de bovenste regel: admin
en op de onderste regel : 1234
Reputatie 1
Badge
daar moet je het volgende invullen op de bovenste regel: admin
en op de onderste regel : 1234

Beste jimny, dat had ik zelf ook al bedacht, alleen werkt dit niet. Moet ik dan een nieuw password maken?
Reputatie 8
Badge +18
ja precies als je inlogt met 1234 voor de 1e keer dan moet je een nieuw wachtwoord aanmaken en let op goed onthouden dat nieuwe wachtwoord
Reputatie 1
Badge
ja precies als je inlogt met 1234 voor de 1e keer dan moet je een nieuw wachtwoord aanmaken en let op goed onthouden dat nieuwe wachtwoord

Heb ik gedaan, maar weet niet zo goed waar ik moet kijken waar systeeminfo staat. Zo ver ben ik met mijn beperkte technische kennis nog nooit geweest.:o
Reputatie 8
Badge +18
Als je bent ingelogd kom je op de eerste pagina en daar staat aan de rechterkant een pijltje als je daar opklikt kom je in je sytem info en die gegevens die daar aan de rechterkant moet je hier even posten
Reputatie 1
Badge
Als je bent ingelogd kom je op de eerste pagina en daar staat aan de rechterkant een pijltje als je daar opklikt kom je in je sytem info en die gegevens die daar aan de rechterkant moet je hier even posten

Bedoel je dit?Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32000/3060 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A
Of dit?
DSL Type:  VDSL2
Datapump version:  5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:  11 hour:16 min
System Up Time: 1 day, 21 hour:19 min
Current Date/Time: Sun May 26 13:37:55 CEST 2013
System Resource:  
  - CPU Usage:  

8.9%
  - Memory Usage:  

63.9%

Reputatie 8
Badge +18
Je internet verbinding ziet er prima uit, is je tv ontvanger met draadloze adapters aangesloten.
Heb jezelf je modem kortgeleden uitgezet 
Reputatie 1
Badge
Je internet verbinding ziet er prima uit, is je tv ontvanger met draadloze adapters aangesloten.
Heb jezelf je modem kortgeleden uitgezet

Niet draadloos aangesloten. En de modem heb ik gisteren even aan en uit gedaan om te resetten. Ik ben de modem nu helemaal aan het resetten (software opnieuw installeren), maar ben bang dat ook hier geen oplossing van komt.
Ik hoop op zeer snel antwoord van Telfort en dat ik van dit ondeugdelijke product af kan komen net zoals in de winkel, gewoon garantie en koop ongedaan maken. Alleen telefoon en internet, wil ik houden. Daar Heb ik in de ruim zeven jaar dat ik dat heb nooit geen problemen mee gehad.
Modem is ondertussen nu klaar en heeft niet geholpen.
Alle mensen wat ben ik dit spuugzat.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je de vaste kabel voor de tv  in poort 3 of 4, kun je dat eens omwisselen.
Reputatie 1
Badge
Heb je de vaste kabel voor de tv in poort 3 of 4, kun je dat eens omwisselen.

Heb gewisseld van poort 4 naar 3, nu dus helemaal geen beeld. Terug naar 4, wel weer beeld.
Reputatie 8
Badge +18
Morgen is Webcare Telfort weer aanwezig op het forum die moeten even naar jou probleem kijken 
Reputatie 1
Badge
Morgen is Webcare Telfort weer aanwezig op het forum die moeten even naar jou probleem kijken

jimny, ik heb Telfort gebelt, die mijnheer zag ook wel dat de verbinding zeer goed was en kwam met het idee om het kabeltje te vervangen. Gelukkig vond ik er nog één. En wat denk je? Beeld goed en geen gekraak meer. Beetje jammer dat Telfort er dus vanaf 5 maart over moet doen om met zo'n idioot simpele oplossing te komen.
Zelf had ik daar niet aan gedacht, alles is nieuw dus niet kapot zou je toch denken.
Jij in ieder geval erg bedankt voor je eventuele oplossingen en aandacht:). Dat is al meer als ik ooit van Telfort heb gekregen.
Reputatie 8
Badge +18
Mw Ducky graag gedaan en fijn dat het nu weer goed is dan kan dit topic op slot
Reputatie 8
Badge +18
Mw Ducky graag gedaan en fijn dat het nu weer goed is dan kan dit topic op slot en welk kabeltje was nu de boosdoener
Reputatie 1
Badge
Mw Ducky graag gedaan en fijn dat het nu weer goed is dan kan dit topic op slot en welk kabeltje was nu de boosdoener

Het kabeltje tussen de modem en ontvanger.
Badge

jimny, ik heb Telfort gebelt, die mijnheer zag ook wel dat de verbinding zeer goed was en kwam met het idee om het kabeltje te vervangen. Gelukkig vond ik er nog één. En wat denk je? Beeld goed en geen gekraak meer. Beetje jammer dat Telfort er dus vanaf 5 maart over moet doen om met zo'n idioot simpele oplossing te komen.
Zelf had ik daar niet aan gedacht, alles is nieuw dus niet kapot zou je toch denken.
Jij in ieder geval erg bedankt voor je eventuele oplossingen en aandacht:). Dat is al meer als ik ooit van Telfort heb gekregen.

Eh, Telfort kan niet in je huis een kabel bekijken via de telefoon en doet al het mogelijke om je verbinding/modem te testen... Beetje jammer dat een gebruiker zelf niet eerst de kabels gaat nalopen en testen met een ander exemplaar. Wat je zegt, een idioot simpele oplossing, en aangezien het binnen je huis ligt...

Ook Telfort denkt alles is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen. Dat is nu eenmaal menselijk. Helaas zijn ook nieuwe dingen wel eens DOA (Dead on Arrival) ofwel al niet goed als het de fabriek uit komt. Ook Telfort gaat eerst de zaken checken waar het logischer is dat het probleem ligt, ofwel hetgeen ze kunnen checken.

Het forum heeft nu eenmaal vele gebruikers, die elkaar tips kunnen geven, wat mij betreft geen manko van Telfort, maar een plus van de vele gebruikers. Het geeft wel aan dat het zwaartepunt van grote bedrijven zich meer zou moeten verplaatsen van telefonische helpdesk naar het doorsturen van mensen met problemen naar het forum en de grote bedrijven zelf ook meer medewerkers van belteams naar forumteams moeten migreren wat mij betreft.

Gelukkig is je probleem uit de wereld, toch wel fijn als je normaal TV kan kijken 🙂
Reputatie 1
Badge

Eh, Telfort kan niet in je huis een kabel bekijken via de telefoon en doet al het mogelijke om je verbinding/modem te testen... Beetje jammer dat een gebruiker zelf niet eerst de kabels gaat nalopen en testen met een ander exemplaar. Wat je zegt, een idioot simpele oplossing, en aangezien het binnen je huis ligt...

Ook Telfort denkt alles is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen. Dat is nu eenmaal menselijk. Helaas zijn ook nieuwe dingen wel eens DOA (Dead on Arrival) ofwel al niet goed als het de fabriek uit komt. Ook Telfort gaat eerst de zaken checken waar het logischer is dat het probleem ligt, ofwel hetgeen ze kunnen checken.

Het forum heeft nu eenmaal vele gebruikers, die elkaar tips kunnen geven, wat mij betreft geen manko van Telfort, maar een plus van de vele gebruikers. Het geeft wel aan dat het zwaartepunt van grote bedrijven zich meer zou moeten verplaatsen van telefonische helpdesk naar het doorsturen van mensen met problemen naar het forum en de grote bedrijven zelf ook meer medewerkers van belteams naar forumteams moeten migreren wat mij betreft.

Gelukkig is je probleem uit de wereld, toch wel fijn als je normaal TV kan kijken :-)

Helaas heeft het forum mij niet kunnen helpen, maar een medewerker van de helpdesk. Had alleen wat sneller gekund als ze na bijna 3 maanden pas over een kabeltje beginnen. Maar inderdaad, gelukkig is het opgelost en kan dit topic sluiten.
Badge
Stekker er uithalen! Stekker er instoppen. Op de boven kant van de zwarte Motorola kastje zit een rode/ groene knopje.
Deze moet u regelmatig indrukken. Net zolang als u een blauw installatie scherm ziet. U gaat naar software verwijderen. Als u hier op staat de knop 5 seconden. Ingedrukt houden.

Er wordt nu nieuwe firmware geladen (software voor het zwarte kastje) de ontvanger wordt nu opgestart en duurt ongeveer 15 minuten.