KPN decoder

• 20 februari 2012
  • 10 reacties
  • 6097 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik vroeg mij af of de KPN decoder voor interactieve televisie ook gebruikt kan worden voor interactieve televisie van Telfort. En ook vroeg ik mij af of de draadloze verbindingsset van KPN gebruikt kan worden voor Telfort internet en interactieve televisie.
Wie kan mij hierop een correct antwoordt geven?
Mvg,

Michel

10 reacties

Badge
Als je de kpn decoder voor een tweede tv wilt gebruiken zou ik dit afrade aangezien dit best wel grote problemen kan veroorzaken.
Dus ja als je Itv van telfort hebt en het abbo nummer enzo erin zet zou je hem kunnen gebruiken.
En ja de draadloze verbindings set van kpn kun je gewoon gebruiken.
Er staat alleen een merkje van kpn.
Badge
Ik heb begrepen dat Telfort vooralsnog geen interactieve tv aanbied voor een tweede toestel.
Van de klantenservice heb ik begrepen dat dit er wel aankomt, maar dat zij nu digitenne aanbieden ter compensatie hiervan. Ik heb reeds al digitenne 3 smartcards en krijg dus binnenkort ook interactieve tv.
Daarmee kan ik in totaal op 4 televisies in huis kijken. Nu staat er 1 tv in de huiskamer en 1 tv op de ouderslaapkamer. Nu heb ik 3 opgroeiende kinderen die tegenwoordig allemaal hun eigen tv op hun slaapkamer willen. Dus kom ik eigenlijk nog 1 aansluiting te kort.
In de toekomst wil ik dan evt. een decoder bijkopen en vroeg mij af of deze ook van KPN mocht zijn. Vandaar mijn vraag. Voor nu wordt door aszen een tweede decoder afgeraden, omdat dit veel problemen kan veroorzaken. Over welke problemen hebben we het hier dan?
De draadloze verbindingset kan toch ook uitgebreid worden voor een extra decoder?
Mvg,

Michel
Badge
De problemen onstaan op de server van Telfort.
Iedere setup box heeft een MAC adres.
Sluit je een 2e aan dan zal dit wel gaan maar is opnemen niet meer mogelijk omdat er al 2 streams (dus 2 MAC adressen) geregistreerd zijn. Het doet er dan niet toe of ze aan of uit staan.
SImpel 1 afkoppelen is dan niet de oplossing omdat het 2e MAC adres in de database van Telfort blijft.
Alleen zij kunnen dit aanpassen maar schijnt nogal omslachtig te zijn.
Spreek uit eigen ervaring.
Badge
De problemen onstaan op de server van Telfort.
Iedere setup box heeft een MAC adres.
Sluit je een 2e aan dan zal dit wel gaan maar is opnemen niet meer mogelijk omdat er al 2 streams (dus 2 MAC adressen) geregistreerd zijn. Het doet er dan niet toe of ze aan of uit staan.
SImpel 1 afkoppelen is dan niet de oplossing omdat het 2e MAC adres in de database van Telfort blijft.
Alleen zij kunnen dit aanpassen maar schijnt nogal omslachtig te zijn.
Spreek uit eigen ervaring.

En als ik het goed heb was er in dat topic waar je dit probleem aan kaarte ook een waarschuwing gegeven door webcare dat ze niet blij zijn als dit gebeurt en het ook niet zomaar oplossen.
Badge
Maar als ik nu helemaal NIET wil opnemen?

dan zou ik toch 2 streams moeten kunnen kijken (met 2 STB en dus 2 verschillende mac adressen)?
Badge
In teorie zou het mogelijk zijn maar 1 keer perongeluk een verkeerde knop in drukken (bijvoorbeeld op de pauze knop) kun je dus al het probleem genereren.

Het word op dit moment gewoon nog niet ondersteund dus ze kunnen er moeilijk om gaan doen.
Badge
Nou dat is me nu dus duidelijk. Gewoon niet doen of proberen dus!
Was het ook niet van plan, maar wil op termijn wel een extra interactieve tv aansluiting voor een tweede toestel. Maar als het goed is komt Telfort wel binnenkort met een extra aansluitings mogelijkheid.
We wachten dan geduldig af tot het moment zich aandient.
Afhankelijk van de extra kosten voor een tweede aansluiting, vroeg ik mij af of de decoder ook van KPN mocht zijn, want deze worden veel tweedehands aangeboden en dan heb ik liever een koop decoder dan een huur decoder, vandaar.
Mvg,

Michel
Badge
Die werken Michel.
Wel even bij de eerste keer wellicht bij opstarten op menu drukken / nieuwe software laden..
Badge
En mischien even afwachten wat de kosten bij telfort zullen worden.
Zelf kopen op marktplaats kan goedkoper zijn maar bij defect moet je wel zelf weer wat regelen.
Badge
Als Telfort er mee komt zal ik alle opties en kosten tegen elkaar afwegen.
Ik weet nu wat er allemaal mogelijk is.
Bedankt iedereen voor de gegeven info.
Wat mij betreft kan het topic dicht.
Mvg,

Michel

Reageer