beantwoord

KPN begint met gepersonaliseerde tv-reclame

• 26 september 2018
  • 13 reacties
  • 250 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal,
Ik zag onderstaand artikel bij Tweakers voorbij komen.

Hoe denken jullie hierover? En @Telfort webcare wat gaat dit in de toekomst voor ons Telforters betekenen?

https://tweakers.net/nieuws/143827/kpn-begint-met-gepersonaliseerde-tv-reclame.html
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 28 september 2018, 16:06

Hi all, KPN gaat inderdaad een test doen hiermee. In eerste instantie is dat bij 1500 medewerkers, of het daarna alleen bij KPN klanten beschikbaar zal worden of dat het ook bij ons zal komen is op dit moment nog niet bekend.

Voor de geintresserden hier het topic van KPN over dit onderwerp.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-en-talpa-network-starten-test-om-tv-beleving-persoonlijker-te-maken-459696

In dit artikel staat alle beschikbare informatie, Nadia houdt dat topic in de gaten om de vragen te beantwoorden 🙂
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
vraag me af hoe het dan gaat met reclame-inkomsten die, door het NIET uitzenden van de reclame mogelijk vergoed moeten worden?
Reputatie 8
Badge +10
Het totale volume zal echt niet afnemen, er zal gesplitst worden tussen een hoeveelheid generieke reclame en een hoeveelheid gepersonaliseerde reclame...
Reputatie 2
Ik heb geen internet tv maar digitenne free to air. Indien ik wel internet tv zou hebben is dit een reden om over te schakelen op digitenne
Reputatie 8
In het verlengde ervan met wat Kees-Jan zich afvraagt:

"De provider benadrukt dat de profielen niet worden verstrekt aan derde partijen als adverteerders en televisiezenders."

Lijkt me dat je dat als bedrijf nu juist wel wilt weten, althans de statistieken die het oplevert, of daarmee de doelgroepen waar je je reclame op richt wel bereikt worden, of juist NIET (omdat het niet in profielen voorkomt of met verminderde aandacht).

Zou er verder wel voor willen pleiten dat toestemming of intrekking door gebruikers, de instellingen ervoor niet sneaky zijn weggestopt, en standaard NIET op "verleende toestemming" staan.
@arie61 met de overgang naar DVBT2 zijn binnenkort alleen de Npo zenders en wat regionaal zo te ontvangen. Dus reken maar dat Digitenne klanten = KPN dit ook zo voorgeschoteld gaan krijgen.

Ik ben heel benieuwd hoe de relevantie gaat worden.
Reputatie 2
Klopt. Dat is volgens mij hetzelfde als nu, publiek + regionaal is gratis. Met een digitenne abo kan je volgens mij geen gepersonaliseerde reclames krijgen omdat digitenne 1 richtings verkeer is, er wordt niets teruggestuurd wat je kijkt.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-en-talpa-network-starten-test-om-tv-beleving-persoonlijker-te-maken-459696
Ik heb de link van Galdor68 even vluchtig gelezen.
Daar worden goede vragen gesteld betreft AVG ect.
KPN beweert dat zij de regie blijven houden op Talpa, dat valt nog maar te bezien.
In de voorwaarden staat immers dat zij gegevens door kunnen verkopen.
Zoiets staat ook in de voorwaarden bij Telfort.
Dit mag niet zonder toestemming.
Laatst ben ik via via ook op de website terecht gekomen en daar moest ik ook alles uitzetten.
Dit terwijl ik geen klant van Telfort ben.
Kunnen en doen zijn twee verschillende zaken.
Je zal cookie instellingen bedoelen dat krijg je tegenwoordig bij bijna elke site te zien.
Het laatste antwoord hierover vanuit KPN is dat er niet herleidbare gegevens worden gedeeld.
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, KPN gaat inderdaad een test doen hiermee. In eerste instantie is dat bij 1500 medewerkers, of het daarna alleen bij KPN klanten beschikbaar zal worden of dat het ook bij ons zal komen is op dit moment nog niet bekend.

In dit artikel staat alle beschikbare informatie, Nadia houdt dat topic in de gaten om de vragen te beantwoorden 🙂
Nee Galdor68,

Ik ben daar destijds gekomen via het Privacy statement

Bij één van die linken kon je checken wat KPN over je weet maar dat kan ik zo gauw niet meer vinden.
Ok Mandy ik weet wat je bedoelt. Dat was destijd met dat Facebook gebeuren.
Ik heb hier iets gevonden op de website van KPN.
Daar ben ik gekomen via het privacy statement van Telfort, punt 12 contact, daar staat KPN.com,
privacy, Jouw privacy, je gegevens meer informatie aanklikken,
daarna Online gegevens inzien en wijzigen,
dan kom je bij Online uw privacy gegevens inzien en wijzigen
het gaat dan om gegevens van mobiel en email.

Dus hier eigenlijk off topic maar ik heb het gevonden.

Reageer