beantwoord

Kosten verbonden aan "Begin gemist"

  • 17 maart 2015
  • 22 reacties
  • 1200 keer bekeken

Badge
Merk sinds kort dat er soms kosten zijn verbonden aan "Begin gemist", bijvoorbeeld bij het SBS6 programma "Onopgeloste zaken". Het vervelende is dat ik het programma gewoon kan terugkijken ZONDER het invoeren van de "betaal pincode". Als er kosten zijn verbonden, dan zou dit ten alle tijden beveiligd moeten zijn met het wachtwoord dat ik heb ingesteld !!! Blijkbaar werkt het wachtwoord alleen bij films maar niet bij uitzending gemist. Hoe zit dat ?
icon

Beste antwoord door willem66 30 maart 2015, 14:49

@willem66,

Bedankt voor het versturen van jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket hiervoor ingeschoten en mijn collega's gaan zich hierover buigen. Ik verwacht dat zij binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon blijven benaderen.

Stephen


Ik heb bericht gehad van Telfort, ze hebben het volgende laten weten:
Bij "uitzending gemist " moet je pas betalen als je daadwerkelijk de betaalcode (wachtwoord) moet invoeren.
Op SBS6 krijg je wel een melding dat je moet betalen, maar hoef je geen betaalcode in te voeren.
Volgens Telfort klopt de melding niet en is het terugkijken van een uitzending dus gratis.

@Stephen, bedankt voor je hulp 😃
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Welkom op het forum!

Begin gemist wordt gratis geleverd voor de volgende zenders:
– NPO 1, 2 & 3
– Comedy Central
– Nickelodeon
– MTV

Voor de volgende zenders worden kosten in rekening gebracht:
– RTL 4, 5, 7 & 8
– SBS
– Veronica
– Net5
– Discovery

Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
Stephen, Wellicht is het zinvol om de servicepagina (http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Televisie/Gebruiken/TV-Apps-en-extras/Begin-Gemist/Kosten-Begin-Gemist.htm) aan te laten passen en duidelijk inzichtelijk te maken welke zenders kosten kunnen berekenen.
Reputatie 8
Badge +16
@Tuut-Tuut,

Dat is zeer zinvol. Ik ga het intern uitzetten met het verzoek om dit aan te passen.
Bedankt voor de tip. ;)

Stephen
Badge
@Tuut-Tuut,

Dat is zeer zinvol. Ik ga het intern uitzetten met het verzoek om dit aan te passen.
Bedankt voor de tip. ;)

Stephen


Hallo Stephen,

Het zou handig zijn als ook bij "Begin gemist" de wachtwoord beveiliging zou werken als er kosten worden berekend.
De kids kunnen nu gewoon doorklikken zonder wachtwoord.
Dat was eigenlijk de kern van mijn vraag.

Ik heb verder nog even gekeken op de service pagina waar tuut-tuut het over had. Daarop staat het volgende:

"Als er kosten zijn verbonden aan het herstarten van een programma, dan krijg je voordat je de betaalcode invoert een melding van de kosten"

Dat is dus niet waar, want ik kan dan gewoon doorklikken zonder wachtwoord (betaalcode) in te hoeven voeren !!! Dat is niet handig 😞
@Willem66

Denk dat je iets aan je instellingen moet veranderen in je tv ontvanger...

Menu > Instellingen > Pincode instellingen > [pincode invoeren] > Betaalcode actief op 'JA' zetten (als dat nog niet standaard is) > Bewaar instellingen.

Bij mij was dat al standaard ingesteld sinds ontvangst van mijn (vervangende) tv ontvanger...

Hoop dat dit de oplossing voor je is! 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Zie je privébericht.

@j.kwee,

Bedankt voor je reactie. :)

Stephen
Badge
@Willem66

Denk dat je iets aan je instellingen moet veranderen in je tv ontvanger...

Menu > Instellingen > Pincode instellingen > [pincode invoeren] > Betaalcode actief op 'JA' zetten (als dat nog niet standaard is) > Bewaar instellingen.

Bij mij was dat al standaard ingesteld sinds ontvangst van mijn (vervangende) tv ontvanger...

Hoop dat dit de oplossing voor je is! :)


Bedankt voor je reaktie.
Mijn betaalcode staat aktief. Bij films (videoland) kijken werkt het. Bij afspelen vanaf het begin op bijvoorbeeld RTL4 werkt de wachtwoord beveiliging ook. Alleen op SBS6 werkt het weer niet, bijvoorbeeld bij vanaf begin terugkijken van "Onopgeloste zaken" en "Utopia". Krijg wel de melding dat het 0.99 kost, maar hoef daarna geen wachtwoord in te geven. Dat is vreemd. Ik heb dit verhaal ook al aan Stephen gemeld. Het zou kunnen dat de melding dat het geld kost niet klopt (en dat het toch gratis blijkt te zijn) ?!?
Badge
@willem66,

Zie je privébericht.

@j.kwee,

Bedankt voor je reactie. :)

Stephen


Mijn betaalpin is actief, die werkt.
Bijgevoegd filmpje van Utopia SBS6. Zoals je kunt zien wordt er niet om een wachtwoord gevraagd.
Op andere zenders (RTL4,5 etc) wordt wel om het wachtwoord gevraagd als ik het programma wil terugzien vanaf het begin (zie filmpje).
Das idd apart. Als niemand van Telfort hier uitsluitsel over kan geven, dan is er maar één manier (voor de klant niet de juiste) om erachter te komen; terugkijken en kijken of je er voor afgerekend wordt... 😞
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Zeer apart! Bedankt voor de filmpjes. Ik ga dit intern laten uitzoeken en ik kom er maandag 23 maart 2015 weer op terug.

Stephen
Badge
@willem66,

Zie je privébericht.

@j.kwee,

Bedankt voor je reactie. :)

Stephen


Mijn betaalpin is actief, die werkt.
Bijgevoegd filmpje van Utopia SBS6. Zoals je kunt zien wordt er niet om een wachtwoord gevraagd.
Op andere zenders (RTL4,5 etc) wordt wel om het wachtwoord gevraagd als ik het programma wil terugzien vanaf het begin (zie filmpje).


--> Het is nu duidelijk wat het probleem is. Tijdelijke youtube account (met de filmpjes) heb ik weer verwijderd wegens privacy !!!
Badge
Ik denk dat Telfort ermee bezig is... "Begin gemist" werkt nu uberhaupt niet meer op SBS6, wel op andere zenders :?
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Momenteel zijn we nog bezig dit uit te zoeken. Kun je vanavond weer controleren om te kijken of het weer werkt?

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Ik heb zojuist getest met Trauma Centrum op SBS6. Mij werd wel gevraagd om een code in te typen.
Zou jij vanavond weer kunnen testen? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Badge
@willem66,

Ik heb zojuist getest met Trauma Centrum op SBS6. Mij werd wel gevraagd om een code in te typen.
Zou jij vanavond weer kunnen testen? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen


@Steven,

Bedankt voor je reaktie.
Zojuist getest op programma "De Nationale Tweeling Test".
"Begin gemist" werkt weer op SBS6 🙂
Maar wordt nog steeds niet beveiligd met wachtwoord.
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Graag gedaan en bedankt voor het testen. Gelukkig doet Begin Gemist het bij jou nu weer, voor de helft dan.
Zou je aub je TV-ontvanger kunnen resetten? Vanaf 'Stap 2' op deze link wordt uitgelegd hoe je de reset uitvoert. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Badge
@willem66,

Graag gedaan en bedankt voor het testen. Gelukkig doet Begin Gemist het bij jou nu weer, voor de helft dan.
Zou je aub je TV-ontvanger kunnen resetten? Vanaf 'Stap 2' op deze link wordt uitgelegd hoe je de reset uitvoert. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen


@Stephen,

Ik heb een Amino ontvanger, de reset instructies die je me hebt gegeven zijn voor andere ontvangers.
Maar goed, ik heb mijn Amino een software update gegeven (iets wat het meest leek op de instructies), geen resultaat. SBS6 nog steeds geen wachtwoord beveiliging.

Ik ben niet de enige met een Amino ontvanger, ik zou zeggen Telfort, KPN, bouw jullie eigen testopstelling en zoek het uit !!!
De IT specialisten worden daar vet voor betaald 🙂
Badge
@willem66,

Graag gedaan en bedankt voor het testen. Gelukkig doet Begin Gemist het bij jou nu weer, voor de helft dan.
Zou je aub je TV-ontvanger kunnen resetten? Vanaf 'Stap 2' op deze link wordt uitgelegd hoe je de reset uitvoert. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen


@Stephen,

Ik heb een Amino ontvanger, de reset instructies die je me hebt gegeven zijn voor andere ontvangers.
Maar goed, ik heb mijn Amino een software update gegeven (iets wat het meest leek op de instructies), geen resultaat. SBS6 nog steeds geen wachtwoord beveiliging.

Ik ben niet de enige met een Amino ontvanger, ik zou zeggen Telfort, KPN, bouw jullie eigen testopstelling en zoek het uit !!!
De IT specialisten worden daar vet voor betaald 🙂 😛
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Mijn excuses, ik ging er vanuit dat jij gebruik maakte van ADSL.:$
Ik ontvang graag jouw NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst zet ik jouw case intern uit bij de technische afdeling.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Bedankt voor het versturen van jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket hiervoor ingeschoten en mijn collega's gaan zich hierover buigen. Ik verwacht dat zij binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon blijven benaderen.

Stephen
Badge
@willem66,

Bedankt voor het versturen van jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket hiervoor ingeschoten en mijn collega's gaan zich hierover buigen. Ik verwacht dat zij binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon blijven benaderen.

Stephen


Ik heb bericht gehad van Telfort, ze hebben het volgende laten weten:
Bij "uitzending gemist " moet je pas betalen als je daadwerkelijk de betaalcode (wachtwoord) moet invoeren.
Op SBS6 krijg je wel een melding dat je moet betalen, maar hoef je geen betaalcode in te voeren.
Volgens Telfort klopt de melding niet en is het terugkijken van een uitzending dus gratis.

@Stephen, bedankt voor je hulp 😃
Reputatie 8
Badge +16
@willem66,

Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het nu duidelijk is.
Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Stephen